2020.05.26.

Megrendült a világunk, megrendült a világképünk. Az élet és a világgazdaság valamennyi területe közül kiemelt jelentőséget kap a járvány hatása az autózásra, az autóiparra. Érdekes belegondolni, hogy e kettő nemcsak áldozata, hanem előidézője is a bajnak.

2020.05.10.

Kirajzolódik már, hogy egészen más lesz a közeljövő, mint nemrég elképzeltük. Ebbe a ma még átláthatatlan szcenárióba illik bele egy elképzelés, amely fenekestől forgatja fel elképzeléseinket a villanyautózásról.

2020.04.07.

Legutóbb a dizájn áldásairól volt szó, arról, hogy mit nyertünk az autók praktikumában, kezelhetőségében. Ám vannak e tudományból és művészetből összegyúrt szakterületnek átkos hatásai is, most ilyeneket tűzök gombostűhegyre.

2020.04.01.

Különös korban élünk, amikor az információtechnika vívmányai mindenkinek lehetőséget adnak tájékozódásra és tömegbefolyásolásra. Tömeghülyítésre is. Érdekes elgondolkozni két rettegett közellenség: a koronavírus és a dízelmotor démonizálásának hasonlóságán.

2020.03.01.

Az autók eladásának és megvásárlásának legfontosabb szempontja ma már nem mindig a hasznosság, hanem egyre gyakrabban a tetszetősség, a dizájn. Ennek a jelenségnek komoly előnyei vannak, amelyekről most lesz szó, az árnyoldalakat pedig a következő cikkben említem meg.

2020.02.24.

Az árut fuvarozási láncolat juttatja el a vevőhöz. Mostanában előtérbe került „az utolsó kilométer” problémája. Érdekes eltűnődni rajta egy kicsit, mert önmagában is jelentős kérdés, de még inkább, mint a technikai társadalom működésének tükre.

2020.02.13.

Akik azt hirdetik, hogy zéró emissziójú a villanyautó, tehát nem terheli a környezetet, elfelejtik vagy elhallgatják a negatívumokat, például a lítiumtermelés katasztrofális hatásait. Most ez utóbbiról gondolkozzunk el!

2020.01.27.

Ma éljük át az autózás csúcsát, vagy régen jobb volt? Sokféle szempontot lehet összevetni, szórakoztatóan eltűnődve, miben léptünk előre, vagy éppenséggel hátra, az évtizedek alatt?

2020.01.24.

Toni Schmücker 1975-től 1982-ig volt a Volkswagen vezérigazgatója. Tőle olvastam anno egy megállapítást: akkor érkezik el az autózás csődje, amikor többe kerül az autóval állni, mint menni. Gondolkozzunk el, ott tartunk már, vagy csak öles léptekkel menetelünk feléje?

2020.01.10.

Figyelemre méltó jelenség, hogy autóipari és autókereskedelmi cégvezetők, szakemberek, illetve autós újságírók is egészen másképp beszélnek, nyilatkoznak meg hivatalosan, mint magánbeszélgetésben. Korunk egyik rákfenéjét vélem felfedezni ebben.

Oldalak

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.05.26
Június elsejétől a Jaguar Land Rover nyitrai üzemében is két műszakosra növelik a gyártást -....
2020.05.26
Megrendült a világunk, megrendült a világképünk. Az élet és a világgazdaság valamennyi területe....
2020.05.26
Története legnagyobb szoftverfrissítési akciójába kezd a BMW, több, mint 500.000 jármű szoftverét....
2020.05.26
Dariusz Dabrowski Lengyelországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.05.26
A japán szaksajtó szerint hamarosan egy karakteres modell, a tavalyi LQ tanulmányautó....
2020.05.26
Hazai finanszírozásból, mintegy 3,2 milliárd forintból felújítják a Mezőhegyes és az M43-as....
2020.05.26
Az első példányok októberben érkezhetnek hazánkba: a modell induló ára 40,9 millió forint. ..
2020.05.26
Sikertelen volt Richard Branson brit milliárdos cége, a Virgin Orbit első rakétafellövési kísérlete....
2020.05.26
A koronavírus megjelenése mindent felforgatott és gyakorlatilag teljes mértékben uralja a híreket.....
2020.05.26
Az új 5-ös limuzin, az új 5-ös Touring és az új 6-os Gran Turismo is a digitális térben tartja....