Bosszantó, baljós jelek sokasodnak az autózásban, de ha nyitott szemmel mögéjük nézünk, felismerhetjük, hogy többről van szó átmeneti jelenségeknél: egy kedvező, kellemes korszak ér véget, és nem tudni mi jön utána. Mi lehet a helyes egyéni stratégia?
Járművünk állandó kapcsolódása a világhálóhoz nagyon előnyös, hasznos információkat kaphatunk, de szintén sok adatot küld magáról, és közvetve rólunk a kocsi, rejtélyes cégekhez, amelyek többet tudhatnak meg, mint szeretnénk, ijesztően pontos profilt állíthatnak fel rólunk. Ez a praktikum ára…...
Kezd köztudottá válni a villanyautók akkumulátorának tűzveszélyessége, de még kevesen gondolkodtak el, hogy milyen tűzijátékot okozhat egy akkugyár. Emberéletek kerülhetnek veszélybe, óriási lehet az anyagi kár, és az égig érő füst, illetve az oltóvízben oldódott veszélyes anyagok...
Miközben nőtt a villanyautók száma Németországban, fokozódott a füstszennyezés, mert részben szénerőművekkel termelik elektromos energiájukat. Pillantás Európa „bezzeg országára”.
Könnyen kigyulladó, nehezen oltható e-autó nagyon kockázatos rakomány tengerjáró hajókon, már okozott katasztrófát. Elsőként egy norvég hajózási vállalat tiltotta ki az elektromos kocsikat kompjairól, lehetnek is követői. Minket nemigen érint az ügy, de azért elgondolkodtató következtetések...
Egyre több szó esik autók vezetőtámogató és önvezető funkcióiról, ezt szerettem volna jobban megérteni, a Continental Autonomous Mobility Hungary budapesti Mesterséges...
Ködös országutakon járva gyakran tűnik fel, hogy mily sokan nem kapcsolják be ködfényszórójukat, ködzárófényüket, mintha agyukra is rátelepedett volna a tejföl. Vajon miért, mikor a biztonság fokozásának legolcsóbb, legegyszerűbb módja kivilágítani járművünket?
Digitális korunk nagy vívmánya a mesterséges intelligenciájú, emberi hibáktól, elfáradástól mentes autonóm gépkocsi. Fanyar mosollyal vehetjük észre, hogy az érzelmi intelligenciában gyenge Z-generáció már régóta használ „önvezető autókat”…
Tízből hét magyar családtagként kezeli az autóját, gyakran beszélget vele, sokan adnak nevet kocsijuknak, – derül ki a Magyar Suzuki novemberi kutatásából. Erős érzelmi kapcsolatok alakulhatnak ki a kocsival, akárcsak négylábú, „lelkes” kedvencekkel, vagy közeli rokonokkal, barátokkal....
Egyre kevesebb évtized alatt duplázódik meg az emberiség létszáma, nagyon egyenetlen eloszlással a földkerekségen. Alapjában változik meg minden – vessünk egy pillantást a gépjármű-közlekedés és a mezőgépészet várható közeljövőjére.