A világ legnagyobb és legdinamikusabb piacán októberben újabb, korábban sosem látott modellek jelentek meg, köztük néhány igen sikeresen kezdett. Íme, a hat legérdekesebb.
Az elektromos SUV nem rendelkezik majd a vezetéstámogató funkciók egészével a megjelenéskor, így ezeket csak később, online rendszerfrissítésekkel kapja meg az autó.
Az Európai Bizottság megerősítette, hogy a korábban ideiglenesként bejelentett vámokat megerősítették, így - márkától függően - a kínai gyártású BEV-ek behozatalára 17% és 38% közötti kiegészítő vámot vetnek ki.
Törökországon keresztül kerülhetik meg a frissen kiszabott európai vámot a kínai gyártók.
Az országban a NEV (New Energy Vehicle) gyűjtőnév alatt kategorizált, a teljesen elektromos autókat és hálózatról tölthető hibrideket is magába foglaló alternatív hajtású járművek száma közelít a 25 millióhoz, egészen pontosan 24 millió 72 ezer volt forgalomban az idei első fél évben.
- Nem jó a vásárlóknak, az európai autógyártóknak és a fejlesztéseket sem szolgálja, hogy az Európai Bizottság péntektől ideiglenes büntetővámokat vezet be a Kínából behozott elektromos autókra - kommentálta a döntést pénteki Facebook be-jegyzésében Joó István, a HIPA Nemzeti Befektetési...
Törökország 40%-os extra vámot vet ki az összes kínai járműre az import visszaszorítása, a folyó fizetési mérleg hiányának csökkentése és a hazai autógyártók védelme érdekében. A legalacsonyabb vámtétel – a török kormány hivatalos közlönyében közzétett elnöki határozat szerint – minimum 7000...
A Kínai Autógyártók Szövetségének (CAAM) adatai szerint az új járművek kiszállításai Kínában éves szinten 12 százalékkal, 30 millió 94 ezerre emelkedtek 2023-ban, ami új rekord.
Olyan nagy marginnal rendelkeznek a kínai gyártók autói, hogy még a megnövekedett európai vámtarifákkal is bőven nyereségesek maradnak.
A kínai kereskedelmi minisztérium, valamint a külügyminisztérium kifogásolta és élesen bírálta az Európai Uniónak a kínai elektromos autógyártókra vonatkozó büntetővám-tervezetét, egyben ellenintézkedéseket ígért.