Te is észrevetted, hogy mostanában csak csorog, de nem halad a forgalom a városban? Igyekeztem rájönni, hogy miért, de könnyen lehet, hogy nincs is igazam.
Fékezni mindenki tud, csak meg kell nyomni a középső pedált az autó pedig megáll. Gondolhatja ezt egy óvodás. De mi, az aktívan vezetők, közlekedők tisztában vagyunk azzal, hogy ez egy sokkal bonyolultabb folyamat, és vezetéstechnikai szempontból a téli, csúszós útviszonyok között kardinális...
Nemrégiben a dobfék szinte csak a kisautókban volt megtalálható. Az e-mobilitás most ennek a masszív és olcsó technológiának a visszatérését hozta el.
Az ETSC üdvözli a nehéz tehergépjárművek automatizált vészfékezőrendszereinek szigorúbb előírásait.
Az legfrissebb tesztek azt mutatják, hogy az automatikus vészfékasszisztens rendszereknek még jobban kell működniük nedves, ködös és gyenge fényviszonyok között.
Te is csak a hátsó féket használod a bringán? Pedig ha elsősorban az első fékre hagyatkozol, sokkal gyorsabban meg tudsz állni. Tóbiás és Balambér mai közlekedési kalandjában megmutatjuk a fékezés leghatékonyabb módját.
A 60. évforduló alkalmából a Brembo bemutatta az új "New G Sessanta" koncepciót, amelyet a vállalat által először gyártott motorkerékpárokhoz készült féknyereg ihletett, és amely megtestesíti a mobilitás jövőjéről alkotott új elképzelésüket.
Az autóvezetés egyik legfontosabb eleme, hogy hogyan tudunk időben megállni egy adott közlekedési helyzetben, pláne, amikor egy baleset elkerülése a cél. A fékezés tudománya a magas szintű vezetési képesség művészete. Na, meg a józan észé!
A fékrendszer egyik fontos eleme a féktárcsa. Ahhoz, hogy a fékrendszer a jármű biztonságos és folyamatos lassításához - esetleg vészfékezéséhez – féknyomatékot, azaz fékezési erőt generáljon, a féktárcsa mellett fékbetétre is szüksége van. A negatív nyomatékot továbbítja a tárcsa a kerékagyra,...