Lotus
A Geely-hez tartozó Lotusnak kemény volt a 2025 eddigi része. Az első negyedben csupán 1274 járművet adtak el, ami 42 százalékos visszaesés volt a 2024-es számokhoz képest. Az árbevétel is csökkent, 46 százalékkal, 79,4 millió euróra. Emellett a nettó bevétel is visszaesett, 156,2 milliós mínuszban vannak. Ezek nem olyan adatok, amiket bármilyen gyártó látni szeretne, de ne aggódjon senki, az első plug-in hibrid modell az év vége felé érkezik! Még tavaly novemberben jelentette a Lotus, hogy érkezik a 900 V-os Hyper Hybrid EV technológiás autó.
A bejelentéskor a Lotus azt nyilatkozta, hogy a Hyper Hybrid hajtás 1100 kilométeres nettó hatótávra lesz képes, ami hatalmas előrelépés, mivel az Eletre jelenleg 409 és 600 km közötti WLTP számokat tud felmutatni. A gyártó vezérigazgatója, Qingfeng Feng azt nyilatkozta:
Továbbra is azon dolgozunk, hogy javítsuk a dinamikát az olyan kulcsfonotsságú piacokon, mint az Egyesült Államok, és aktívan elemezzük a stratégiai utakat, illetve a lokalizációs lehetőségeket annak érdekében, hogy megerősítsük a jelenlétünket és növeljük az eladásokat a világpiacon.
Ez a gondolat nagyon fontos lehet a Lotus gyártásának szempontjából. Hogy miért? Az Autocar nemrég arról számolt be, hogy a luxusmárka gyártása befejeződik a brit Hethelben és mindent átvisznek az óceán túloldalára. Ezután nehéz lesz angolnak nevezni a márkát, tekintve a kínai tulajdonosokat és ezután az amerikai gyártást. A pontos helyről eddig csak találgatások vannak, de nagy valószínűséggel a szintén Geely alá tartozó Volvo South Carolinában található ridgeville-i telepére költözik majd a Lotus. A gyárban jelenleg az EX90 és a Polestar 3-as modelleket szerelik össze.
A lépés egyik fontos aspektusa az, hogy a gyártó így ki tudja kerülni Trump tarifáit, bár az Egyesült Államok és Nagy-Britannia korábban aláírt egy egyezményt, amely szerint a korlátozások nem vonatkoznak a szigetországra. Ennek ellenére a Lotus leállította az Emira gyártását május közepén, mivel "a megnövekedett vámok megnehezítették a helyzetet a kulcsfontosságú amerikai piacán". A költözés 1300 dolgozó számára jelentene munkanélküliséget. A Financial Times arról számolt be, hogy a Lotusnak "nehezére esett kifizetni a beszállítóit az elmúlt hetekben", így egyre szorultabb helyzetben van. Bár rengeteg brit lap számolt be a költözésről, a Lotus június 28-án azt a hivatalos bejelentést tette, hogy a cég továbbra is folytatja a gyártást Hethelben, azt bviszont nem tagadták, hogy ne lenne szó az amerikai telepről.
Azonban nem is ez a gyártó legnagyobb problémája, hanem az, hogy a vevőiket nem érdeklik az elektromos autók. Fen azt mondta, "megértjük, hogy a teljesen elektromos sportautók nem fognak sok népszerűséget hozni". Emiatt tervezték a Hyper Hybridet, mivel az új modell mellett a már meglévő Eletre és Emeya modellek is ezt a hajtást kapják majd a későbbiekben.
Képek forrása: Lotus