Hogy múlik el a világ dicsősége? Európai Uniós korlátozásokkal, leginkább. A jövőben búcsút mondhatunk a durrogó, puffogó, mérgesen morgó hanghatásoknak, ugyanis az AMG is kénytelen lehalkítani modelljeit.
Visszapillantók és kipufogó-végződések. Apró részletek. Mégis nagy a szerepük az összképben, sőt, mi több, státusszimbólumként is értelmezhetők.
Előző cikkünkben áttekintettük a belső kipufogógáz-visszavezetés funkcióját és alkalmazási lehetőségeit. Megnéztük a dízel és benzines változatok működését, most pedig a kisnyomású visszavezetést mutatjuk be részletesen.
A francia Faurecia beszállító innovatív kipufogóhő-visszanyerő rendszere sikerrel mutatkozott be a Hyundai Ionic családjában. Mind a hibrid, mind a plug-in hibrid változatot felszerelték a EHRS betűszavakkal elnevezett rendszerrel.
A milánói székhelyű Romeo Ferraris gyár megoldotta az évezred egyik nagy problémáját, így a kiváltságos BMW, Audi, VW és Maserati tulajdonosok után végre minden dízelautó-tulaj megszabadulhat a – na nem a dízelmotortól, de legalább a hangjától.
Hogyan és miért rozsdásodik? Hogyan van rögzítve? Miért fontos a minőség?
A kipufogórendszer sokkal fontosabb része a járműnek, mint azt elsőre sokan gondolnák. Mi a szerepe, milyen részei vannak, hogyan romlik el?
Az autó élmény! Sokaknak, sokféle. Messze több, mint ábólbébe szállító alkalmatosság. Akinek az autó lényük része, esetleg csak feltűnési vágyból, vagy magáért az élményért, vagy már egyek gépükkel, ők a gépemberek, azoknak a „házastárs” hangja legalább olyan fontos, mint más paramétere. Zene...
Aligha hinném, hogy az autógyártók ott voltak, amikor a gépjárművekre vonatkozó széndioxid kibocsátási előírások megszülettek. És azt sem hiszem, hogy egy asztalnál ültek, amikor a szennyezőanyag kibocsátási előírások és tesztciklusok szigorítását, illetve módosítását elhatározták az EU...