Volkswagen Kína
A Volkswagen nemrég jelentette be három új modelljét a kínai piacra az Auto Shanghai kíállításon. Az új autók mellett azonban azt is láthattuk a német gyártótól, hogy milyen szoftvereket tesznek beléjük. Az új generációs elektromos autókba ugyanis AI, azaz mesterséges intelligencia vezérelt rendszerek kerülnek, amik az utasok kényelméért, biztonságáért és jókedvéért felelnek. A rendszert a Volkswagen maga fejlesztette.
Az elmúlt tizennyolc hónapban a Carizon fejlesztői - a kínai Horizon Robotics és a Volkswagen Cariad szoftveres részlegének közös csapata - a Gaia nevű platformon dolgoztak, amely hihetetlen gyorsasággal fogad be, dolgoz fel és aztán ad vissza hatalmas mennyiségű adatot AI ötlet és válasz formájában. A gyártó tesztjei szerint hússzor olyan gyors, mint más adatfeldolgozó szoftverek.
Ez egy autó belső szoftverénél tényleg borzasztó sebesség. A 18 hónap alatt 62 ezer mérföldet tettek meg a Volkswagen elektromos autóival, amelyekben ezt a rendszert tesztelték. Az AI eközben beprogramozta az autókat, hogy összetett, vagy nehezen felfogható közlekedési helyzetekben is tudjanak alternatív utat és megoldást kínálni a sofőrnek, miközben az interakció is sokkal emberibb.
Ez persze nem azt jelenti, hogy ilyen helyzetekben az autó is elkezd dudálni, vagy előzgetni, mint azt a legtöbben sajnos teszik stresszes közlekedési helyzetekben, épp az ellenkezője. Az AI nyomás alatt is működik és segíti az autósokat, hogy minél hamarabb kikeveredjenek a problémából. A rendszert már most sikerült integrálni a Volkswagen és Audi EV modelljeibe, amelyek jövő évtől lesznek kaphatóak Kínában.
Ha a rendszer sikeresnek bizonyul, a cég elvárása szerint az európai és észak-amerikai piacokon is elkezdik használni.
Képek forrása: Volkswagen