elektromobilitás
Az ADAC bírálja az e-autókra vonatkozó új támogatási irányelveket Németországban.
Az ADAC bírálta az elektromos autók német állami támogatásának reformját. Az ADAC technikai elnöke, Karsten Schulze szerdán az új támogatási irányelvvel kapcsolatban azt mondta, hogy a német szövetségi kormány elszalasztotta a lehetőséget, hogy fogyasztóbarátabbá tegye a támogatást. Az autóvásárlóknak már a jármű megrendelésekor meg kell bizonyosodniuk a támogatás összegéről.
A támogatás reformja már ismert volt. Az irányelvből egyértelműen kiderül, hogy csak olyan járművekre lehet kérelmet benyújtani, amelyek nyilvántartásba vétele már megtörtént. A reform során a plug-in hibrid járművek támogatása ez év végén megszűnik. A tisztán elektromos autók vásárlói a jövő évtől kevesebb támogatást kapnak az államtól. 2023. szeptember 1-jétől a támogatás a magánszemélyekre korlátozódik.
Az ADAC bírálta a német gyártókat, amiért alig kínálnak megfizethető árú járműveket, és az alapmodelleket kiveszik a kínálatukból. "Az elektromobilitás csak akkor lesz sikeres, ha mindenki számára elérhetővé válik, és nem marad a jómódúak hiánypótló terméke" - mondta Schulze. "Az a benyomásunk, hogy a járművek jelenleg túlárazottak. A gyártóknak sokkal nagyobb engedményeket kell tenniük a vásárlóknak, és így bizonyos mértékig kompenzálniuk kell a csökkenő támogatásokat." Nagy a kockázata annak, hogy az évforduló előtt nem tudnak időben szállítani - mondta. "A gépkocsivásárlók azt kockáztatják, hogy nem kapják meg a teljes támogatást, ha a járművet csak az új évben lehet forgalomba helyezni.
Cs.A.-Ő.P.
Cikkünk megírását az InterCars támogatta.