közlekedésbiztonság

Életbevágóan fontos járműadatok

2021.05.01.

Az Európai Unió tagállamai felhívták a figyelmet a járműveken belüli baleseti adatokhoz való hozzáférés szükségességére.

Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC), a szervezetek koalíciójával együtt levelet írt az EU tagállamai képviselőinek, hogy felvázolják a járműben lévő elektronikus adatrögzítők specifikációival kapcsolatos aggályokat, amelyek 2022-től kötelezőek lesznek az EU-ban.

A témafelvetés alapján az eszközökben a hely, a dátum és az idő eseményeinek rögzítésére van szükség. Ezek az információk kritikus jelentőségűek a közlekedésbiztonsági kutatások és az alapos baleseti vizsgálatok, mélyelemzések szempontjából, amelyek a jövőben - akárcsak a repülésben - felhasználhatók a hasonló helyzet kialakulásának megelőzésére.

Az ETSC és más szakértői szervezetek úgy vélik, hogy az Európai Bizottság értelmezése túl szigorú az adatvédelmi követelményekre vonatkozóan a jogszabályokban. Bár szigorú ellenőrzésnek kell alávetni, hogy ki férhet hozzá a hely- és időadatokhoz, a szervezetek úgy vélik, elengedhetetlen, hogy a közlekedésbiztonság fejlesztésében érintett egyes szereplők számára ezek valamilyen formában elérhetővé váljanak. Főleg annak fényében, hogy ezen eszközök bevezetésének eredendően is az volt a célja, hogy a közúti közlekedésbiztonság javítása érdekében adatforrásként szolgáljanak. A hely- és időinformációk rögzítésének kizárása az eszköz adatait gyakorlatilag használhatatlanná tenné a közúti biztonság kutatói számára.

Az elmúlt években, a járművek automatizált rendszereinek elterjedésével, a balesetek nyomozóinak és a közlekedésbiztonsági kutatóknak egyre inkább szükségessé vált, hogy megértsék, mely rendszerek működtek a baleset idején. Ilyen például a Tesla jármű nemrég bekövetkezett balesete az Egyesült Államokban, ahol láthatóan nem volt sofőr a vezetőülésen.

Egy ilyen tragikus baleset kivizsgálásában sokat segítenének az elektronikus adatrögzítőből kinyert adatok (kép: New York Post)

Az elektronikus adatrögzítők (EDR – Electronic Data Recorder) csak ütközés esetén tárolják az adatokat. Szó sincs arról, hogy az EDR-eket a jármű mozgásának folyamatos nyomon követésére használnák. Az ETSC most közzétett levele szintén megismétli az intelligens sebességsegítő technológia műszaki normáinak gyengülésével kapcsolatos aggályokat, amelyek szintén kötelezőek 2022-től. A szervezetek úgy vélik, hogy a rendszerekkel szemben támasztott követelmények jelentősen alacsonyabb szintű biztonsági előnyöket eredményeznek a korábban tervezett rendszerhez képest.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

képek: etsc.eu

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.15
Ismét felvillanyozódott a Hyundai márka és újabb elektromossal bővíti márkakupa-sorozatát. ..
2024.04.15
Visszatér a tél Ausztriába, hétfőn figyelmeztetést adtak ki az autósoknak – írja a Heute című....
2024.04.15
Miért áll egy kihegyezett versenyautó egy hófödte versenypályán, és miért sorakoznak mögötte....
2024.04.15
Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és az Audi Hungaria tárgyaló delegációi közötti....
2024.04.15
Az Audi több mint 20 új, tisztán elektromos, plug in hibrid és hagyományos, belső égésű motorral....
2024.04.15
Április 9-én Pekingben mutatta be legújabb, működésének első öt évében kapacitás- és....
2024.04.15
Erősen indította az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága az idei évet, miután 16 százalékkal....
2024.04.15
Alkalmanként átlagosan 2,5 órát parkolnak a magyar autósok az utcán és 6 órát a parkolóházakban, az....
2024.04.15
Európai tervezés, törökországi gyártás, japán hagyományok - ezek a sarokpontjai a Mitsubishi Colt....
2024.04.15
Múlt és jelen egyhelyen mindig izgalmas egyveleget mutat, nem véletlen, hogy az Akkor és Most Jármű....