Volkswagen

Ezt akartad megkérdezni a töltőkről, az e-autózásról és az ID.3-as Volkswagenről

2020.12.17.

Összefoglaló az idei éves VW sajtónapról és az ID.3 modellpremierről.

Az elmúlt hetekben több részben foglalkoztunk már az elektromos járművek töltési lehetőségeivel, a veszélyekkel és persze a friss VW modellel, az ID.3-al is. Aki lemaradt, vagy nem volt érkezése a megjelent öt cikk elolvasására, azok most pótolhatják a lemaradást, íme a lényeg.

A töltés, mint napi rutin

A technika jelenlegi fejlettségi szintjén gyakorlatilag még mindig napi rutin az elektromos járművek töltése. Persze a korszerű elektromos autók kapacitása azért ezen már túlmutat, hiszen a középkategóriásnak számító, az ősszel bemutatott Volkswagen ID.3 Pro is bőven 400 km feletti hatótávolságot ígér.

Emellett igaz az is, hogy minél kisebb tartományban használjuk a járművük akkumulátorát az 50%-os töltöttség környezetében, annál jobban tudjuk annak életartamát meghosszabbítani. Ezért a gyártók azt javasolják, hogy lehetőség szerint igyekezzünk 20 és 80% között tartani az akkumulátor töltöttségét. Mivel ez egy 420 km hatótávú elektromos autó esetében is 250 km, ezen a sávon jócskán tudunk szűkíteni. Aki napi 50 km-t tesz meg az autójával – és ez már soknak mondható egy klasszikus családszállítós, munkába járós üzemmód mellett is – annak az említett hatótávú elektromos autójának mindössze 12%-át használja naponta, tehát elég lenne 56%-ra tölteni és 44-ig meríteni. Ezzel tennénk a legjobbat az akksiknak, cserébe a töltést naponta el kell végeznünk. Ennyi energiát még az autóhoz kapott hálózati, egyfázisú töltővel is cirka három óra alatt beletölthetünk az autóba.

Biztonságos, de nem veszély nélküli

Akik az elektromos autózás mellett teszik le a voksukat, azoknak általában eljön az a pillanat, amikor belátják, hogy bár a napi ingázás kielégítéséhez elég a hálózati alap töltő, legtöbbször ezt is használják.

Ezekkel a járművekhez járó töltőkkel lehet a legoptimálisabb körülmények között, akkumulátor kímélő módon tölteni, viszont tény, hogy ezek a leglassabb megoldások is. Oda kell azonban figyelni, hogy a töltőkábel és csatlakozói lehetőleg óvva legyenek a fizikai behatásoktól és persze a nedvesedéstől is, nagy előny ha fedett helyen tudjuk megoldani a töltést.

Banális dolog, de figyelmet kell fordítani arra is, hogy a csatlakoztatott autó és a konnektor között lehetőleg ne legyen átjárás sem gyalogosan, autóval pedig egyáltalán. Nem csak a járókelők biztonsága forog így veszélyben, de károsodhat a töltőberendezésünk is.

Otthoni töltés kiépített berendezéssel

A sajtónapon lehetőségünk volt megismerni, hogy a Volkswagen milyen megoldásokat kínál azoknak, akik saját otthonukban szeretnének valami hatékonyabb töltési megoldást kiépíteni.

A márka az ID Charger töltőcsalád piacra dobásával rögtön három szolgáltatási szintű otthoni töltőkészüléket kínál ügyfeleinek. Ezek mindegyike fiy telepítésű, falra szerelt töltőpont és akár három fázist is képes használni, amennyiben ez rendelkezésre áll, így a 11 kW-os töltési kapacitás is elérhető. A család ID Charger Connect nevű tagja képes az internetre csatlakozni és így valós idejű információt nyújtani a csatlakoztatott jármű töltöttségéről. A Pro változat már cégeknek, vagy több család által használt töltőpontok kialakításéhoz ajánlott, mert beépített mérőegysége felhasználónkként képes naplózni a töltéseket, így a költségek igazságosan eloszthatók.

Az elektromos autó vezetője tudatos

A VW-nél többször is kitértek a sajtótájékoztatón arra, hogy az ilyen járművek hatékony használata megkövetel némi tudatosságot. Ennek első eleme, hogy legyen ismeretünk arról, hogyan működik egy ilyen autó, hogyan járhatunk el jó gazda módjára az üzemeltetés során.

Gondolunk itt első sorban a töltöttség számon tartására, ahogyan azt az előbbiekben írtuk, de nagyon fontos, hogy az utazásaink tervezésére is időt kell szánni. Megfelelő ráhagyással becsüljük meg, hogy mennyit fogunk utazni. Térképezzük fel az út közbeni, vagy az úticélon elérhető töltési lehetőségeket és azt is mennyi időnk lesz a töltőn hagyni az autót.

És itt elérkezünk az e-autók töltésével kapcsolatos nagyon fontos tudnivalóhoz. A villámtöltés persze nagyon jó megoldás, akkor, hogy ha kevés idő alatt szeretnénk sok energiát tölteni az autóba, de az éremnek itt is két oldala van. A villámtöltés során ugyanis nagy szerepet kap az egyes akkumulátor cellák egymáshoz képesti eltérése. A belső ellenállások különbsége miatt a töltést a vezérlőegység a leggyengébb láncszemhez igazítja, csak addig tölt, amíg a legkisebb kapacitású cella nem telítődik.

A Volkswagen ID.3 Pro

Hogy mindezekre miért fektetett ekkora hangsúlyt a Volkswagen, egyszerű. Idén ősszel állt össze minden ahhoz, hogy az új mérföldkőként aposztrofált, teljesen elektromos ID.3 modell bemutatkozhasson a nagyközönségnek.

Az országba érkezett első 9 db autót ennek a sajtónapnak a keretében próbálhatták ki a szakma képviselői, de rögtön az esemény után már konfigurálható volt a weboldalon és persze rendelhető a márkakereskedői hálózatban.

Az első fecske a Pro névre keresztelt 58 kWh-ás kapacitású és 420 km hatótávot ígérő verzió, de hamarosan elérhető lesz a szerényebb és a 45, és a csúcs 77 kWh-ás kivitel is.

Az új elektromos járművek gyártására kifejlesztett MEB gyártási platform lényege, hogy az autókban hatékonyan és a lehető legalacsonyabbra tudják elhelyezni a nagytömegű akkumulátorokat.

Az ID.3 hatféle felszereltségi szinttel elérhető, amelyek előre konfigurált változatok, ezeken belül igazán csak a dizájnon tudunk változtatni.

A 204 lóerős, hátsókerék hajtású modell akkumulátorcsomagjára a gyártó 8 év, vagy 160.000 km garanciát vállal és nincs kétségük afelől, hogy a modell legalább akkor jelentőséggel bír a márka életében, mint a Bogár vagy a Golf a maguk idejében. Most már magunk is meggyőződhetünk erről a kereskedésekben.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....
2024.05.06
„A MINI Aceman egy erős egyéniség, saját fiatalos jegyekkel a MINI új modellcsaládján belül. Önálló....