Lexus

November 8-án szombaton, helyi idő szerint délután két órakor, 35 fok feletti hőmérsékletben rajtolt el a 2025-ös WEC-szezon utolsó futama. Robin a 78-as rajtszámú Lexusszal ideális rajtot vett az első rajtkockából, és gyors tempót diktálva azonnal előnyt épített ki az élen. A negyedik helyről indulva Umbrarescu egy kontrollált első etapot teljesített, és feljött a 87-es Lexusszal az első háromba. Robin az élen dupla etapot teljesített, és sorra futotta a leggyorsabb köröket, de aztán egy bosszantó műszaki hiba keresztülhúzta a számításait. A második óra vége előtt ugyanis a telemetria meghibásodott az autójában, ami megakadályozta a valós idejű adatok továbbítását az FIA-nak, ezért a 78-as RC F legénységének fel kellett adnia a versenyt az élről. Viszont a másik Lexus, melynek volánjánál ekkor már Schmid ült, közben szép lassan felzárkózott az élre.
Körről körre csökkentette a hátrányát a 61-es Mercedeshez képest, aztán a második óra vége előtt átvette tőle a vezetést. A 87-es RC F innentől kezdve kirobbanthatatlan volt a vezető helyről. A tökéletesen végrehajtott boxkiállásoknak és a konstans, jó köridőknek köszönhetően a López, Schmid és Umbrarescu triója az üldözők folyamatos nyomása ellenére is stabil előnyt tudott fenntartani, sőt, a verseny egy pontján már 30 másodperces előnyt is sikerült kiautózniuk az Iron Lynx csapat Mercedese előtt. Aztán az előny elillant, amikor egy baleset miatt bejött a biztonsági autó, és új rajtot rendeltek el. De a Lexus-Akkodis ASP Team felnőtt a kihíváshoz, és ezután is élen maradt a leintésig.

José María López, a csapat legnagyobb sztárja vette át a volánt az utolsó etapban, és mesterien vezetve 13 másodperces előnyt épített ki. Akkor is megőrizte a hidegvérét, amikor utoljára bejött a biztonsági autó, és ismét elillant a különbség. Amikor 30 perccel a leintés előtt újraindult a mezőny, a sarkában loholt a 27-es Aston Martin, de megelőzni nem tudta. Aztán az utolsó tíz percben a 61-es Mercedes is komoly nyomás alá helyezte a – Toyotával – kétszeres világbajnok argentint, aki végül elsőként haladt át a célvonalon, de az előnyéből csak 0,786 másodperc maradt 216 kör és nyolc óra küzdelem után.

Ez a győzelem, amely Interlagos után idén a második volt a Lexusnak, egy kivételes hétvégét zárt le az Akkodis ASP csapat és a japán autógyártó történetében. Az újabb siker ugyanis biztosította a francia csapat számára a harmadik helyet az LMGT3 csapatbajnokságban, míg López, Schmid és Umbrarescu szintén harmadikak lettek a pilóták pontversenyében, pedig a Lexusnak ez mindössze a második szezonja volt a WEC-ben. „Rendkívül kielégítő érzés egy pole pozícióval és egy győzelemmel zárni a szezont. Másodszorra is sikerült kihasználnunk azt a lendületet, amit az év során felépítettünk. A bajnoki dobogós helyezés jutalom a kemény munkáért és az elkötelezettségért, valamint az egész csapat és a pilóták fegyelmezett teljesítményéért” – nyilatkozta a leintés után Jérôme Policand csapatfőnök.
A Lexus számára a következő kihívás már a láthatáron van: 2026. március 28-án, a katari Losail International Circuit pályán kezdetét veszi a Hosszútávú-világbajnokság következő szezonja, amelyben nagy valószínűséggel már egy vadonatúj autót indít majd az autógyártó.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!
