Stellantis-csoport

Ha ezt a házasságot nyélbe ütik, befellegzett az olasz autóiparnak

2024.10.05.

És komoly munkanélküliségre készülhet az ország.

A Renault marketingesei már szervezik az esküvőt a Stellantis gigacéggel. Ez a pletyka kering az olasz sajtóban. Volt erről már szó idén februárban is és most a hírek újra szárnyra kaptak. A készülő fúzióról, mellyel a Renault beolvadna a Stellantisba. A Stellantis és a Renault közötti házasság révén Franciaország egyértelműen tovább erősítené súlyát az autópiacon. A pletykák már az új vezérigazgatót is megnevezték: az autós óriáscég tetején a Renault vezérigazgatója, Luca De Meo állna, persze, csak 2026-tól, amikor a jelenlegi CEO, Carlos Tavares nyugdíjba vonul.

Bár „nincs terv a más gyártókkal való egyesülésre” – mondta John Elkann, a Stellantis elnöke a Reutersnek, és „a csoport a hosszú távú üzleti tervének végrehajtására összpontosít”, mégis, növekszik a spekuláció a két cég közötti európai együttműködés létrehozásáról. Hiszen a folyamatos fejlődésnek kitett autóipari ágazatban a csapatként való fellépés lehetővé tenné a láthatáron lévő nehézségek leküzdését.

Ugyanis minden márka számára kihívás, hogy új stratégiákat fogadjanak el a költségek csökkentése, valamint a könnyebb és olcsóbb elektromos járművek gyártása érdekében. És hogy stratégiát dolgozzanak ki a kínai invázió ellen. Tehát az együttes fellépés, a technikai és gazdasági potenciál megosztásának gondolata csábító. Mert az idők változnak és a függetlenség útja azt kockáztatja, hogy a termelés kontraproduktívvá válik. 

Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója azonban meghúzná a kéziféket. Mert a francia érdekek előtérbe helyezése és az európai autóipar megmentése fedőnév alatti projekt megvalósulása nem kedvező folyamatok elindítását jelentené Olaszországban. Mindenekelőtt munkahelyek ezrei kerülnének veszélybe. És a már így is évek óta válságokkal küzdő olasz üzemek alkalmazottai látnák kárát ennek a látványos menyegzőnek.

A vállalatok tervéről talán konkrétabb képet kaphatunk az október 15-ére tervezett kerekasztal megbeszélésen, ahol a Stellantis, a Renault és az esetleges szövetségesként szóba jöhető BMW vezérigazgatója tárgyal majd.

Forrás: corriere.it, quifinanza.it, virgilio.it

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....