Stellantis-csoport

Ha ezt a házasságot nyélbe ütik, befellegzett az olasz autóiparnak

2024.10.05.

És komoly munkanélküliségre készülhet az ország.

A Renault marketingesei már szervezik az esküvőt a Stellantis gigacéggel. Ez a pletyka kering az olasz sajtóban. Volt erről már szó idén februárban is és most a hírek újra szárnyra kaptak. A készülő fúzióról, mellyel a Renault beolvadna a Stellantisba. A Stellantis és a Renault közötti házasság révén Franciaország egyértelműen tovább erősítené súlyát az autópiacon. A pletykák már az új vezérigazgatót is megnevezték: az autós óriáscég tetején a Renault vezérigazgatója, Luca De Meo állna, persze, csak 2026-tól, amikor a jelenlegi CEO, Carlos Tavares nyugdíjba vonul.

Bár „nincs terv a más gyártókkal való egyesülésre” – mondta John Elkann, a Stellantis elnöke a Reutersnek, és „a csoport a hosszú távú üzleti tervének végrehajtására összpontosít”, mégis, növekszik a spekuláció a két cég közötti európai együttműködés létrehozásáról. Hiszen a folyamatos fejlődésnek kitett autóipari ágazatban a csapatként való fellépés lehetővé tenné a láthatáron lévő nehézségek leküzdését.

Ugyanis minden márka számára kihívás, hogy új stratégiákat fogadjanak el a költségek csökkentése, valamint a könnyebb és olcsóbb elektromos járművek gyártása érdekében. És hogy stratégiát dolgozzanak ki a kínai invázió ellen. Tehát az együttes fellépés, a technikai és gazdasági potenciál megosztásának gondolata csábító. Mert az idők változnak és a függetlenség útja azt kockáztatja, hogy a termelés kontraproduktívvá válik. 

Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója azonban meghúzná a kéziféket. Mert a francia érdekek előtérbe helyezése és az európai autóipar megmentése fedőnév alatti projekt megvalósulása nem kedvező folyamatok elindítását jelentené Olaszországban. Mindenekelőtt munkahelyek ezrei kerülnének veszélybe. És a már így is évek óta válságokkal küzdő olasz üzemek alkalmazottai látnák kárát ennek a látványos menyegzőnek.

A vállalatok tervéről talán konkrétabb képet kaphatunk az október 15-ére tervezett kerekasztal megbeszélésen, ahol a Stellantis, a Renault és az esetleges szövetségesként szóba jöhető BMW vezérigazgatója tárgyal majd.

Forrás: corriere.it, quifinanza.it, virgilio.it

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.22
A hónap tragikus híre, hogy motorozás közben életét vesztette egy fiatal kolumbiai motoros, aki....
2025.12.22
A MÁV-csoport idén is jelentős erőforrásokat fordított a vandalizmus, különösen a graffitis....
2025.12.22
Ha azt hittük volna, hogy Ken Block után nem képes stílusosabban megemlékezni 80-as évekbeli....
2025.12.22
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megkötötte a szerződést a közbeszerzési eljárás nyertes....
2025.12.22
Amikor egy döntés életeket ment meg, nem maradhat régiós kísérlet: Flandria példája után....
2025.12.22
Annak ellenére, hogy egy vásárlói réteg szeretné, ha kaphatók lennének ilyen csekély....
2025.12.22
Forgalomlassulásra lehet számítani a M3 bevezető  –Róbert Károly körút – Árpád híd – Szentendrei út....
2025.12.22
Átadták hétfőn az M4-es autóút Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti 34,3 kilométeres szakaszát....
2025.12.22
Mint minden klasszikusnak, a Peugeot 203-as családfájának is akadtak különös, egyedi ágai. Négy....
2025.12.22
Az Európai Unióban a jövőben jelentősen növelik az életciklusuk végére ért járművekből visszanyert....