Peugeot 3008

Halvány frissítés – Peugeot 3008 HYbrid 225 teszt

2022.01.06.

Kívül-belül frissítették a Peugeot 3008-at, hogy naprakész maradjon a franciák kínálatában, még, ha ez elsőre fel sem tűnik. Most a gyengébb plug-in hibrid hajtásláncával próbáltuk a kompakt SUV-t.

Amikor 2016-ban bemutatkozott a Peugeot 3008 második generációja, hirtelen azt se tudtuk, hogy hova kapkodjuk a fejünket. Ez volt a francia márka első újkori modellje, ami elindította a mostani dizájnvonalat, és azt a beltér reformot, amitől akkoriban egy szörnyen futurisztikus autónak tűnt a 3008, és annak 7-üléses fivére, az 5008. Azóta persze nagyot fordult a világ, és a villanyautók olyan külső arányokat, és nappaliszerű utastereket hoztak a hétköznapi autózásba, ami korábban elképzelhetetlen volt.

Aztán betoppant még menőbb külsővel a Peugeot 308, és talán ez volt az a pont, amikor a franciák érezték, hogy ideje a kompakt SUV-jukkal is foglalkozniuk. Nem véletlen, hogy 2021-es modellévre időzített frissítés során leginkább arra szántak energiát, hogy a 3008 fizimiskáját igazítsák hozzá a 308-hoz. Így kerültek rá a szélesebb csipát viselő fényszórók, a sportosabb lökhárítók, vagy éppen az új keret nélküli hűtőrács, ami a Peugeot jelvénytől kifelé szélesedik, amíg vonalai optikailag bele nem érnek a lámpákba. És akkor a sötétített hátsó lámpákat még nem is említettem.

Odabent már kevésbé látványosak a változások, de ezzel nincs is semmi probléma. A 3008 egyszerűen nem hajlandó öregedni. Ma is annyira frissnek érződik az utastér hangulata a kényelmes fotelekkel, az otthonos anyaghasználattal, és persze a hatalmas digitális kijelzőkkel, mint 5-6 éve. Apropó képernyők: mostantól akár 10-colos infotainment kijelzőt is kaphatunk a középkonzolra, a megszokott egyszerű menüvel, és könnyed, gyors kezelhetőséggel a dedikált űrhajós gombsornak köszönhetően. Leginkább a digitális műszercsoport látványos grafikái viszik el a showt továbbra is, az alul-felül csapott kormánnyal pedig még mindig élvezetes a vezetés.

Tesztautónk jelen esetben a gyengébb, elsőkerékhajtású hibrid volt, ezért külön gombot kapnak a villanyos információk. Továbbra is az egyik leglátványosabb infografikát kapjuk a hajtáslánc működéséről a Peugeottól. Innen látszik többek között az is, hogy mennyire gyakran vált az 1,6 literes, 180 lóerős PureTech benzinmotor, és a 108 lóerős villanymotor között. Utóbbit egyébként a 8-fokozatú automataváltóhoz kapcsolták, és képes együtt hajtani a benzinmotorral. Ilyenkor 225 lóerő a rendszerteljesítmény, ami még egy ekkora testet is bátran visz.

Noha továbbra is kiforrottabbnak érzem belsőégésű motorral szerelve a Peugeot 3008-at, a plug-in hibrid hajtáslánc megadja azt a könnyedséget és nyugalmat, amit csak egy villanymotor tud. Már, amikor fel van töltve. Nálam háromszor is 35 km után merült le a közel 100%-ig töltött akkumulátor, ami körülbelül 2 és fél óra alatt szippantott fel. Mindezt hűvös, de nem hideg őszi időben, klíma nélkül, néha rövid távokon bútorokkal megpakolva, de egyébként odafigyelve a takarékos közlekedésre. Gyárilag 55-56 km hatótávot ígérnek neki WLTP-ciklus szerint mérve, de ezt most egyszerűen nem sikerült kihozni belőle.

Azért így is kellemes érzés apró számokat látni a kombinált fogyasztás mérőn, akár hosszútávú utazások során is, hiszen a legkisebb visszatermelt energiát is azonnal felhasználja a rendszer. A legfrissebb árlista szerint 14,6 millió forintról indít a 225 lóerős hibrid hajtáslánc kedvezményesen, ami még a legdrágább, hagyományos GT verzióhoz képest is 670 000 forint felárat jelent. Ugyanakkor nem szabad megfeledkezni a fejlett sofőrsegédekről, amikben még mindig az egyik legerősebb a Peugeot, a profi adaptív tempomattól és sávtartótól, egészen az opciós éjjellátó kameráig, amit garantáltan nem találunk meg máshol a szegmensben.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....