Genesis versenyautó

A Hyundai 1,6 literes motorját használja a Genesis, hogy versenyautót fejlesszen

2025.03.24.

Az anyacég V8-assá alakított négyhengeres motorját kapná és 2027-ben már a Le Mans-on is versenyezne a Genesis első versenyautója.

Sok minden történik mostanság a Hyundai cégcsoporthoz tartozó Genesis luxusgyártó háza táján. A cég új modelljét, a GV90-est nemrég mutatták be, most pedig azt jelentette a gyártó, hogy 2026-ban be akar lépni a versenyzés világába, méghozzá egy teljesen új, kifejezetten erre fejlesztett modellel. Bár azt már korábban is lehetett tudni, hogy a kocsiba egy V8-as motort akarnak majd szerelni, a gyártó nemrég azt jelentette, hogy az anyacég 1,6 literes hajtását fogja használni. A Hyundai már szerepel a World Endurance Championshipben, ahova a Genesis is szeretne belépni és a koreai gyártó már használja ott ugyanezt a motort. A Genesis azt mondta, hogy bár a motort készen kapják a Hyundaitól, de a versenyautót a semmiből fogják felépíteni, ami elég nagy kihívásnak tűnik, tekintve, hogy a Genesisnek egyelőre nincs tapasztalata a versenyvilágban.

Cyril Abiteboul, a Genesis Magma Racing nevű versenycsapatának vezetője korábban elmondta, hogy a cég egy V8-as motort tervez beszerelni az autóba, aminek egyik oka az idő szűkössége volt és az, hogy a Hyundaitól kérték kölcsön a motort, szintén amiatt volt, mert egy már jól bevált hajtást akartak.

Pontosan azért szavaztuk meg a V8-ast, mert a V8 jó lehetőség volt ahhoz, hogy ne kelljen a semmiből kifejlesztenünk egy komplett motort, hanem ehelyett inspirálódhattunk a [Hyundai Csoport] meglévő WRC [World Rally Championship] motorunkból, ami egy igen erős 1,6 literes, turbóval szerelt, soros, négyhengeres motor, amit már évek óta használunk. Fogtuk azt a motort és megkétszereztük a hengerek számát, így lett egy V8-asunk.

A Hyundai WRC programja hihetetlenül sikeresnek bizonyult, két gyártói bajnokságot, egy vezetői díjat és 29 rali győzelmet tudhat magának a cég ennek köszönhetően. A Genesis tervei szerint hasonló eredményeket szeretnének elérni és remélik, hogy ez a győztes gén megoszlik a csoporton belül és sikeresek lehetnek a versenyvilágban.

Azonban oda eljutni nem egyszerű, több kell, hozzá, mint egy erős V8-as motor. Éppen emiatt jelentették be azt is, hogy összeállnak az Oreca nevű francia céggel, akik alváztervezésben jeleskednek és egyik legismertebb projektjük a korai kétezres évek Dodge Viperjeinek alváza. Az amerikai sportautók azóta ikonná váltak, amelynek egyik oka a remek felépítmény volt. Az Oreca jelenleg is együtt dolgozik különböző gyártókkal performance modellek fejlesztésében. Mostani klienseik az Alpine és az Acura.

A Genesis új lovát élőben igen hamar lehet majd látni, ugyanis már áprilisban be akarják mutatni, mielőtt megkezdik a teljesítményteszteket augusztusban, A gyártó azt tervezi, hogy a 2027-es IMSA SportsCar Championshipben már szerepelni is fog, majd ugyanabban az évben a Le Mans-t is a céljai közé tűzte. Végül is, miért ne lehetne egyből a legkeményebb versenyekkel kezdeni?

Abiteboul kiemelte, hogy a Genesis valami hosszan tartót szeretne létrehozni a versenyvilágban és a márka történetében és emiatt is célozzák meg egyből a Le Mans-t. A csapatnak már megvannak a sofőrei és a vezető mérnökei is. Már csak annyi van hátra, hogy megkezdjék a modell tesztjeit, ami persze hosszú folyamat. És ahhoz, hogy egy éven belül regisztrálhassanak a versenyekre, két év múlva pedig már a Le Mans-on szerepeljenek, igencsak megfeszített tempóra és precízitásra van szükség.

Képek forrásai: Carscoops

 

Forrás: 
Carscoops

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....