Genesis versenyautó

A Hyundai 1,6 literes motorját használja a Genesis, hogy versenyautót fejlesszen

2025.03.24.

Az anyacég V8-assá alakított négyhengeres motorját kapná és 2027-ben már a Le Mans-on is versenyezne a Genesis első versenyautója.

Sok minden történik mostanság a Hyundai cégcsoporthoz tartozó Genesis luxusgyártó háza táján. A cég új modelljét, a GV90-est nemrég mutatták be, most pedig azt jelentette a gyártó, hogy 2026-ban be akar lépni a versenyzés világába, méghozzá egy teljesen új, kifejezetten erre fejlesztett modellel. Bár azt már korábban is lehetett tudni, hogy a kocsiba egy V8-as motort akarnak majd szerelni, a gyártó nemrég azt jelentette, hogy az anyacég 1,6 literes hajtását fogja használni. A Hyundai már szerepel a World Endurance Championshipben, ahova a Genesis is szeretne belépni és a koreai gyártó már használja ott ugyanezt a motort. A Genesis azt mondta, hogy bár a motort készen kapják a Hyundaitól, de a versenyautót a semmiből fogják felépíteni, ami elég nagy kihívásnak tűnik, tekintve, hogy a Genesisnek egyelőre nincs tapasztalata a versenyvilágban.

Cyril Abiteboul, a Genesis Magma Racing nevű versenycsapatának vezetője korábban elmondta, hogy a cég egy V8-as motort tervez beszerelni az autóba, aminek egyik oka az idő szűkössége volt és az, hogy a Hyundaitól kérték kölcsön a motort, szintén amiatt volt, mert egy már jól bevált hajtást akartak.

Pontosan azért szavaztuk meg a V8-ast, mert a V8 jó lehetőség volt ahhoz, hogy ne kelljen a semmiből kifejlesztenünk egy komplett motort, hanem ehelyett inspirálódhattunk a [Hyundai Csoport] meglévő WRC [World Rally Championship] motorunkból, ami egy igen erős 1,6 literes, turbóval szerelt, soros, négyhengeres motor, amit már évek óta használunk. Fogtuk azt a motort és megkétszereztük a hengerek számát, így lett egy V8-asunk.

A Hyundai WRC programja hihetetlenül sikeresnek bizonyult, két gyártói bajnokságot, egy vezetői díjat és 29 rali győzelmet tudhat magának a cég ennek köszönhetően. A Genesis tervei szerint hasonló eredményeket szeretnének elérni és remélik, hogy ez a győztes gén megoszlik a csoporton belül és sikeresek lehetnek a versenyvilágban.

Azonban oda eljutni nem egyszerű, több kell, hozzá, mint egy erős V8-as motor. Éppen emiatt jelentették be azt is, hogy összeállnak az Oreca nevű francia céggel, akik alváztervezésben jeleskednek és egyik legismertebb projektjük a korai kétezres évek Dodge Viperjeinek alváza. Az amerikai sportautók azóta ikonná váltak, amelynek egyik oka a remek felépítmény volt. Az Oreca jelenleg is együtt dolgozik különböző gyártókkal performance modellek fejlesztésében. Mostani klienseik az Alpine és az Acura.

A Genesis új lovát élőben igen hamar lehet majd látni, ugyanis már áprilisban be akarják mutatni, mielőtt megkezdik a teljesítményteszteket augusztusban, A gyártó azt tervezi, hogy a 2027-es IMSA SportsCar Championshipben már szerepelni is fog, majd ugyanabban az évben a Le Mans-t is a céljai közé tűzte. Végül is, miért ne lehetne egyből a legkeményebb versenyekkel kezdeni?

Abiteboul kiemelte, hogy a Genesis valami hosszan tartót szeretne létrehozni a versenyvilágban és a márka történetében és emiatt is célozzák meg egyből a Le Mans-t. A csapatnak már megvannak a sofőrei és a vezető mérnökei is. Már csak annyi van hátra, hogy megkezdjék a modell tesztjeit, ami persze hosszú folyamat. És ahhoz, hogy egy éven belül regisztrálhassanak a versenyekre, két év múlva pedig már a Le Mans-on szerepeljenek, igencsak megfeszített tempóra és precízitásra van szükség.

Képek forrásai: Carscoops

 

Forrás: 
Carscoops

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.05.19
De miért tennének ki az utak szélére láthatatlan táblákat, ha ezeknek pont az a lényege, hogy....
2025.05.19
A minden várakozást felülmúló, forgalmas tavaszi szünet és a májusi hosszú hétvége után is pörögnek....
2025.05.19
Így kell visszahozni a köztudatba egy márkát, aminek a neve egykor összefolyt az autósport....
2025.05.19
Illegális autós rendezvényt ellenőriztek a rendőrök Győrben szombaton, amely során egyebek mellett....
2025.05.19
A hétszeres F1-világbajnok már nevet is adott a modellnek.  ..
2025.05.19
Számos európai országban a téli szezonban kötelező az alpesi szimbólummal (stilizált hegyvonulat....
2025.05.19
Halálra gázoltak egy, az M6-os autópálya mellett dolgozó embert hétfőn reggel - közölte az Fejér....
2025.05.19
Az AutoWallis csoport az első negyedévben több mint 20 százalékkal 107 milliárd forintra növelte....
2025.05.19
Az Európai Bizottság benyújtott egy javaslatot, amely előírja, hogy a tízéves és idősebb járműveket....
2025.05.19
A máltai légitársaság május végén megszünteti saját járatait, és a továbbiakban charterezésre adja....