ICDP
A tavaszi találkozóhoz hasonlóan (cikkeink ITT és ITT olvashatók) a varázslatos francia városban, Chantilly-ban rendezi meg az ICDP a soron következő, őszi szakmai találkozóját. A „Jövő disztribúciója, változó igények, új szabályok, új formátumok” címet viselő rendezvény már nevében engedi sejtetni, hogy az autóipari szakemberek ismét előre tekintenek.
Csak a változás örök...
A találkozó természetesen szervesen illeszkedik az ICDP hosszú távú stratégiájához és akciótervéhez, mely szerint aki lépéselőnyben akar maradni, annak ma kell felkészülnie a holnapra. Márpedig nagyon úgy tűnik, hogy az ICDP és tagjai mindig egy lépéssel a többiek előtt tudnak járni, hiszen a konferencián majd olyan kérdéseket feszegetnek például, hogy az értékesítési csatornák szereplőiként a franchise és egyéni szektornak hogyan kellene reagálnia a rájuk nehezedő nyomásra, hogyan tudnak időben felkészülni a változásokra. Szó lesz többek között a fogyasztói szokásokról, amihez alapot nyújt az ICDP legfrissebb, 2015-ös felmérése. A kutatás 10 európai ország gépjármű értékesítését vizsgálja, trendeket és várakozásokat is figyelembe véve. Hasonló kutatást egyébként a szervezet nemrégiben Kínában is elindított, ennek részeredményeiről szintén beszámolnak az őszi fórumon. Lesz szó a kiskereskedelem előtt álló kihívásokról is, mégpedig a digitális világ hatásait fejtegetik majd a kutatók, ahol már egészen mások az értékesítési csatornákra vonatkozó szabályok és felelősségi körök, mint a hagyományos értékesítés során.
Ugyancsak a jövőbe tekintve tárgyalják majd a jelenlévők az értékesítés utáni piac egyes kérdéseit, például az Európai piacokra vetítve, valamint a műhelymunkák és folyamatok fejlesztésének lehetőségeit. A hely szellemének megfelelően a szervezők külön szekciót szentelnek a francia gépjármű értékesítési piac kérdéseinek, ahol a jelenlévők a szakavatott vendég előadók által bemutatott témáknak köszönhetően teljes képet kapnak a francia autóértékesítési folyamatokról, és annak az európai piacra gyakorolt hatásairól. Mindezeken felül– ahogy arról az Autószektor hasábjain már írtuk korábban – az ICDP legfrissebb kutatási és személyre szabott adatszolgáltatási módszereiről is szó lesz a konferencián.
Webináriumok is lesznek ősszel
De nemcsak ez az egyetlen bejelentett szakmai fórum az ICDP háza táján. A szakma helyesen ismerte fel, hogy a vásárlói magatartás az egyik legfontosabb kulcsa a teljes szektor működésének, ezért szeptember 9-én a vásárlói hűséggel kapcsolatos webináriummal ágyaznak meg az őszi találkozónak. A virtuális konferencián átbeszélik az ICDP nyári szakai találkozójának (cikkeink ITT és ITT) idevágó eredményeit és tapasztalatait, és átrágják magukat a tavalyi kérdőíves felmérésen is.
Az ICDP igyekszik "kimaxolni" a vásárlói hűséget