ICDP

ICDP nemzetközi trendek az újautó értékesítésben

2015.09.25.

Az ICDP autóipari kutatásokkal foglalkozó nemzetközi szervezet két évtizede vizsgálja és elemzi a gépjármű értékesítést. Az egyesület küldetésénél fogva segít megismertetni és megértetni az autóipari szereplőkkel a piaci trendeket és elvárásokat annak érdekében, hogy a kereskedők minél hatékonyabban legyenek képesek kiszolgálni a vevőket úgy, hogy közben üzletileg eredményesen működtessék vállalkozásaikat. A következő sorokban az új gépjárművek regisztrációjával foglalkozunk, és az amerikai, kínai és európai piaci trendek összehasonlításával világítunk rá néhány érdekességre.

Azon érdeklődő olvasóink számára, akik nem szeretnének egyből a közepébe belecsapni, felvezető olvasmányként ajánljuk az ICDP küldetését, visszatekintését és jövőképét, valamint a legfrissebb kétéves akciótervét. Ha mindezen átrágtuk magunkat, nincs más hátra: biztonsági öveket bekapcsolni, 25 éves időutazás következik az új gépjárművek regisztrációja terén!

Az ICDP nemzetközi szinten ismert és elismert szakemberei több évtizedes tapasztalatukkal a hátuk mögött – gyakran maguk is valamelyik autóipari cégnél dolgozva, azaz mondhatni a szakma sűrűjében – vizsgálták meg az új gépjárművek forgalomba helyezésének alakulását három fő piacon. Az amerikai, kínai és európai regisztrációk alakulását egészen pontosan 1990 decemberétől 2014 decemberéig vették górcső alá, és néhány hasznos megállapításra tettek szert.

Az új gépjárművek forgalomba helyezésének alakulása az amerikai, kínai és európai piacokon 1990-2014 között (forrás: ICDP)

Az ICDP pontosan érti és meg is tudja magyarázni a piac volatilitását, mint ahogy azt is, hogy mindez milyen hatást gyakorol az értékesítési hálózatra. A kutató szervezet folyamatosan nyomon követi az új gépjárművek regisztrációjának változásait az európai országok érettebb piacain és az Egyesült Államokban, és ugyancsak részletesen megfigyeli a gazdasági szempontból kritikusnak mondható területeket, így például Görögországot. Mindemellett a széleskörű nemzetközi összehasonlítás érdekében a fejlődő régiók is rendre szerepelnek az ICDP elemzéseiben, így Kína, Oroszország és Brazília statisztikai adatai is a szervezet tagjainak rendelkezésére állnak.

Az újautó értékesítés vitathatatlanul a teljes autóipar mozgatórugója, és ne feledjük azt sem, hogy közvetve ez biztosít teret az értékesítés utáni szolgáltatások piacának, az alkatrész kereskedelemnek és szervizelésnek is, mint ahogy végső soron – mind volumenében mind összetételében – a jövő használtautó értékesítését is megalapozza. Ennek következtében a trendek elemzése az autóipar számos szereplője (és itt nemcsak a gyártókra gondolunk) számára nélkülözhetetlen információt ad az üzletpolitika kialakítására, finomhangolására.

 

Kínai "autócsodák" - nemcsak a saját portékájuk hasít

Amint az a grafikonon is látszik, Európában az üzembe helyezett gépjárművek száma jelentősen ingadozott. A legalacsonyabb éves értéket (11 millió regisztrált új gépjármű) 1993-ban produkálta, és 2000-ben döntött csúcsot közel 15 millió újautóval, amit azóta sem sikerült túlszárnyalni. A kétezres évek végén kialakult gazdasági recesszió jelentősen visszavetette az újautó értékesítési volumeneket, ami nemcsak az európai piacra igaz, hanem a Világ más régióira is. A csúcsoknak és hullámvölgyeknek mind-mind megvan a magyarázata, ezek részletes elemzését az ICDP csak a tagok számára elérhető publikációi tartalmazzák. Napjaink felé közeledve a három görbén kivehető, hogy míg Európa ereje csupán a stagnálásra elegendő, addig Amerika a válság után kigyógyult, és már a kétezres évek közepének volumeneit feszegeti, nem is beszélve az üstökösként berobbanó Kínáról, melynek teljesítménye az elmúlt hat esztendőben a szinte semmiből szökött fel a 20 milliós éves álomszintre.

Az amerikai igazság: lökettérfogatot egyetlen dologgal lehet pótolni: köbcentivel...

Ha érdeklik az ICDP autóipari értékesítéssel kapcsolódó trendjei, érdekességei és a szektor számára hihetetlenül hasznos, stratégiai jellegű javaslatai, kövesse figyelemmel az Autószektor kiemelt ICDP rovatát, ahol hétről-hétre új témát dolgozunk fel.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..