Suzuki Vitara

Így már más! – Suzuki Vitara full hibrid teszt

2023.02.11.

Komolyabb távokat is képes villanyról megtenni az új full hibrid Vitara, és ehhez még csak a fűtést sem kellett letekerni vagy tojásokon lépkedni, mint az S-Cross esetében. Hóviharos Tátrában vallott nekünk a jelenlegi csúcs Vitara.

Hogy mennyire nem szabad egyetlen tesztautó alapján megítélni egy hajtáslánc tudását, arra nagyszerű példa volt az elmúlt két hét, amikor egymás után próbálhattam S-Cross, majd Vitara testben a Suzuki új, 140-voltos full hibrid rendszerét. Az első hét elég lehangoló volt az S-Cross-szal, ugyanis nem igazán akart hibridként működni. Érzékeny volt mindenre, ezért nem igazán tudott érdemi távot megtenni villanyról. Csak remélni tudtam, hogy a Vitara kisebb kasznijával valamivel gördülékenyebb lesz az összkép.

Nem csalódtam. Már az első hazaúton lényegesen többet ment villanyról, mint az S-Cross, és ez a fogyasztásán is meglátszódott. Míg az S-Cross 7,5 litert fogyasztott az első úton, addig a Vitara 5,4-et. Ez hatalmas különbség, ráadásul a Vitara is összkerekes volt, ezért utóbbi érték rendkívül kedvezőnek mondható. Sokkal többször volt hajlandó lekapcsolni a benzinmotort, mint az S-Cross, legyen az alacsony terhelésen való egyenletes haladás, városi közlekedés, vagy megállás. Elindulás után is könnyebben tudott kizárólag villanyról haladni, és ehhez még csak tojásokon sem kellett lépkedni.

Ahogy a legtöbb hibrid, a Suzuki rendszere is rendkívül jól tanít spórolásra a különböző ábrákkal és adatokkal. Itt is élményt okoz, hogy mennyire tudunk ügyesen játszani a két motor tudásával, és minél lejjebb tartani a fogyasztást, ami végül 6,1-es átlagban állapodott meg a Vitara tesztautó esetében. Mindezt úgy, hogy hatalmas hóviharokon hajtottunk keresztül a Tátrában, tehát többször is szükség volt a Snow módra, ami egy percre sem hagyja megcsúszni az autót csúszós felületen.

Szóval a Suzuki összkerékhajtása továbbra is remek. Eleinte nagyon óvatos voltam a derékig érő hófalak között, de egyszerűen annyira beton biztosan fogta az utat a Vitara minden körülmények között, hogy egy idő után elkezdtem mélyen megbízni benne. Egy pillanatra sem volt hajlandó megcsúszni. Már-már hiányoltam egy kis játékosságot belőle. Persze ez annak is betudható, hogy az 1,5-ös full hibrid rendszer nem túl erős. Mindössze 116 lóerő, amivel komoly előkészületeket igényel mindegyik előzés.

Erőtlensége mellett az is a Jimnyből ismert szívó, négyhengeres motor ellen szól, hogy bárdolatlan a járása, autópálya tempónál pedig kifejezetten hangos. Ráadásul a 6-fokozatú robotizált automata miatt komoly késlekedésekkel érdemes számolni, és néha indokolatlanul visszavált, ami nem csak hanghatásban, de fogyasztásban is előnytelen húzás. Ugyanakkor a havas hegyi utakon megmutatta egy szofisztikáltabb oldalát is, hiszen például ügyesen lekezeli visszaváltással a lejtőket, manuál módba kapcsolva pedig nem írja felül a döntésünket.

Összességében tehát nagyon más összképet kaptam, mint az S-Crossban. Arról nem is beszélve, hogy a Vitara mennyivel összeszedettebb autó úgy általánosságban is. Rendesen csukódnak az ajtói, nem zörög minden eleme, és alapból egy divatosabb, csinosabb termék, mi közben itt is megkapjuk a magas üléspozíciót és a rendes hasmagasságot, amivel terepre is könnyedén bemerészkedhetünk. Persze hátul sokkal kisebb a lábtér, tetőablakkal itt is a hajam éri a tetőt, egyszerűbb az infotainment rendszer is, de nem annyival kisebb autó a Vitara, mint amennyivel komolyabb terméknek tűnik az új S-Crossnál.

Ha ehhez még hozzáadjuk, hogy a hibrid hajtással mennyivel jobban megbirkózik, házon belül egyértelműen a Vitara oldalára billen a mérleg az én szememben. Mindössze félmilliós árkülönbség adódik a két full-hibrid modell alapára között, míg a csúcs változatok között is mindössze 680 000 forint a differencia. Jelenlegi árlistája szerint 10,5 millióról indít a full hibrid Vitara, és a mindent tudó, napfénytetős változat – amilyen nálunk is járt – 12,2 millió forint. Hogy előbb választanám-e a lágy hibrid változatnál, az már más kérdés.

Továbbra sem lennék a Suzuki marketingesei helyében, akiknek egy jóval drágább, többet fogyasztó, gyengébb, kisebb csomagtartó kapacitású, robotizált automatával szerelt változatot kell értékesíteni a lágy hibriddel szemben, amiket ráadásul mindössze a hátsó Hybrid logó színe különböztet meg. Minden esetre továbbra is igaz, hogy aki automata S-Cross-t vagy Vitarát szeretne, az kénytelen lesz a full hibridre szavazni.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.10
Az Artec 3D bemutatta első, markerekre támaszkodó kézi lézerszkennerét, az Artec Pointot, amellyel....
2024.09.10
Valószínűnek tűnik, hogy EV- és ICE-hajtással is elérhető lesz majd az autó. ..
2024.09.10
1999 óta a BMW M GmbH szállítja a MotoGP™ nagyteljesítményű biztonságiautó-flottáját, amelynek....
2024.09.10
Az elmúlt hónapokban a BYD rohamléptékben próbált terjeszkedni szerte a világon, s hírek szerint....
2024.09.10
Új pályák, kiélezett küzdelem és színvonalas lebonyolítás jellemezte a hétvégi Győr Rallye-t, ahol....
2024.09.10
Összeütközött egy teherautó és egy furgon Mosonmagyaróvár közelében, az M1-es autópálya 154-es....
2024.09.10
Új Ford E-Transit furgonokkal bővül tovább a DHL Express Magyarország Kft. nulla helyi károsanyag-....
2024.09.10
A Hyundai Transys elkezdte használni a Thira Robotics autonóm mobil robotjait (AMR) az üzemen....
2024.09.10
Az Extel (korábbi nevén Institutional Investor) nemzetközi pénzügyi szaklap és független kutatócég....
2024.09.10
Szeptember 14. és 15. között rendezik meg a FIM Endurance Világbajnokság (EWC) idei negyedik....