Automotive Hungary

A jövő mobilitásáról az Automotive Hungary szakkiállításon

2018.12.05.

A hazai járműbeszállítók és járműgyártók szakkiállítása idén is megrendezésre került a Hungexpón. Az állandó programok mellett neves előadók tették tiszteletüket, akik valamilyen sokak által firtatott, aktuális témát hoztak magukkal.

Hogy milyen lesz a jövő mobilitása? Rendkívül összetett. Kibővül az autógyártók szerepköre, vagyis nem járművet adnak majd el a vásárlóknak az utazáshoz, hanem komplett szolgáltatást: földön, vízen, levegőben megtörténik az utazás, ehhez eszközöket biztosítanak, de a felhasználó szükségleteinek további kielégítése is (alvás, étkezés) is bekerül a képbe. Összefoglalva tehát, átalakul a klasszikus értelemben vett autógyártó szerep, és az tud majd piacon maradni, aki komplex mobilitási szolgáltató lesz, mindenféle okosalkalmazások társaságában.

Az elektromos autók még egy jó darabig a városok szereplői lesznek szinte kizárólagosan. Skandináviában meglévő töltőhálózat és 50%-os állami támogatás társul egy városban nem pufogó jármű mellé. Ezzel párhuzamosan továbbra is folynak az üzemanyagcellás hajtásokra vonatkozó fejlesztések, ahol a hidrogén transzportja, nagy nyomású tárolása és tankolása terén fokozatosak az előrelépések. Jelenleg egy üzemanyagcella ára megegyezik egy autó árával, vagyis az elkövetkezendő 10 év még sok érdekességet tartogat ezen a téren - a méretcsökkentést és a jó hatásfokot már meg tudták valósítani, s a hatótáv tekintetében közelebb áll a hagyományos autózáshoz az üzemanyagcellás, mint a jelenlegi elektromos. Tudtad, hogy egy üzemanyagcellás autó kipufogója műanyag, mert mindössze 50-60 fokos vízgőz távozik rajta?

A jövő autószerelőinek és kereskedőinek fel kell készülni erre az átalakulásra, amely már jelenleg is zajlik. Az okosabb autó okosabb technológiát is rejt, amelyet a konstruktőrök oktatási anyagából és képzéseiből kell elsajátítani. Az elektromos hajtás összetevőit azonban nem kell bütykölni, sokszor komplett egységet kell kiszerelni és eljuttatni a gyártóhoz, akinek a szakembergárdája végzi majd a tényleges javítást. Vagyis meglesz az a szint, ahol a komolyabb javításokat nem engedik ki a kezükből a márkák.

A hazai autógyártók közül a Suzuki standján az ország legnépszerűbbjét, a Suzuki Vitarát is megtekinthettük. Ugyan a nemrég frissített generáció már nem érhető el a 120 lóerős szívómotorral, csak turbós egységgel, a garanciát ebben az esetben kibővítették. Sokak számára ésszerűnek bizonyult egy kiforrott, 1.6-os benzines erőforrást választani a jó ár-érték arányú modellhez, amely a rendőrségi és katonai flottabeszerzések, valamint az egyéni vásárlók miatt is a hazai eladási listák élén szerepel.

Szentgotthárdról is érkezett érdekesség: az Opel új 3 hengeres, 1,2 literes motorja 2020-tól készül majd az üzemben, kezdetben Zaragoza számára. A teljesítményszintek 110 és 130 lóerőben alakulnak. A nemzetközi és hazai beszállítókat már keresik, jövőre implementáció és validáció következik, s a gyártás 2020 januárjában kezdődhet meg.

Az Audi standján az általunk már Los Angelesben és Párizsban is meglesett Audi e-tron elektromos, első és hátsó hajtómotorjaival, valamint a díjnyertes, 5 hengeres turbómotorral találkozhattunk. A két kiállított modell a klasszikus RS3 és TT RS volt. A győri gyár egyre nagyobb szerepet kap az elektromotorok gyártásában egyébként, illetve hajtásrendszerhez kapcsolódó fejlesztőműveletek is folynak ugyanitt.

A Mercedes-nél meglestük a gyár jelenlegi legfőbb büszkeségét, az A-osztályt. Immáron teljes benzinmotorpalettával gyártják Kecskeméten, az új CLA próbagyártása pedig már zajlik. A dízelmotorokból továbbra is csak a kisebb variánsok szerepelnek terítéken, de az A35 AMG és az A45 AMG sportosított, illetve sportautók is itt gördülnek majd le a sorról. Előbbit Párizsban megnéztük, utóbbit még fejlesztik Németországban.

Az Automotive Hungary járműbeszállítói kiállítás egy év múlva is várja a látogatókat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.02.19
Remekül szerepelt az „auto motor und sport” szaklap megmérettetésén az Audi Q3 Sportback. ..
2020.02.19
Country zene, szívómotor és a nagy Amerika 9. rész. A cikksorozat utolsó részében összefoglaljuk....
2020.02.19
Tényleg ennyire elérhető távolságban lenne az önvezetés? A Bosch szerint igen, és ennek hangot is....
2020.02.19
Vladimir Khakhanov Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.02.19
A magyar kormány támogatásával 249 elektromos autót vásárolt az Állami Egészségügyi Ellátó Központ....
2020.02.19
Hat évtized után 2019 volt az első év, amikor nem vesztette életét közlekedési balesetben egyetlen....
2020.02.19
Nagyjából 55-60 százalékos készültségű a zalaegerszegi járműipari tesztpálya kivitelezése, év....
2020.02.19
Nagy-britanniai gyárainak kényszerű leállításától tart a legnagyobb brit autógyártó csoport, a....
2020.02.19
Az Austin-Morris pároson kívül még tucatnyi brit márka fordult meg a hazai piacon ..
2020.02.19
A Toyota kisautója még az idén ősszel új generációval debütál, amihez egy vadonatúj öntöltő hibrid....