környezettudatosság

A magyar kormány az autóipar védelmében vétózta meg az EU környezetvédelmi szigorítását

2018.11.03.

Szakértők szerint Brüsszel megfojtja Európa gazdaságát a túlszabályozással. A környezetvédelmi szigorításnak az autóipar lehet az egyik legnagyobb kárvallottja, amely miatt akár tízezrek állása is veszélybe kerülhet - írja a hirado.hu.

Szinte minden európai nagyvárosban egymást érik az autók és motorok az utcákon. A környezetvédelemért felelős uniós miniszterek azonban most azt szeretnék, ha a következő években kevesebb káros anyagot bocsátanának ki az európai autók.

Október első felében arról döntöttek, hogy 2025-re 15, míg 2030-ra 35 százalékkal kell mérsékelni a levegőt szennyező anyagok kibocsátását. Ez azt jelenti, hogy az eredeti 30 százalékoshoz képest is tovább szigorítják az előírásokat. Franciaország és Hollandia 40 százalékot írt volna elő, de a német, magyar és bolgár kormány végül megvétózta a nagyobb korlátozást – hangzott el az M1 Unió28 című műsorában.

Brüsszel nem méri fel döntései következményeit

Az egyik legnagyobb német autógyártó szerint ha 40 százalékkal mérsékelnék a kibocsátást, akkor csak a Volkswagennél nagyjából 100 ezer munkahely szűnne meg.

A magyar szakértő szerint az egyik legnagyobb gond, hogy Brüsszelben sokszor nem mérik fel döntéseik következményeit.

Ez egy olyan kérdés, amelynek minden egyes lépését először az iparági szereplőkkel és szakértőkkel kellene megtárgyalni, majd azok alapján kellene meghozni a döntéseket és nem kapkodni az utolsó pillanatban – magyarázta Pócza István. Szerinte, mivel a jelenlegi bizottságnak meg vannak számlálva a napjai és hamarosan lejár a megbízatásuk ideje, inkább hagyni kellene a dolgot, hogy kifusson, mert, ha nem megy végig a tárgyalás és a szakértőkkel való egyeztetés, akkor Európa saját maga alatt vágja a fát – jegyezte meg.

A Századvég vezető elemzője az egyik német piaci szereplő véleményére hivatkozott, aki szerint a 30 százalékos mérséklés is csak úgy érhető el, ha 30 százalékkal emelik az eladott elektromos autók arányát. Emiatt viszont akár 14 ezer ember is utcára kerülhet a motorgyártás visszafogása miatt. A szakértő úgy látja, a német autóipar gyengülése Magyarországra is kihathat.

A magyar gazdasági növekedésre is kihathat

Ha a német gazdasági növekedés kisebb lesz, az nagy hatással lehet Magyarországra és a magyar gazdasági növekedésre is egyaránt – hangsúlyozta Deák Dániel, a Figyelő főmunkatársa. Mint mondta, ezek az intézkedések nagyon károsak, ezért mind az Európai Tanácsban, mind az Európai Bizottságban arra kell törekednie Magyarországnak és a hasonlóan gondolkodó államoknak, hogy ezeket a változtatásokat és a versenyképességet sértő intézkedéseket ne tudják meghozni az Európai Unióban.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....