elektromos autó

Megszólalt a főmérnök, műhelytitkok az UX 300e-ről

2020.06.01.

Hamarosan piacra lép a Lexus első tisztán elektromos típusa. Vajon új korszakba lép ezzel a márka, vagy csupán logikus kiterjesztése ez annak az útnak, amelyen harminc éve jár? A kérdésre az EV program főmérnöke, Takashi Watanabe segít megtalálni a választ.

A Lexus 2020 elején hirdette meg villamosítási stratégiáját, a Lexus Electrified programot, amely túlmutat a helyi emissziótól mentes közlekedés ígéretén. „A Lexus Electrified keretében villamosítási technológiák alkalmazásával tökélesítjük a jármű minden tulajdonságát és jellemzőjét, a helykihasználástól a zajkomforton át a harmonikus vezetési élményig” – vázolja a stratégia lényegét Takashi Watanabe főmérnök, a program vezetője.

„A Lexus azonban a jövőben is Lexus stílusú és minőségű gépkocsikat fog gyártani, függetlenül attól, hogy mi hajtja azokat. Azok az autógyártók, akik kizárólag villanyautókat kínálnak, az elektromos járművekre jellemző értékekre építik fel márkájuk identitását – a lineáris gyorsulásra, az azonnali nyomatékra, az alacsony zajszintre. Nekünk a márka génjeibe ivódott értékek – a rugózási komfort, a precíz vezethetőség, a pontosan megtervezett csendkultúra – megőrzése mellett kell megteremtenünk egy újfajta vezetési élményt. Ebben kulcsszerephez jut az az elv, hogy az elektromos hajtásból kiindulva, összehangoltan szabályozzuk minden fődarab működését, a hajtáslánctól a kormányművön át a fékekig és a futóművig. A villamosításból fakadó, különleges képességeket a tradicionális adottságokkal ötvözve hozhatjuk létre azt a minőséget, amit leginkább Lexusságként jellemeznék.”

A Lexus talán legfontosabb ismérve, hogy középpontjában nem a technológia, hanem az ember áll. A járműnek a vezető szándékával tökéletes összhangban kell reagálnia minden helyzetben, mert csak így utazhatunk abban a magabiztos, tökéletes nyugalomban, ami a Lexus számára sokkal inkább meghatározza a luxusautózás lényegét, mint bármilyen számszerűsíthető paraméter. Ez már a márka legelső elektromos típusára, az új UX 300e szabadidőjárműre is érvényes kell, hogy legyen.

„Az UX 300e vezeti be az ügyfeleket a Lexus Electrified filozófiájába, legyen szó a márka hagyományos ügyfeleiről, akik érdeklődnek az elektromos mobilitás iránt, vagy a villanyautók iránt elkötelezett potenciális vásárlókról, akik szívesen lépnének túl az EV hagyományos felfogásán” – hangsúlyozza Takashi Watanabe.

„Az UX 300e esetében három elsődleges fejlesztési célt követtünk. Elegáns, élvezetes, lineáris vezethetőséget kívántunk megvalósítani, a Lexusra jellemző, gondosan megtervezett csendesség mellett. Másodsorban fontos, hogy a funkcionalitás eleganciával, a praktikum kényelemmel társuljon. Ehhez kapcsolódik a speciális ülésfűtéssel kombinált, újszerű klímaberendezés, amellyel elősegíthető a villanyautózásnál olyan fontos energiatakarékosság, de a kapcsolódási szolgáltatások hiánytalan köre is. Végezetül ki kell aknáznunk az elektromos hajtásláncokból adódó, magas fokú megbízhatóságot. Ebben páratlan tapasztalatra tettünk szert a hibrid rendszerek fejlesztése során. A végeredmény egy olyan autó, amely a vezetési élményt kiemelkedő komforttal és felülmúlhatatlan megbízhatósággal társítja" – összességében tehát pont azt nyújtja, mint bármely eddigi Lexus.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.09
A Kia elindította az új Sorento hibrid változatának sorozatgyártását. A márka SUV zászlóshajója....
2020.07.09
Idén egy szépséges Porsche Boxstert nyerhet meg az, aki belépőt vált a koronavírus miatt....
2020.07.09
Nem csak a modern szuperkocsik találhatóak a futballcsillagok „istállóiban”. David Beckham....
2020.07.09
Ramiro Zapata Kolumbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.07.09
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint nagyjából szeptember környékén....
2020.07.09
Kísérleti Motorgyártó Központ nagy tapasztalattal: tíz éve támogatja a győri Kísérleti Motorgyártó....
2020.07.09
A Bentley Motors Roóz Balázst jelölte ki azonnali hatállyal a vállalat új európai regionális....
2020.07.09
Akár háromszázharminchét kilométeres tisztán elektromos hatótáv (WLTP1-ciklus szerint). Nulláról....
2020.07.09
 Kia bemutatta EcoDynamics+ Hybrid 48V-os dízelelektromos hajtásláncát Ceed-sorozatban  ..
2020.07.09
A Magyar Suzuki Zrt. az Esztergomban gyártott Vitarát benevezte az Év Magyar Autója 2021 díjra, de....