Le Mans

Most neked is lehet Le Mans prototípusod

2021.10.16.

A világ egyetlen privát kézben lévő Audi R15 prototípusa most gazdát keres. Más esélyünk nem nagyon lenne egy hasonló kihegyezett versenyautót uralni – netán vezetni.

Nem mindenkinek lehet Le Mans-i 24 órás győzelme. Mi több, csak egy meglehetősen szűk kör mondhatja el magáról, hogy megnyerte a világ legnagyobb presztízsű megbízhatósági versenyét. Így hát egyetlen út maradt arra, hogy hozzájussunk az autósport történelem egy pótolhatatlan ereklyéjéhez: meg kell vennünk. Milyen szerencse, hogy épp most küldik kalapács alá egy Audi R15 Le Mans prototípust, ami 2009-ben elsőként épült a Peugeot legyőzésére.

Már a 2000-es évek elején is uralta az Endurance Világbajnokság mezőnyét az Audi, de az igazán nagy áttörést 2006-ban érték el, amikor bemutatkozott TDI motorjuk. Ez volt az első dízelmotor, amit világbajnokságon, hosszútávon is használtak, ráadásul minden bizonnyal a legsikeresebb konstrukció is, ugyanis három éven keresztül verhetetlennek bizonyult. Ekkor érkezett meg a Peugeot, ami lépéskényszerbe sodorba az Audit. Fejlesztettek egy teljesen új, 5,5 literes, V10-es turbódízelt, ami 590 lóerőt teljesített, és a prototípus aerocsomagja is drasztikus változásokon ment keresztül.

Amit most eladásra kínálnak, az a T 101 kódú, tehát a legelső R15, amit építettek. 2008 decemberében tesztelték először, míg az első versenye 2009 március 21-én volt. Azonban ebben az évben nem voltak túl sikeresek, csak a 17-ik helyen értek célba. Úgyhogy az Audi visszavonult a tervezőasztalhoz, és megalkotta az R15 Plus-t, javított aerodinamikával, jobb megbízhatósággal. Ez a bizonyos versenyautó 2010-ben második lett Kínában, Allan McNish-sel és Tom Kristensennel a volán mögött, majd a 2011-es szezon első versenye, a Sebring-i 12 órás után vonult végleg nyugdíjba.

Értesüléseink szerint ez az egyetlen Audi R15, ami privát kézben van. Egyszerűen tényleg nincs több ilyen esély a világon, értéke felbecsülhetetlen. Nem is adtak meg neki árat a Canepa hirdetésben. A legoptimistább számítások szerint is hétjegyű összeget kérhetnek el érte. Euróban.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.22
Amikor egy döntés életeket ment meg, nem maradhat régiós kísérlet: Flandria példája után....
2025.12.22
Annak ellenére, hogy egy vásárlói réteg szeretné, ha kaphatók lennének ilyen csekély....
2025.12.22
Forgalomlassulásra lehet számítani a M3 bevezető  –Róbert Károly körút – Árpád híd – Szentendrei út....
2025.12.22
Átadták hétfőn az M4-es autóút Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti 34,3 kilométeres szakaszát....
2025.12.22
Mint minden klasszikusnak, a Peugeot 203-as családfájának is akadtak különös, egyedi ágai. Négy....
2025.12.22
Az Európai Unióban a jövőben jelentősen növelik az életciklusuk végére ért járművekből visszanyert....
2025.12.22
Minden autó egy darab agyagból indul. A Volvo Cars legendás agyagstúdiójában egy kis szakértő....
2025.12.22
Nagy erőkkel készül a Tokiói Autószalonra a Daihatsu. Bitang tuning teherautókkal és kei carokkal....
2025.12.22
Az ünnepi időszakban a nyilvános elektromosautó-töltők is jóval forgalmasabbá válnak.....
2025.12.22
Sem a két pontot, sem az elvesztett bajnokságát nem siratja Max Verstappen, és a trónfosztása....