autósport

A Nissan 300 km/óránál gyorsabb elektromos autót épít Le Mans-ra

2013.06.24.

A Nissan bemutatta az úttörő és innovatív ZEOD RC-t - a világ leggyorsabb elektromos meghajtású versenyautóját, amelynek végsebessége meghaladja a 300 km/órát is. A ZEOD RC-t (Zero Emission On Demand Racing Car) a vállalat először a jövő évi 24 órás Le Mans-i futamon indítja.

Az elektromos országúti járművek fejlesztésében élen járó Nissan az új elektromos hajtáslánc különböző változatait teszteli, mielőtt visszatérne a világ legrangosabb állóképességi versenyének LM P1 osztályába, hogy - reményei szerint - megszerezze a végső győzelmet.
Carlos Ghosn, a Nissan elnök-vezérigazgatója februárban jelentette be Japánban, hogy az ACO (Automobile Club de l'Ouest) felkérte a Nissant a 2014-es Le Mans-i 24 órás versenyen való részvételre. A Nissan autója az ACO 56-os bokszában, az új és innovatív technológiákat felvonultató autók számára fenntartott rajthelyen indulhat.
A Nissan/Nismo Japánból, Európából és az Amerikai Egyesült Államokból toborozott tagokat a Nissan ZEOD RC tervezőcsapatába, amelyet a Nissan újonnan kinevezett, motorsport-innovációért felelős igazgatója, Ben Bowlby vezet, aki 2012-ben már a Nissan DeltaWing programon is dolgozott.

„A Nissan ZEOD RC az országúti Nissan Leaf és a Leaf RC versenyautó-prototípus után logikusan következő lépés. A ZEAD RC program keretében kifejlesztett technológiákat beépítjük a Nissan jövőbeli országúti modelljeibe.
Andy Palmer

„A Nissan globális vezető pozíciót szerzett a zéró emissziós járműtechnológia terén, és a Nissan ZEOD RC-t a világ legkeményebb állóképességi versenyén indítva szeretnénk továbbfejleszteni ezeket a technológiákat. A ZEOD RC az LM P1 osztályban indított hajtásláncunk kísérleti platformjaként szolgál" - mondta Andy Palmer, a Nissan Motor Company Limited ügyvezető alelnöke és ügyvezető bizottsági tagja.
A Nissan ZEOD RC első tesztjei idén nyáron kezdődnek.

A 2010-ben bemutatott Nissan Leaf a világ legnagyobb számban forgalmazott elektromos autója lett. A Leaf 2010-ben elnyerte a Green Car Vision díjat, 2011-ben mind az Év autója Európában díjat, mind az Év autója a világban díjat megszerezte, 2011-ben és 2012-ben pedig Japánban is az Év autójának választották. A Nissan 2011-ben mutatta be az országúti változat 107 lóerős elektromos motorját használó versenyautó-prototípust, a Nissan Leaf RC-t. Bár a jelenlegi akkumulátortechnológia felhasználásával még nem építhető olyan autó, amely egy teljes Le Mans-i futamot pusztán elektromos hajtással teljesítene, Ben Bowlby, a Nissan ZEOD RC tervezője szerint az autó fejlesztése jelentős lépés a jövő elektromos hajtású versenyautói felé.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....