autósport

A Nissan 300 km/óránál gyorsabb elektromos autót épít Le Mans-ra

2013.06.24.

A Nissan bemutatta az úttörő és innovatív ZEOD RC-t - a világ leggyorsabb elektromos meghajtású versenyautóját, amelynek végsebessége meghaladja a 300 km/órát is. A ZEOD RC-t (Zero Emission On Demand Racing Car) a vállalat először a jövő évi 24 órás Le Mans-i futamon indítja.

Az elektromos országúti járművek fejlesztésében élen járó Nissan az új elektromos hajtáslánc különböző változatait teszteli, mielőtt visszatérne a világ legrangosabb állóképességi versenyének LM P1 osztályába, hogy - reményei szerint - megszerezze a végső győzelmet.
Carlos Ghosn, a Nissan elnök-vezérigazgatója februárban jelentette be Japánban, hogy az ACO (Automobile Club de l'Ouest) felkérte a Nissant a 2014-es Le Mans-i 24 órás versenyen való részvételre. A Nissan autója az ACO 56-os bokszában, az új és innovatív technológiákat felvonultató autók számára fenntartott rajthelyen indulhat.
A Nissan/Nismo Japánból, Európából és az Amerikai Egyesült Államokból toborozott tagokat a Nissan ZEOD RC tervezőcsapatába, amelyet a Nissan újonnan kinevezett, motorsport-innovációért felelős igazgatója, Ben Bowlby vezet, aki 2012-ben már a Nissan DeltaWing programon is dolgozott.

„A Nissan ZEOD RC az országúti Nissan Leaf és a Leaf RC versenyautó-prototípus után logikusan következő lépés. A ZEAD RC program keretében kifejlesztett technológiákat beépítjük a Nissan jövőbeli országúti modelljeibe.
Andy Palmer

„A Nissan globális vezető pozíciót szerzett a zéró emissziós járműtechnológia terén, és a Nissan ZEOD RC-t a világ legkeményebb állóképességi versenyén indítva szeretnénk továbbfejleszteni ezeket a technológiákat. A ZEOD RC az LM P1 osztályban indított hajtásláncunk kísérleti platformjaként szolgál" - mondta Andy Palmer, a Nissan Motor Company Limited ügyvezető alelnöke és ügyvezető bizottsági tagja.
A Nissan ZEOD RC első tesztjei idén nyáron kezdődnek.

A 2010-ben bemutatott Nissan Leaf a világ legnagyobb számban forgalmazott elektromos autója lett. A Leaf 2010-ben elnyerte a Green Car Vision díjat, 2011-ben mind az Év autója Európában díjat, mind az Év autója a világban díjat megszerezte, 2011-ben és 2012-ben pedig Japánban is az Év autójának választották. A Nissan 2011-ben mutatta be az országúti változat 107 lóerős elektromos motorját használó versenyautó-prototípust, a Nissan Leaf RC-t. Bár a jelenlegi akkumulátortechnológia felhasználásával még nem építhető olyan autó, amely egy teljes Le Mans-i futamot pusztán elektromos hajtással teljesítene, Ben Bowlby, a Nissan ZEOD RC tervezője szerint az autó fejlesztése jelentős lépés a jövő elektromos hajtású versenyautói felé.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Megpróbált meglépni a járőrök elől egy autós, aki ittasan ült volán mögé. Mint kiderült, ő maga is....
2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....
2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....
2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....
2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....
2025.12.04
Utolsó modellévét valódi újdonsággal indítja a Toyota Corolla, bár szó sincs technológiai....
2025.12.04
Amikor a hőmérséklet csökken, a parkoló autó belseje is gyorsan lehűl. A tárgyak vagy maga a jármű....
2025.12.04
A BMW M Motorsport és a PUMA novemberben, a kínai Chengdu Tianfu International Raceway....
2025.12.04
Első latin-amerikai autós központjának megnyitásával a Porsche megerősíti a márka hosszú távú....
2025.12.04
Eddig még csak ízelítőt adtak nekünk a fagyos reggelek, de érdemes felkészülni! A gépjárművek....