BYD

Orrvérzést okoz a kínai BYD gyára a környéken lakó gyerekeknek

2022.06.19.

Sikeres hónapokat tudhat maga mögött a kínai BYD autógyár, ugyanakkor a gyártásuk tisztaságával kapcsolatban komoly aggályok merültek fel.

Leállította egyik kulcsfontosságú gyártósorát a kínai BYD autógyár, miután a környéken lakók aggodalmukat fejezték ki a létesítmény környezeti hatásai miatt. A gyártósor Hunan megyében található, ahol heves tüntetésekbe fogtak a helyiek, miután állításuk szerint a gyárból kiszökő káros anyagok orrvérzést eredményeznek a gyermekek körében, illetve szerették volna elérni, hogy a hatóságok vizsgálatot indítsanak. Utóbbi meg is történt a The Financial Times jelentése szerint.

Egy, a létesítményben dolgozó szerint az autógyártó leállította minden hegesztő, fényező, illetve összeszerelő tevékenységét, miután elkezdődtek a vizsgálatok. A kínai hatóságok vizsgálatokat kezdett a helyszínen, hogy felmérje a gyártási folyamat valós környezeti hatásait, és ugyanezt tervezi tenni a Xingsha körzetben lévő BYD üzemben is. Egyelőre a BYD még nem kommentálta a történteket, ugyanakkor kiemelték, hogy megfelelnek minden előírásnak. Persze ez sem állította meg a befektetőket, hogy BYD részvényeiktől nagyrészt megszabaduljanak.

Mindez különösen azért lehet fájó a kínai autógyár számára, mert a Covid időszaka alatt visszaeső gyártási kapacitás is masszív visszaesést hozott részvények terén. Ennek ellenére április sikeresnek volt mondható: egy hónapon belül 105 475 személygépkocsit értékesítettek, aminek több mint a fele teljesen elektromos, míg a másik része plug-in hibrid jármű volt. 2021-hez képest 166%-kal több autót adtak el az év első három hónapjában, mindezt úgy, hogy teljesen kivonták hagyományos benzines modelljeiket. Azonban az öröm nem tartott sokáig, és ezek a hírek az európai terjeszkedésükre is komoly hatással lehetnek.

Persze mindez csak ideiglenes fellélegzést jelent az európai autógyártóknak. Ha nem derül fény semmilyen veszélyes üzemi működésre, akkor a kínai villanyautók térnyerése megállíthatatlannak tűnik az újkori autóipar számára. Pláne akkor kedvezhet nekik a jogalkotói környezet, ha végül tényleg úgy döntenek, hogy tovább szigorítják a károsanyag-kibocsátási normákat, és az Euro 7 bevezetése ellehetetleníti a nem elektrifikált autók értékesítését.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.16
Pár hete minden média felületen találkozhattunk a szomorú hírrel, hogy milyen komoly baleset....
2025.12.16
Az AutoWallis kiskereskedelmi üzletága két új prémium kategóriás kínai autómárkát vezet be a magyar....
2025.12.16
Az ukrán hadsereg folyamatosan fejleszti védelmi- és támadó képességeit, és ezzel összefüggésben....
2025.12.16
A vadonatúj Mazda CX-5 új korszakot nyit a márka életében: az első modell, amely megkapja a Mazda E....
2025.12.16
Egy új brit–kínai kutatás szerint a fedélzeti hangasszisztensek aktív használata jelentősen....
2025.12.16
Visszakerül a Forma-1-es versenynaptárba a Portugál Nagydíj. ..
2025.12.16
A négy kontinensen készülő BMW 3-as sorozat az elmúlt fél évszázad során a BMW Group nemzetközi....
2025.12.16
Erősen indult az első hét a 2026-os autópálya-matricák elővásárlásában: az utazóközönség december 8....
2025.12.16
Újabb téli tanácsokat adott a Magyar Gumiabroncs Szövetség a téli autózással, valamint a járművek....
2025.12.16
Az SAIC Motor Maxus márkájának több teherautóját is forgalmazza hazánkban a Grand Automotive. A....