Zöldrovat
A kutatás során 1229 személyt kérdeztek meg arról, milyen mértékben függenek a mindennapokban a személyautó használatától. Az eredmények megdöbbentőnek tűnhetnek. Egészen pontosan a franciák 69,7%-a használ napi szinten személyautót. Az ezt követő leggyakoribb közlekedési mód a gyaloglás a maga 55,1 százalékával, a dobogó harmadik helyét pedig a metró és villamos (mint kötöttpályás városi közlekedési eszközök) foglalják el 26,2 százalékkal. Érdekes, hogy az autóbusz csupán 24,7 százalékot képvisel, és még kisebb a kerékpáros közlekedés (18,8%) és a vonat (17,2%) részaránya.
A kutatásban külön vizsgálták a vidéki közlekedés modal splitjét. Itt egyértelműen a személygépjármű használat dominál 86 százalékkal, ezt követi a gyaloglás 40,9 százalékkal, a kerékpározás pedig 20,2 százalékkal. Minél nagyobb az agglomeráció mérete, annál változatosabb a közlekedési eszközök használata. Így a villamoshasználat 44%-ra nő a több mint 100 000 lakosú agglomerációkban. Ugyanez igaz az autóbuszra is: ami vidéken 8,4%-os értéket mutat, az 40,8% a a több mint 100 000 lakosú agglomerációkban.
A megkérdezettek 63,7% tartja úgy, hogy vidéken az autó használata elengedhetetlen. Ez a mutató 25,6%-ra csökken a fővárosi régióban (Île-de-France), tekintettel a tömegközlekedés fontosságára. Ami az életkor szerinti megoszlást illeti: a 45-54 év közöttiek 43,7%-a használja kizárólag az autót közlekedési eszközként. Minél idősebb valaki, annál inkább csak autóval közlekedik. Természetesen a fővárosi régióban ez másként alakul, ott csupán 25% körüli, és nincs is akkora eltérés az egyes korosztályok között.
fotó: flotauto.com