WRC

Rovanperä fölényesen vezet az esős Közép-Európa-ralin

2023.10.28.

A tavalyi világbajnokot nem zavarták a nehéz körülmények, és 36,4 másodperces előnyre tett szert Thierry Neuville előtt Csehországban.

Heves eső és a felhordásoknál sok sár fogadta a rali-világbajnokság párosait, amikor nekivágtak az először megrendezett Közép-Európa-rali első teljes napjának pénteken, amely hat aszfaltos gyorsasági szakaszt tartalmazott. A pontversenyben vezető, ezért elsőként rajtoló Rovanperä teljes mértékben kihasználta a rajtpozíciója által kínált lehetőséget, hogy ő még a sárral kevésbé szennyezett pályákon száguldhatott a cseh pályákon. A nap közepén 29,2 másodperces előnnyel érkezett meg a gumiszerelési zónába, miután megnyerte mindhárom délelőtti gyorsaságit.

 

A Toyota finn versenyzőjének reggeli teljesítménye nem volt véletlen. Dominanciája a délutáni megismételt körben is folytatódott, amikor a kiegyenlítettebb körülmények között is tovább növelte a különbséget. Jelen állás szerint Rovanperä vasárnap megszerezheti zsinórban a második WRC bajnoki címét, hacsak csapattársa, Elfyn Evans – aki 47,2 másodperccel lemaradva a harmadik helyen áll – nem tud egy nagy hajrát produkálni.

"A mai körülmények nagyon kemények voltak, különösen a reggeli első két szakaszon. Rengeteg eső esett, sok volt az állóvíz, és annak ellenére, hogy mi voltunk az első autó, már elég sok sár volt az úton számunkra is. Nagy kihívás volt, de így is nagyon jó időket mentünk. Délután a körülmények már kiegyenlítettebbek voltak a rajtpozíciókat illetően, mert szintén sok sár volt mindenkinek. A biztonság kedvéért kicsit visszavettünk a tempóból, de így is sikerült egy kicsit nagyobb különbséget kialakítani a többiekhez képest, így elégedettek lehetünk. Holnap mi leszünk az utolsó Rally1-es autó az úton, és ha megint vizes lesz, az hatalmas kihívás lesz. Csak koncentráltnak kell maradnunk, és el kell kerülnünk a hibákat."

Neuville kezdetben vezetett a csütörtöki szuperspeciál szakaszok után, de péntek reggelre a harmadik helyre esett vissza, miután küszködött az autója beállításaival. A belga úgy érezte, hogy a Hyundai i20 N Rally1-nek jót tettek volna a puhább rugók, de mivel a két kör között nem volt lehetőség szervizelésre, a változtatásokra nem volt lehetőség. Ennek ellenére végig nyomás alatt tartotta Evanst, aztán az utolsó szakaszon meg is előzte, és megszerezte a második helyet 10,8 másodperces előnnyel.

Az M-Sport Ford versenyzője, Ott Tänak szintén nem volt megelégedve autója kezelhetőségével, és végül magányos negyedik lett – 43,2 másodperccel lemaradva Evanstől, de 56,4 másodperces előnnyel az ötödik helyezett Toyota-pilóta, Kacuta Takamoto előtt. Sébastien Ogier reményei, hogy megnyerje a ralit, már a nap elején szertefoszlottak, amikor a francia a nyitó szakaszon egy felnitörés okozta defekttel vánszorgott be a célba, ami után epésen megjegyezte a Pirellire célozva, hogy „már nagyon várja, hogy visszatérjen a Michelin”. A nap végére a hatodik helyre küzdötte fel magát, mindössze 3,2 másodperccel megelőzve Teemu Suninent.

Neuville mellett Suninen volt az egyetlen állva maradt Hyundai-pilóta, miután a másik finn, Esapekka Lappi az 5. szakaszon a harmadik helyről kiesett egy önhibás baleset miatt. Suninen, aki első aszfaltos raliján indult az autóval, a hetedik helyen végzett a Ford fiatal tehetsége, Grégoire Munster előtt. Pierre-Louis Loubet több mint öt percet veszített a 8. gyorsaságin, amikor letért az útról és megütötte a Ford Puma kerekét.

A szombat két osztrák szakasszal kezdődik, majd egy gyors ugrással át a határon a németországi Knaus Tabbert Bayerischer erdőben folytatódik a verseny. A passaui szerviz után még egyszer megismétlődik a kör.

A WRC2-ben a bajnokságért küzdő mindhárom pilóta bajba került: Mikkelsen és Rossel összetörte az autóját, Greensmith pedig a Škoda beállításaival küszködött, így most Emil Lindhol (Hyundai) vezet a helyi erő, Eric Cais (Škoda) előtt.

Az állás péntek este:

1 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 1h13m05.1s

2 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +36.4s

3 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +47.2s

4 Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1 HYBRID) +1m30.4s

5 Kacuta Takamoto/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +2m26.8s

6 Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +2m35.9s

7 Teemu Suninen/Mikko Markkula (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +2m39.1s

8 Grégoire Munster/Louis Louka (Ford Puma Rally1 HYBRID) +2m59.1s

9 Emil Lindholm/Reeta Hämäläinen (Hyundai i20 Rally2) +5m36.3s

10 Erik Cais/Daniel Trunkát (Škoda Fabia RS Rally2) +5m51.2s

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.02
Május 10-én, a Mentők napján megemlékezést és ünnepet tart az Országos Mentőszolgálat. ..
2024.05.02
Nemrég egy illegálisan és nem hétköznapi módon tuningolt Suzuki Swift tulajdonosát igazoltatták a....
2024.05.02
A videó elején látszik, hogy egy kamion előzése okozza a torlódást, az autósoknak pedig nem....
2024.05.02
Egy új felszereltségi szinttel, valamint általában gazdagabb felszereltséggel kerül forgalomba a....
2024.05.02
Az észak-amerikai tevékenységének bővítése során a Volkswagen-csoport fokozza együttműködési....
2024.05.02
A Székesfehérvári Járási Ügyészség vádat emelt azzal a férfival szemben, aki közel 10 km-en át....
2024.05.02
A Tesla megkezdi a Cyber Odyssey körutat Európában, melynek keretében sok országban, így nálunk is....
2024.05.02
A Győri Járási Ügyészség vádat emelt egy 38 éves férfival szemben, aki a korábbi közlekedési....
2024.05.02
És van rá logikus magyarázat.   ..
2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....