Villanyautó

A technológia, és nem a környezetvédelem miatt vesznek villanyautót

2022.08.19.

No, ezt nem én állítom, bár erősen gyanítottam, hanem a Polestar felmérése, amiben amerikai tulajdonosokat kérdeztek, hogy miért vásároltak elektromos autót.

A megkérdezett EV vásárlók 55%-a nem a bolygó védelme miatt választott elektromos autót, hanem az autókban lévő modern technológiák miatt. Mivel a legtöbb autógyártó végleg vagy részlegesen, de mindenképp elköteleződött az elektromos hajtásláncok irányába, ezért nem csoda, hogy a legfrissebb technológiákat, anyagokat, megoldásokat is ezekbe az autókba építik be. Ráadásul ott van a károsanyag-kibocsátási normáknak való megfelelési kényszer, ami miatt szintén igyekszik a legtöbb gyártó a zéró kibocsátás felé tendáló autók felé irányítani a vásárlókat.

Szinte nappaliszerű utasterek, átfogó konnektivítás, végtelenül személyre szabható infotainment rendszerek. Úgy tűnik, hogy ezek miatt vásárolnak a megkérdezett amerikaiak villanyautókat, és nem a helyi emisszió vagy a hajtáslánc érdekli őket elsősorban. Noha a felsorolt előnyök nagy része pont a villanyhajtás miatt jöhet létre, hiszen a hagyományos motorokkal szemben itt nincs szükség például kardánalagútra, és egyébként is kevesebb alkatrészt igényelnek, ezáltal tágasabb lehet az utastér, ráadásul a padlóba épített akkumulátor miatt a magasabb építés is azonnal megoldott, ezzel megkönnyítve a beszállást.

Gregor Hembrough, a Polestar Észak-Amerikai vezetője helyes megállapítása szerint: „A luxust már nem az határozza meg, hogy mi van a motorháztető alatt, hanem a modern digitális megoldások, és azok felhasználói élménye. Az emberek nem csak a környezetvédelem miatt váltanak villanyautókra, hanem azért is, mert számtalan újító technológia kerül ezekbe az autókba.” Ugyanakkor mindez változhat hamarosan, hiszen a tanulmány egyik szintén érdekes tanulsága, hogy a fiatalabb generációt már jobban foglalkoztatja a környezeti hatás. A Z generációsok (18 és 24 év közöttiek) 12%-a első helyen jelölte meg a bolygó védelmét. Ez kétszer annyi, mint a 25-41 év közöttiek esetében.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.14
A Waberer's Csoport árbevétele a harmadik negyedévben éves összevetésben 7,8 százalékkal emelkedett....
2025.11.13
Frontálisan ütközött két személyautó Rácalmás külterületén, a 62-es főút 8-as kilométerénél....
2025.11.13
A HangZóna mai vendége Piri András, az Inter Cars Hungaria Kft. partnerhálózati vezetője, a Young....
2025.11.13
Az ír fapados november 12-től tette kötelezővé az online utasfelvételt és a digitális....
2025.11.13
Nagy a nyugtalanság a nemzetközi autóiparban, hogy drámaian összeszűkült a ritkaföldfémek globális....
2025.11.13
Szabad az út a Flórián téri felüljárók déli hídján szombat délutántól - közölte a Budapesti....
2025.11.13
Az FC Bayern női csapatának tagjai elsöprő többséggel az új Audi Q3-at, valamint az Audi A3-at és....
2025.11.13
A Bosch által szállított mágneses gyújtásrendszer fontos volt az első Zeppelin léghajó....
2025.11.13
A Milánói Motorkiállításon mutatta be V3R 900 E-Compressor névre keresztelt tanulmánymodelljét a....
2025.11.13
A vállalati e-autó programban a kínai gyártó termékei a legnépszerűbbek. A BYD típusaiból már több....