Villanyautó

A technológia, és nem a környezetvédelem miatt vesznek villanyautót

2022.08.19.

No, ezt nem én állítom, bár erősen gyanítottam, hanem a Polestar felmérése, amiben amerikai tulajdonosokat kérdeztek, hogy miért vásároltak elektromos autót.

A megkérdezett EV vásárlók 55%-a nem a bolygó védelme miatt választott elektromos autót, hanem az autókban lévő modern technológiák miatt. Mivel a legtöbb autógyártó végleg vagy részlegesen, de mindenképp elköteleződött az elektromos hajtásláncok irányába, ezért nem csoda, hogy a legfrissebb technológiákat, anyagokat, megoldásokat is ezekbe az autókba építik be. Ráadásul ott van a károsanyag-kibocsátási normáknak való megfelelési kényszer, ami miatt szintén igyekszik a legtöbb gyártó a zéró kibocsátás felé tendáló autók felé irányítani a vásárlókat.

Szinte nappaliszerű utasterek, átfogó konnektivítás, végtelenül személyre szabható infotainment rendszerek. Úgy tűnik, hogy ezek miatt vásárolnak a megkérdezett amerikaiak villanyautókat, és nem a helyi emisszió vagy a hajtáslánc érdekli őket elsősorban. Noha a felsorolt előnyök nagy része pont a villanyhajtás miatt jöhet létre, hiszen a hagyományos motorokkal szemben itt nincs szükség például kardánalagútra, és egyébként is kevesebb alkatrészt igényelnek, ezáltal tágasabb lehet az utastér, ráadásul a padlóba épített akkumulátor miatt a magasabb építés is azonnal megoldott, ezzel megkönnyítve a beszállást.

Gregor Hembrough, a Polestar Észak-Amerikai vezetője helyes megállapítása szerint: „A luxust már nem az határozza meg, hogy mi van a motorháztető alatt, hanem a modern digitális megoldások, és azok felhasználói élménye. Az emberek nem csak a környezetvédelem miatt váltanak villanyautókra, hanem azért is, mert számtalan újító technológia kerül ezekbe az autókba.” Ugyanakkor mindez változhat hamarosan, hiszen a tanulmány egyik szintén érdekes tanulsága, hogy a fiatalabb generációt már jobban foglalkoztatja a környezeti hatás. A Z generációsok (18 és 24 év közöttiek) 12%-a első helyen jelölte meg a bolygó védelmét. Ez kétszer annyi, mint a 25-41 év közöttiek esetében.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....
2024.05.06
„A MINI Aceman egy erős egyéniség, saját fiatalos jegyekkel a MINI új modellcsaládján belül. Önálló....