Stellantis

Tizenkét villany-furgont leplezett le a Stellantis egyszerre

2023.11.15.

Négy márka, három méretosztály, tizenkét haszonjármű a Stellantis új generációs kínálatában.

Ilyen, amikor egy cégcsoport óriási gyarapszik. Mintegy tizenkét új elektromos furgont dob egyszerre piacra a Stellantis márkacsoport, ami soknak hangzik, pedig eddig is pontosan ugyanez történt, csak akkor még több konszern alá tartoztak. A Citroen, a Peugeot, az Opel (beleértve a Vauxhall-t) és a Fiat időtlen idők óta közösen fejleszt haszongépjárműveket. Más jelvénnyel és kisebb módosításokkal ugyan, de igazából ugyanazt a modellt kaptuk, akármelyik márka mellett is döntöttünk. Most pedig a közös haszonjármű családnak befutott a második generációja, így már egy cégcsoporton belül, összesen nem kevesebb, mint tizenkét új elektromos furgont mutatnak be büszkén egyszerre.

Korábban már előrevetítette a Stellantis, hogy szeretne a Ford sarkára lépni és egy erős haszonjármű offenzívával megtámadni a Ford örökös vezető szerepét. Mindezt három méretben, akár teljesen elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás hajtásokkal tennék. A legkisebb méretben például a kategória legjobbjának ígérkező, mintegy 330 km WLTP szerint mért emissziómentes hatótávval kecsegtetnek. A kompaktok között akár 350 km villanyos hatótáv is előfordulhat az akár 65 kWh-s akkicsomagnak köszönhetően, míg a legnagyobb furgonok akár 440 km-t is megtehetnek, miközben 110 kWh-s akkut hordanak magukkal. Utóbbi ráadásul elérhető lesz 150 kW-os gyorstöltéssel.

Hidrogén fronton csak a két nagyobb méretosztályban támadnak. Itt a kisebb akksisok 400 km-t, míg a nagyobbak akár 500 km-t is megtehetnek majd, miközben a visszatöltés mindössze 5 percet vesz igénybe. Kényelem terén is sokat fejlődnek a munkagépek: már elérhető lesz kettes szintű önvezetés, ami a különböző vezetéstámogató rendszereket hangolja össze, valamint akár 10-colos infotainment kijelző is csücsülhet a kabinban. A sofőröket 360-fokos kamerakép és hatékony navigáció is segítheti. Ügyes ötlet még a 400-voltos e-Power Take Off rendszer, amivel akármilyen elektromos szerszámot használhatunk, az akksikban tárolt energiát felhasználva.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.12.04
A Stellantis luxus márkája nem csak, hogy Európában, de a tengerentúlon is hódítani akar,....
2023.12.04
Dr. Borsos Attilát, a győri Széchenyi István Egyetem Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Karának....
2023.12.04
A kontinens kis- és középvállalkozásainak 44%-a már alkalmaz vagy éppen bevezetni tervez különböző....
2023.12.04
Kevés, ám annál jelentősebb változtatással újult meg a 2024-es modellévre a Lexus akkumulátoros....
2023.12.04
Az innovációs és szállásépületek után elkészült a Széchenyi István Egyetem Tudományos és Innovációs....
2023.12.04
Attól függően, hogy honnan kapja a híreket, a Tesla kilátásai a "a dicsőséges napoknak vége" és "az....
2023.12.04
A Bridgestone Tatabánya nem elégszik meg a hagyományos módszerekkel, a közlekedésbiztonsági nap, a....
2023.12.04
Megrendülten tudatjuk, hogy életének 84. évében elhunyt dr. Csizmadia Éva jogász, az Üzemgazdasági....
2023.12.04
Az Audi Hungaria munkatársai a napokban elkészítették az 500 000. elektromos hajtást. A jubileumi....
2023.12.04
Jelenetek, mint Hollywoodban! Egy családi vita után egy bécsi férfi (24 éves) ellopta apja járművét....