Hyundai N

Versenypályáról az utcára – Hyundai RM koncepciók

2022.01.12.

A Hyundai RM projektjein keresztül mutatjuk be, hogy miért fontosak a koncepció autók, amikkel gondtalanul lehet a határokat kergetni.

Akár szeretjük, akár nem az autósportot, az bizony elvitathatatlan, hogy a legtöbb mérvadó autóipari fejlesztés a versenypályákon született, amiből végsősoron mi felhasználók profitálunk a leginkább. Legyen az akármilyen biztonsági fejlesztés, vagy akár teljesítménynövelő módszer, a ma használt technológiákat kivétel nélkül a versengés szülte. Nem véletlen, hogy a mai napig résztvesznek gyári csapatokkal a legnagyobb autógyártók a legkülönbözőbb világbajnokságokban. Legyen az a Forma-1 a hibridrendszerek fejlesztésére, vagy éppen a Pure ETCR a villanyhajtások fejlesztésére.

Mi sem jobb példa erre, mint a Hyundai rendkívül sikeres N programja, ami szintén a versenypályákon született. Minden 2012-ben kezdődött, amikor a dél-koreai gyár namyangi kutató- és fejlesztőközpontjában egy csoport lelkes mérnök gyakornok el kezdett dolgozni valami különlegesen. Ekkor születetett meg az első RM14 nevű koncepció, ami a Hyundai Veloster alapjaira épült, ám a hagyományos kialakítás helyett középmotoros, hátsókerekes rendszert terveztek a lemezek alá, és persze a mutatós szélesítések sem maradtak el. Akkor még nem tudták, hogy ezzel egy komplett programot indítanak útjára, mostanra pedig már az ötödik RM projektnél tartunk.

Legújabb tanulmányautójuk, az RM20e már a gyári Veloster N TCR versenyautóra épült, és egyben ez volt az első elektromos változat is. Persze a legerősebb is ez: 794 lóerőt és 960 Nm nyomatékot ad le a villanyos hajtáslánc, amivel kevesebb, mint 3 másodperc alatt letudja a 0-100-at, miközben a végsebessége 250 km/h. Ugyanakkor kár lenne azt gondolni, hogy ez csak önző szórakozás a mérnökbrigádnak. Az RM koncepciók nem csak menők és mutatósak, hanem tesztalanyok is. Itt vallatják először azokat a komponenseket, amik később egy sorozatgyártott sportmodellben is bemutatkoznak.

Például egy ilyen prototípusban tesztelték először a Hyundai e-LSD rendszerét, amit később az i30 N utcai modell megkapott. Vagy ott van az RM19 koncepció, amiben a nyolcfokozatú duplakuplungos automata határait próbálgatták, mielőtt bekerült az összes N modellbe. Ha tehát nem lennének ezek a vad tanulmányautók, akkor nem járhatnánk az utcán a zseniális i20 N vagy Elantra N modellekkel sem. Régóta pletykatéma, hogy egyszer utcára is elkészülhet egy középmotoros N csúcsmodell, de egyelőre semmi sem hivatalos. Az viszont igen, hogy a következő RM projekt hidrogén üzemanyagcellás lesz, ami sokat elárul a Hyundai sportmárkájának jövőjéről.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.06.13
Csökkenő árbevétel mellett stabilizálta a működését a Magyar Suzuki Zrt., Esztergomban tavaly 116....
2025.06.12
A HangZóna mai vendége Piri András, az Inter Cars partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.06.12
Újabb áttörést ért el a CATL a lítiumfém akkumulátorok (LMB) fejlesztésében. A vállalat új....
2025.06.12
A második legnagyobb forgalmú londoni repülőtér az X portálon közzétett rövid ismertetésében....
2025.06.12
A tét több, mint gondolná.   ..
2025.06.12
A hazai lakosság közel fele (44%) kétévente utazik külföldre, de sokan biztosítás nélkül vágnak....
2025.06.12
Élmény magadra ölteni és vezetni az új 1-es BMW-t, annak ellenére is, hogy gázolajos hajtáslánccal....
2025.06.12
A mesterséges intelligencia (AI) térnyerése a félelmekkel ellentétben nem csökkenti, hanem növeli a....
2025.06.12
A mesterséges intelligencia (AI) mára mindennaposan használt technológiává vált. A logisztikában is....
2025.06.12
Jelenleg, ha a rendőrök megállítanak egy járművet, amely nem rendelkezik kötelező gépjármű-....