Hyundai N

Versenypályáról az utcára – Hyundai RM koncepciók

2022.01.12.

A Hyundai RM projektjein keresztül mutatjuk be, hogy miért fontosak a koncepció autók, amikkel gondtalanul lehet a határokat kergetni.

Akár szeretjük, akár nem az autósportot, az bizony elvitathatatlan, hogy a legtöbb mérvadó autóipari fejlesztés a versenypályákon született, amiből végsősoron mi felhasználók profitálunk a leginkább. Legyen az akármilyen biztonsági fejlesztés, vagy akár teljesítménynövelő módszer, a ma használt technológiákat kivétel nélkül a versengés szülte. Nem véletlen, hogy a mai napig résztvesznek gyári csapatokkal a legnagyobb autógyártók a legkülönbözőbb világbajnokságokban. Legyen az a Forma-1 a hibridrendszerek fejlesztésére, vagy éppen a Pure ETCR a villanyhajtások fejlesztésére.

Mi sem jobb példa erre, mint a Hyundai rendkívül sikeres N programja, ami szintén a versenypályákon született. Minden 2012-ben kezdődött, amikor a dél-koreai gyár namyangi kutató- és fejlesztőközpontjában egy csoport lelkes mérnök gyakornok el kezdett dolgozni valami különlegesen. Ekkor születetett meg az első RM14 nevű koncepció, ami a Hyundai Veloster alapjaira épült, ám a hagyományos kialakítás helyett középmotoros, hátsókerekes rendszert terveztek a lemezek alá, és persze a mutatós szélesítések sem maradtak el. Akkor még nem tudták, hogy ezzel egy komplett programot indítanak útjára, mostanra pedig már az ötödik RM projektnél tartunk.

Legújabb tanulmányautójuk, az RM20e már a gyári Veloster N TCR versenyautóra épült, és egyben ez volt az első elektromos változat is. Persze a legerősebb is ez: 794 lóerőt és 960 Nm nyomatékot ad le a villanyos hajtáslánc, amivel kevesebb, mint 3 másodperc alatt letudja a 0-100-at, miközben a végsebessége 250 km/h. Ugyanakkor kár lenne azt gondolni, hogy ez csak önző szórakozás a mérnökbrigádnak. Az RM koncepciók nem csak menők és mutatósak, hanem tesztalanyok is. Itt vallatják először azokat a komponenseket, amik később egy sorozatgyártott sportmodellben is bemutatkoznak.

Például egy ilyen prototípusban tesztelték először a Hyundai e-LSD rendszerét, amit később az i30 N utcai modell megkapott. Vagy ott van az RM19 koncepció, amiben a nyolcfokozatú duplakuplungos automata határait próbálgatták, mielőtt bekerült az összes N modellbe. Ha tehát nem lennének ezek a vad tanulmányautók, akkor nem járhatnánk az utcán a zseniális i20 N vagy Elantra N modellekkel sem. Régóta pletykatéma, hogy egyszer utcára is elkészülhet egy középmotoros N csúcsmodell, de egyelőre semmi sem hivatalos. Az viszont igen, hogy a következő RM projekt hidrogén üzemanyagcellás lesz, ami sokat elárul a Hyundai sportmárkájának jövőjéről.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....