Nürburgring
A kupé kivitelű sorozatgyártott sportautó nemcsak javított a saját eredményén, hanem a negyedik leggyorsabb lett a sorozatgyártású sportautók között a német pályán
A Mustang GTD tavaly augusztusban 6:57.685 idővel teljesítette a legendás pályát. Akkoriban a márka képviselői láthatóan nem voltak ezzel elégedettek, s azt mondták, hogy a sportkocsijuk jobb időre is képes lett volna, de a rossz időjárási körülmények, a magas hőmérséklet és nedvesség miatt nem mutatta meg valódi képességeit. Fogadkoztak, hogy hamarosan visszatérnek a Ringre.
Azóta a több mint nyolcszáz lóerőt és 900 Nm forgónyomatékot produkáló autó némi frissítésen esett át, átkalibrálták a hajtásláncot, fokozták a karosszéria torziós merevségét, finomították az aerodinamikáján, és átkonfigurálták a blokkolás- és a kipörgésgátló rendszert. Részben ezeknek az újításoknak, no meg a jobb időjárási viszonyoknak köszönhetően a sportautó 6:52,072 alatt tudott teljesíteni egy kört, közel öt és fél másodpercet lefaragva az augusztusi idejéből. Az autót ugyanaz a pilóta, Dirk Müller vezette.
Ez a leggyorsabb idő, amit valaha amerikai sorozatgyártású autó futott a Ringen, ráadásul közülük elsőként teljesített egy kört hét perc alatt. Dirk Müller ideje azonban egyelőre jócskán elmarad a Porsche 911 GT3 RS által három éve felállított 6:49,328-as pályacsúcstól.
Bár a Mustang GTD sorozatgyártású autók között méretteti meg magát, a modell egyelőre nem került sorozatgyártásba. A Ford azt ígérte, hogy erre az idén tavasszal sor kerül, az autó ára pedig háromszázezer dollárnál fog kezdődni.