miniautó
Nevéhen hűen egyre kisebb szegmensnek számít a miniautóké. Az európai autógyártók legkisebb modelljei mindössze 8%-os piaci részesedést voltak képesek kiharapni 2017-ben, ami elenyésző a korábbi évekhez képest, így egy miniautó palettán tartása mára inkább privilégium, mint üzleti megfontoltság. E mögött az egyre szigorodó emissziós normák állhatnak, illetve az egyre több technológiára éhező vásárlók. A miniautók szegmense egyébként sem a pazar anyagminőségéről vagy a hatalmas digitális felületekről volt híres, sokkal inkább szolgáltak megfizethető alternatívaként a városi közelekedéshez apró méretükkel. Ugyanakkor megfelelő alapot jelentettek a villanyhajtásokkal való kísérletezésre, illetve azok fogadtatásának tesztelésére is.
Az Automotive News jelentése szerint mind a Volkswagen-csoport, mind a PSA-csoport aggodalmát fejezte ki a miniautókkal kapcsolatban. Herbert Diess, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója hozzátette: „A 2020-ban életbe lépő emissziós normák miatt akár 3 500 euróval is növekedhetne az up! miniautó ára, miközben jelenleg 11 000 euró az alapára. Innentől kezdve elvesztené megfizethető, belépő-szintű rangját a modellpalettán.” A PSA Csehországban gyártja miniautóit, méghozzá a Toyotával közös alapokon, ám ezt a gyártósort előreláthatólag 2021-ben felvásárolja a japán gyár, így a PSA teljesen elhagyhatja a szegmenst Peugeot 108, illetve Citroen C1 autóikkal.