közlekedésbiztonság
A Thatcham Research és a Brit Biztosítók Szövetsége (ABI) sürgeti az Egyesült Királyság kormányát, hogy vizsgálja felül az automatizált sávtartó rendszerek (ALKS) bevezetését. A szakmai szervezetek álláspontja szerint ugyanis ezek ugyanis „veszélyeztetik a közlekedők életét”. A szervezetek szerint a kormánynak még nagyobb fókuszt kellene helyeznie arra, hogy kidolgozzák a szükséges jogszabályi keretet, még az automatizált sávtartó rendszerek bevezetése előtt.
"A kormány terve veszélyezteti a közúti biztonságot" - magyarázta Matthew Avery, a Thatcham kutatási igazgatója. „Az autósok a jövő év elejétől gond nélkül nézhetnék a televíziót vezetés közben, mert az automatizált sávtartó rendszerek teljesen megbízhatóan helyettesítik a sofőr munkáját.” Ez persze korántsem igaz. A technológiának megvannak a korlátai, ennek megfelelően a megoldást a vezeztéstámogatás kategóriába kellene sorolni, mert a járművezetőnek bármikor be kell kapcsolódnia, készen kell állnia a kormányzás átvételére.
Az innováció és a szabályozás közti összhang megteremtésével küzd az autóipar a teljes automatizálás felé vezető úton (kép: Unsplash, David von Diemar)
A Tesla például nemrég szoftversfrissítést hajtott végre számos Egyesült Államokban futó gépkocsihoz, bemutatva a „teljes önvezető” megoldás béta verzióját. Azonban a rendszer nem képes teljeskörű önvezetésre. A vállalat figyelmeztette a sofőröket, hogy figyeljék a rendszert és legyenek készek bármikor beavatkozni. A Tesla frissítésére reagálva az Egyesült Államok Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatala kijelentette, hogy szorosan figyelemmel kíséri az új technológiát, és szükség esetén lépéseket tesz a lakosság védelme érdekében, hogy megvédje őket az ésszerűtlen biztonsági kockázatokkal szemben.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!
Nyitókép: ETSC