közlekedésbiztonság
Az Európai Bizottság télapója óriási puttonnyal érkezett meg december elején. Az elmúlt években már bevált gyakorlatot követve a külön-külön kezelt intézkedések helyett a bizottság egy csomagban, a Fenntartható és Intelligens Mobilitási Stratégiájában gyűjti össze a kezdeményezéseket.A közlekedésbiztonsági törekvések között szerepelnek a közlekedési szabálysértések, a járművek műszaki vizsgálata, az önvezető járművek, a vezetői engedélyek határokon átnyúló szabályozásának aktualizálása, valamint az eCall automatizált segélyhívó rendszer.
A javaslatok középpontjában a közúti halálesetek és a súlyos sérülések 50 százalékos csökkentése áll 2030-ig, a teljes elkerülése (Vision Zero) pedig a 2050-ig megfogalmazott cél. Ezekről a célkitűzésekről először az előző, Jean-Claude Juncker vezette Bizottság alatt állapodtak meg. Az új stratégia megerősíti a célkitűzések iránti politikai elkötelezettséget is.
Antonio Avenoso, az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) ügyvezetője elmondta: „A Covid-19 járvány ellenére örömmel látjuk, hogy időben elindítják az új európai mobilitási stratégiát. A magunk részéről végig együtt fogunk működni a Bizottsággal, és reméljük, hogy a közlekedési sérülések és halálesetek elkerülése érdekében megfogalmazott intézkedéseket továbbra is prioritásként kezelik majd.”
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!
nyitókép: etsc.eu