használt autó

Kinek áldás és kinek átok az autók személyre szabhatósága?

2015.07.30.

A személyre szabhatóság a legelcsépeltebb szó manapság az autókereskedelemben, ugyanis szinte minden vevő szeretne valamiben más lenni, egy kicsit kitűnni a tömegből. Ezt az igényt boldogan elégítik ki az autógyárak, ugyanis a versenyben előnyt a vásárlásnál pedig hasznot hoz számukra az individualizált konfiguráció. A szakértő szerint azonban a használtautó piacon ez a trend csak hátrányt okozhat.

Példának okán tekintsünk csak bele egy Opel Adam brossúrába, miszerint több mint 4 millió módon (60 ezer külső színkombinációval és 80 ezer beltéri variáció által) tehetjük egyedivé a kiválasztott autónkat. Hasonlóképp a Fiat 500-ról is lemondható, hogy az Egyesült Királyságban 2008-óta eladott 230 ezer darabból biztos, hogy sosem látunk két egyformát az utakon, köszönhetően az 500 ezret is meghaladó személyre szabhatósági opciónak.

Nos, míg a vevők örömüket lelik az extravagáns színkombinációkban, matricákban és egyéb apróságokban nap, mint nap, a használtautó kereskedők életét annál inkább megkeserítik az efféle részletek Rupert Pontin szerint, aki a legnagyobb brit járműértékeléssel és piaci elemzéssel (Glass’s) foglalkozó cég ügyvezetője. Pontin szerint, aki korábban a British Car Auctions alkalmazottja volt, a használtautók eladásának legfontosabb tényezőjét befolyásolja az említett apróságok sokasága, ami nem más, mint a gyorsaság. Ugyanis az első tulajdonos által kiválasztott kiegészítők révén a látszólag megegyező modellek között is több száz, vagy akár több ezer font lehet az árkülönbség, ami ízlésben és pénztárca vastagság tekintetében sem vállalható sokak számára.

Csakúgy mint az átlag emberek, a használtautó kereskedők is szeretik a biztos, kiszámítható dolgokat – folytatta Pontin. Éppen ezért fontos az idő faktor és a várható nyereség is egy-egy üzlet megkötésekor, sőt, ezek a legfontosabb tényezők, melyek mentén eldől, hogy lesz-e bíznisz, avagy sem. Ha az autó külső színe, valamint a beltér konfigurációja nagyban eltér a megszokottól az már félelmet ébreszt a biztosra menő nepperekben – tudtuk meg a szakértőtől. A kérdés csupán az, hogy a szalonban dolgozó értékesítő tisztában van-e azzal, hogy miután rábeszélte ügyfelét több tucat cuki apróságra, valójában egy nehezen eladható csodabogarat kreált neki. A járműértékelési szakember álláspontja szerint kétségtelen, hogy a sales-esek munkaköri kötelessége rámutatni azokra a részletekre a konfigurálás során, melyeknek közvetlen hatása lehet a másodlagos piaci értékre és eladhatóságra.

Forrás: telegraph.co.uk

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....