Skoda Kamiq

Kispolgári mindenes – Skoda Kamiq 1.0 TSI teszt

2024.06.21.

Több olyan autóra lenne szükség, amilyen a Skoda Kamiq, de a szabálykörnyezet egyre kevésbé kedvez az ilyen megfizethető, mégis karakteres kisautóknak.

Nagy megfejtések? Azokat nem a Skoda Kamiqban kell keresni. Hála Istennek! Ugyanis szükség van egyszerű, megfizethető, a felhasználó érdekeit figyelembe vevő kisautókra is. A csehek legkisebb emelt hasmagasságú modellje pedig talán a leghagyományosabb megtestesülése az apró városi crossoverek elképesztően telített szegmensének. Nincs kupésítás, nincs digitális flancolás, nincs villanyosítás. Cserébe Suzuki áron tudnak adni egy erős, dögös, karakteres, praktikus, tágas és nem utolsó sorban, remek minőségben összeszerelt családi crossovert, ami egyébként éppen most kapott egy faceliftet.

Kissé módosították az osztott első és hátsó fényszórók rajzolatát, és újak a lökhárító betétek is. Ezektől és persze az új felniktől komolyabban vehető lett, a versenykék metál fényezés pedig abszolút telitalált a hegyes vonalaihoz. Kellően dögös, sportos a Kamiq kiállása, csakúgy, mint a testvérmodell Aronáé, amelyik megszólalásig hasonlít rá, az A-oszlop dőlésétől, a tükrökön át, az oldalán végigfutó törésig. Direkt nem említem Volkswagen T-Cross-t, mert az egy rövidebb, de magasabb építésű, teljesen más berendezkedésű autó, pedig elvileg ugyanarra az MQB A0 kisautó padlólemezre építenek.

És, hogy miért mondtam, hogy a felhasználók érdekeit is figyelembe veszik? Nos, a Kamiq azon kevés autók egyike, amelyik frissítése után nem kevesebb, hanem több gombot kapott. Két tekerő is került az infotainment kijelző mellé, és a klímapanel is frissült. Nincs benne semmi olyan, amire ne lenne szükségünk. Az utastér leglátványosabb változása az új, kétküllős, remek fogású kormány, amiről egyszerre kezelhetjük mindkét digitális felületet előttünk. Az új, szürke, szövet műszerfalbetét pedig egy sokkal otthonosabb hangulatot teremt odabent. Szinte sportülés tömésűek az első ülések, remek oldaltartással, miközben hosszútávon is kényelmesek.

Elől épp olyan tágas, mint hátul, és ez hatalmas szó a mai kupésítás világában. Mind a láb, mind a fejtér bőséges, és a 400 literes csomagtartó is remek érték a szegmensben, pláne így, tele Simply Clever megoldásokkal: hálókkal, ajtó behúzó karral, de van még tanksapkába rejtett jégkaparó, vagy üvegnyitást segítő pohártartó is. Elég feszes, kemény a futóműve, pláne a budapesti utakon, cserébe terepen váratlanul magabiztosan mozog. Épp akkora a hasmagassága, hogy a legtöbb külvárosi földúton gond nélkül átlépdeljen, miközben odabent alig érezni valamit. Már-már élvezetes vele dombokat mászni.

Szerencsére egy józan felszereltséget sikerült megkaparintani, 1,0-literes TSI motorral és kéziváltóval, amiről még épp el tudom képzelni, hogy van realitása itthon is. Sőt, igazából mindenkinek ilyennel kéne tudnia járni egy ideális világban. Mert a minőségi, komfortos, megfizethető és nem mellesleg megbízható mobilitáshoz mindenkinek joga van. 7,9 millióról indul konfigurátora szerint a faceliftes Skoda Kamiq, tehát kb. azonos szintről, mint a turbós versenytársai. Megéri a felárat a háromhengeres benzinmotor 115 lovas változata, ami már bőségesen dinamikusnak érződik egy 1,1 tonnás kaszniban, ugyanakkor a turbó erősen leuralja a hajtáslánc karakterét.

Induláskor, alacsony fordulaton kissé erőtlen, majd 1500-as fordulatnál a nyakunkba szakad a turbónyomás, amikor pedig érdemes erősen visszavenni az egyébként elég érzéketlen gázállást. Ettől kicsit darabos vele a közlekedés, de idővel meg lehet szokni, és ügyes pedál munkával tompítani ezen. A kéziváltó feszes, de könnyedén kapcsolható, viszont az üléspozíciónál nehezen találtam meg egy kompromisszumos pozíciót. Vagy a pedál volt messze, vagy a váltókar túl közel. Fogyasztása nálam 7,5 literben állapodott meg. Városban akár 6 liter alá is vihető, míg városon kívül inkább a 8-8,5 liter a jellemzőbb.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.19
A LEGO Csoport és a Formula 1 a mai napon bejelentette új, hosszútávú partnerségét, amivel céljuk,....
2024.09.19
A világszerte rohamtempóban terjeszkedő BYD felvásárolt egy német autóipari elosztóhálózatot, hogy....
2024.09.19
Szeptember 20-án, 11 órától várunk Benneteket itt, Facebook oldalunkon ÉLŐ-ben! - írja Facebook....
2024.09.19
Új, nehéz-tehergépjárművek számára kifejlesztett akkumulátortechnológiát mutatott be a CATL....
2024.09.19
Nem sikerült pontszerző helyen zárnia Hideg Ádám gokart világbajnoki ezüstérmes autóversenyzőnek a....
2024.09.19
Az alkoholfogyasztást gyakran a másik ember üveges tekintetéről lehet felismerni. A jövőben az....
2024.09.18
Kigyulladt egy autó az M3-ason, a főváros felé vezető oldalon, az 55-ös kilométernél, Hatvan....
2024.09.18
Lassan tíz éves az Alfa Romeo Giulia, korunk egyik, ha nem a legszebb szedánja, és nem hajlandó egy....
2024.09.18
A Duna emelkedő vízszintje miatt a következő napokban változik az M2-es metró és több villamos....
2024.09.18
Az új F5-M Roadster 1817 lóerőt küld a hátsó kerekeire, egy hatfokozatú kézi sebességváltón....