Peugeot 3008 teszt

Nehéz eset – Peugeot 3008 GT HYBRID4 teszt

2020.12.19.

Kevés stílusosabb, csinosabb SUV van jelenleg a Peugeot 3008-nál, és érdemei mit sem fakultak a mai napig. Most 300 lovas, összkerekes plug-in hibridként teszteltük.

Gyakran előfordul velünk, autós újságírókkal, hogy maga a tesztautó hoz minket nehéz helyzetbe, és most is ezt teszi velem a Peugeot 3008 GT HYBRID4, vagyis a konnektorról tölthető francia városi terepjáró erősebbik, összkerekes, két villanymotoros változata. Hogy mennyire erős? Hát, kérlek, 300 lóerős, aminek hallatától a legtöbben ledobják a láncot – joggal. Elvileg egy 13,2 kWh-s akksi csomagot hordoz a padlólemezében, ami azt is kéne, hogy jelentse, hogy egy feltöltéssel, még gyári adat szerint is 59 kilométert meg kéne tennie helyi emissziómentesen.

Noha legtöbben még mindig szkeptikusak ezekkel a hatótáv adatokkal, az Opel Grandland X HYBRID4 tesztautó – ami tulajdonképpen szögre ugyanez a hajtáslánc – már bebizonyította, hogy valóban képes 60 kilométerre villanyról. Még úgyis, hogy azzal klímáztam, autópályáztam, és persze a gyorsulására is kíváncsi voltam. Mindezek tudatában ültem bele a 3008 tesztautóba, amivel még csak nem is autópályáztam, sőt, teljesen kikapcsoltam a szellőztetést, és tojásokkal a lábam alatt közlekedtem, de még így is csak 39-40 kilométert tudtam kicsikarni belőle. Ami valljuk be, nem 60.

Többször is csurig töltöttem, ennek érdekében egyszer még arra is rávettem magam, hogy az erkélyről, a kábelt lelógatva töltsem a házunk előtt. Szóval kíváncsian ugrottam bele a kínosan spúr környezetvédelem legmélyebb bugyrába a hiteles tesztelés jegyében, ám újra és újra ugyanaddig jutottam. Nem tudom, hogy működött-e valamilyen rejtélyes fogyasztó a háttérben, vagy esetleg annak tudható be ez a teljesítmény, hogy a tesztautóban már 9500 újságírói kilométernél is több volt. Ami általában nem a hétköznapi, kímélő felhasználást jelenti.

Ezért vagyok most nehéz helyzetben, mert nem ismerem az autó előéletét, és érdemi következtetéseket nem tudok, és nem is érdemes levonni ebből. Sőt, a német márkájú testvérmodell tapasztalatai alapján szinte biztos vagyok benne, hogy a többi 3008 plug-in hibrid ennél jóval kecsegtetőbb távokat képes megtenni egy feltöltéssel, ami otthonról, hagyományos konnektorról nekem kereken 7 óra alatt sikerült, de rendelhető hozzá 7,4 kW-os Type 2 töltő, amivel 1 óra 45 perc alatt feltölthető.

Végül meguntam a spórolós menést, és nem töltöttem fel többet. Elvittük inkább kirándulni, ott mutatkozik meg általában egy autó valódi használhatósága. Jókat röhögtünk a döbbent arcokon, amikor egy hot hatch gyorsaságával suhantunk el mellettük, és hát tényleg vicces lehet, amikor egy közel 1,9 tonnás SUV eltűnik a horizonton. Valahogy mindig sikerült annyi energiát visszatöltenie, hogy padlózásra beizzítsa mind a három motorját, és nyakon öntsön minket a 300 lóerős összteljesítménnyel.

Persze nem élményautózni van. Tömegét nem tudja letagadni a féktávokon, és a váltó is folyton felülírja a fokozatokat, így hiába vannak a kormányon váltófülek. Ellenben a futóművének jót tett a többlet súly. Sokkal finomabban rugózta ki a kátyúkat és a keresztbordákat, mint a hagyományos változatok, amiknek nincs a váltóházukban és a hátsó diffijében is 1-1 villanymotor. Azért kanyarodáskor még mindig képes elpattogni egy nagyobb keresztbordán. Kizárólag az 1,6-os, négyhengeres turbómotorról hajtva 7,9 literes fogyasztást produkált nálam, de a legkevésbé sem kíméltük.

17,1 millió forintba kerül árlista szerint a 3008 csúcsváltozata, tehát a mi GT HYBRID4 tesztautónk is. Ennél nincs feljebb, tényleg csurig volt pakolva a tesztautó, nem hiányzott belőle semmi. Napfénytető, Focal hangrendszer, egyedi szürke Alcantara ülések, Grey Oak faborítások, és az 508 nagyszerű félönvezető rendszere, ami a szegmensének egyik legfejlettebb és legösszehangoltabb sofőrsegédje. Mindig magabiztosan tartja a sávot és a távolságot, és az egyetlen rendszer, ami probléma nélkül megküzd egy élesen ívelt autópálya lehajtóval is, és nem akar folyton a szalagkorlátba állni.

Éppen most, szeptember elején leplezték le a 3008 faceliftes változatát, pedig még most sem tűnik korosnak a formavilága, és hangulatban továbbra is verhetetlen az utastere. Egyszerűen pusztán a formákkal, a fényekkel, a digitális grafikákkal, és az illatokkal is hozzátesz a hétköznapokhoz. Sokkal színesebb, vidámabb karakter, mint az Opel Grandland X, és az infotainment rendszere, digitális műszercsoportja is összeszedettebb. Stílusos közlekedésre még nem terveztek alkalmasabb szabadidő-autót, és a korábbi tesztautók tapasztalataiból tudom, hogy egy hagyományos benzines vagy dízel változat sem vonzza kevésbé a tekinteteket.



 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....
2025.12.05
Megpróbált meglépni a járőrök elől egy autós, aki ittasan ült volán mögé. Mint kiderült, ő maga is....
2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....
2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....
2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....
2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....
2025.12.04
Utolsó modellévét valódi újdonsággal indítja a Toyota Corolla, bár szó sincs technológiai....