Renault Arkana

Nem állt össze – Renault Arkana teszt

2022.08.20.

A mozi remek, a lemezek mögötti összhangon viszont még dolgozhatott volna a Renault, amikor úgy döntött, hogy Európába is elhozza szedán-crossoverét.

Sokat változtak az idők azóta, de 2019-ben még simán belefért, hogy a Renault előbb Oroszországban próbáljon ki egy receptet, hogy működik-e. Így tettek például a Renault Arkanával, a franciák kompakt méretű crossoverével, aminek a legfurcsább eleme, hogy szinte szedán formát kapott, amellett, hogy emelt hasmagasságú. Oroszországban egyébként a Duster olcsóbb, és egyszerűbb B0+ padlólemezére épült, csakúgy, mint az ottani Kaptur (így, „K” kezdőbetűvel), de a recept működött, úgyhogy elhozták az Arkanát Európába is.

Persze hozzánk már a Renault sokkal modernebb, CMF-B kisautó padlólemezével érkezik, ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy egy kicsi autóról beszélnénk. Előzetesen nem gondoltam volna, de az Arkana óriási. Hiába épül kisautó padlólemezre, 4568 mm-es hosszával egy szegmenssel nagyobb, mint a testvér modell Captur. Sőt, ha házon belül nézzük, néhány centivel még a hétüléses Dacia Joggernél is hosszabb. Mindez abból a szempontból előnyös, hogy a kupésított far ellenére is meglepően tágas a fej- és lábtér a második sorban, és a csomagtartója is óriási, 513 literes.

Abból a szempontból viszont hátrányt jelent a méret, hogy a futóműnek érezhetően nagy már ez a test. Döcögősen, kelletlenül közlekedik. A kanyarokban erős a kilengés, míg a kátyús utakon képes hangosan felütni. Egyszerűen nem egy Mazda CX-5 méretéhez készült ez a futómű, és az sem segít rajta, hogy 18 cm a hasmagassága, ami tényleg magas, úgyhogy elég jól elboldogult terepen is a dombmászással. Persze lakossági keretek között.

Amerikában és itt keleten, pláne még keletebbre, a mai napig presztízsértékkel bír a szedán forma, annak ellenére is, hogy nem a legpratikusabb kialakítás. Mindezt bizonyította a teszthét is, hiszen rengetegen megdícsérték az Arkana formáját. Leginkább az idősebb korosztály tetszését nyerte el a szokatlan kupésított kialakítás, ami egyedülálló ebben a méretben. Szóval a külsőségekkel nincs gond, a franciák továbbra is tudnak rajzolni, és az utastér is kellően modern érzetet kelt.

9,3-colos álló képernyővel, digitális műszercsoporttal, amik már járnak a tesztautóhoz hasonló Intens felszereltségű modellekhez. Csakúgy, mint a holttérfigyelő vagy a távolságtartós tempomat. Mindezek ellenére sem éreztem úgy, hogy egy 10,7 milliós autóban ülök, mert tele volt apró és idegesítő hibákkal, amik a hétköznapokban zavaróak. Például a kormányon lévő gombok nem mindig reagáltak. Erővel kellett nyomni őket, hogy érzékeljenek bármit is. A középkonzol recsegett, a könyöklő pedig kényelmetlenül magasan volt. Viszont, ha hátra toltuk, pont beleütöttük a könyökünket.

Nem tudom, hogy csak a tesztautó produkálta-e ezeket, de például nem működött a kulcs nélküli nyitás. A külső kilincsen lévő gomb nem nyitotta a központi zárat, és a menüben turkálás után sem jöttem rá ennek az okára. Illetve életemben először lefulladt alattam egy automata autó. A tesztautóban a 140 lóerős, 1,33 literes, négyhengeres benzinmotor volt, ami ma már csak 12 voltos mild hybrid rendszerrel, és 7 fokozatú, duplakuplungos automatával párosítva érhető el. Ügyesen vitorlázott is, majd korán leállította a motort lassításkor, viszont a váratlan újraindulásokkal meggyűlt a baja, és nagyon lassan indítózott, egyszer pedig megzavarodott, és lefulladt. Onnantól kevésbé bíztam benne, és inkább kivártam, hogy jól megrázza magát, és biztosan beinduljon a benzinmotor.

Összességében tehát egy kissé ügyetlen, de rendkívül mutatós, és kupésított farát meghazudtolóan tágas crossover a Renault Arkana, ami alacsony fogyasztással hálálja meg, ha óvatosan közlekedünk vele. Odafigyelve, városi környezetben, hozható volt vele a gyárilag is közölt 5,9 literes átlag, ugyanakkor tempósabban közlekedve már könnyedén felkúszott 7,9 literre, és ehhez még egyáltalán nem kellett tiporni. Jelenlegi árlistájában már nem szerepel a mi Intens Arkanánk, de 11,9 millió forintért már szerepel rajta az E-Tech Hybrid változat, ami teljesértékű hibridként hozhat némi finomságot ebbe a kusza összképbe.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.25
Az előzési tilalom érvényre juttatása és a követési távolság betartatása volt a fő cél. ..
2025.01.25
A 403-as úton lépett keményen a gázra egy gyorshajtó. ..
2025.01.25
Szövetségileg előírt forszírozások helyett a vásárlókra bízná Trump, hogy ki és milyen....
2025.01.24
A Kínában már jelenleg is kapható modell 2026-ban térhet vissza az Egyesült Királyságba és Európába....
2025.01.24
Magyarországra érkezett az első három Vectron-mozdony a járműflotta megerősítésére és....
2025.01.24
Kínai autó is van az Európában forgalmazott legbiztonságosabb személygépkocsik között, legalábbis....
2025.01.24
Az MVM Mobiliti 300 kilowattos (kW) ultragyors töltői már tíz helyszínen, egyebek mellett....
2025.01.24
Lássuk, milyen szokatlan termékek kerülnek még ki autógyártók kezeiből, gyártósorairól. ..
2025.01.24
Futurisztikus járművet épített a Toyota házi tuningspecialistája, a Modellista. A Concept Zero....
2025.01.24
Kecskemét és Magyarország egésze is sokat fog profitálni az együttműködésből a Mercedesszel, ez a....