WRC

Neuville hajszállal vezet a két világbajnoki aspiráns előtt Spanyolországban

2021.10.16.

A tükörsima aszfaltutakon zajló Katalán-rali első napját a Hyundai belga pilótája nyerte, de az előnye egy másodperc sincs a vb-címre törő Elfyn Evans előtt. A harmadik helyen a pontversenyt vezető Sébastien Ogier áll.

Thierry Neuville péntek délelőtt még nem érezte magát túl kényelmesen az autójában, folyamatosan arra panaszkodott, hogy nem tudja a kanyarokba befordítani a Hyundai-t, mert az alulkormányzottan viselkedik. Bár volt egy szakasz, amit holtversenyben megnyert Evansszel, összetettben 7,9 másodpercre nőtt a hátránya az összetettben a walesi mögött. Délutánra viszont kicsit átállíttatta a versenyautó futóművét, ami után már magabiztosabban tudta nyomni a gázt, ami az eredményeken is meglátszott: mind a három délutáni gyorsaságit megnyerte a Costa Daurada hegységben, és átvette az összetettben a vezetést is, igaz, csupán 0,7 másodperccel.

„Küszködtünk az alulkormányzottsággal reggel, megpróbáltuk megoldani a problémát délutánra. Sikerült egy jó nagy lépést tennünk a jó irányba, ezért tudtunk gyorsulni, de szerintem még egy lépést tudnánk előre lépni, érzem, hogy még többet is ki lehetne hozni az autóból és magunkból” – nyilatkozta péntek este Neuville, aki egyébként a legutóbbi aszfaltos versenyt, az Ypres-ralit megnyerte, és a legutóbbi Katalán-ralin is diadalmaskodott 2019-ben.

 

Elfyn Evans a Finnországban mutatott jó formáját átmentette Spanyolországra is, az első három szakaszt megnyerte a Toyotával, és délután is csak az ihletett formában versenyző Neuville tudta megelőzni. A walesi pilótának nagyon fontos, hogy jó eredményt érjen el, mert 24 pont a hátránya Ogier-val szemben, és ezen kívül már csak egy verseny lesz idén (egy versenyen maximálisan 30 pontot lehet szerezni). az ötödik szakaszon majdnem vége lett a világbajnoki álmainak, amikor egy gyors jobbosban megúszott a Yaris WRC a felhordott murván, és a bal hátsó kereke a padkát is megcsípte. Szerencsére nem lett defekt, és a felni sem rongálódott meg, így Evans simán tovább tudott száguldani.

Ogier azt nyilatkozta, a spanyolországi célja a futam-, és a világbajnoki győzelem bebiztosítása, de az is hozzátette, hogy ezt könnyebb mondani, mint megtenni. Pénteken nem igazán találta a ritmust, de a harmadik helyét nem fenyegette veszély. Mivel vezeti a vb-t, elsőként kellett rajtolnia pénteken, de az a katalán pályákon előny, nem úgy, mint a murvás versenyeken, ahol takarítania kell a pályát a többiek előtt. Itt azért jó elöl menni, mert a levágásoknál még kevesebb föld van felhordva az aszfaltra, és nagyobb a tapadás. A nap végén 19,4 másodperc volt Ogier hátránya Neuville-hez képest. Mögötte 5,4 másodperccel van lemaradva a helyi sztár, a Hyundai-os Dani Sordo, aki úgy ismeri ezeket a katalán pályákat, mint a tenyerét.

Kalle Rovanperä az ötödik, a fiatal finn reggel még szokatlannak találta a számára ismeretlen, kemény keverékű Pirelli aszfaltgumik viselkedését, de délutánra javult a teljesítménye. A hatodik-hetedik helyen az M-Sport versenyzői, Adrien Fourmaux és Gus Greensmith állnak, megelőzve a Hyundai két újonc pilótáját, Oliver Solberget és Nil Solanst. számukra a tanulás és tapasztalatszerzés az első, nem várható el még tőlük, hogy az élmezőny tempóját autózzák.

Az első napnak két nagy vesztese van: az új navigátorral induló Kacuta Takamoto már az első gyorsaságin odaverte a Toyotát a szalagkorlátnak egy éles jobbkanyarban, Ott Tänak pedig a negyedik szakaszon esett ki, amikor egy murvás felhordáson lecsúszott az útról egy tempós jobbkanyarban, és megütötte a Hyundai bal hátsó futóművét. De a 2019-es világbajnok előtte sem ment igazán jól, volt megpördülése is, és a hatodik helyen állt.

A szombat lesz a leghosszabb nap a Katalán-ralin, 117,5 km száguldás vár a mezőnyre hét gyorsasági szakaszon. A nap végén jön a népszerű városi gyorsasági Salou strandja mellett.

Eredmények, 1. nap:

1 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC) 1h01m26.6s

2 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) +0.7s

3 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +19.4s

4 Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 Coupe WRC) +24.8s

5 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +38.0s

6 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Fiesta WRC) +1m10.2s

7 Gus Greensmith/Chris Patterson (Ford Fiesta WRC) +1m28.9s

8 Oliver Solberg/Craig Drew (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m55.6s

9 Nil Solans/Marc Martí (Hyundai i20 Coupe WRC) +2m30.5s

10 Eric Camilli/Maxime Vilmot (Citroën C3 Rally2) +3m50.5s

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....