közlekedésbiztonság
A francia főváros bevezette Európa legnagyobb 30 km/órás övezetét, amely lefedi az egész várost, a Champs Elysée és a főgyűrű kivételével. A 30 km/órás övezet eddig is a város kétharmadát lefedte, de a közlekedési balesetek, a zaj és a környezetszennyezés csökkentése érdekében a zónát most tovább bővítették.
A franciaországi változások azután léptek hatályba, miután brüsszeli bürokraták jelentése szerint a közlekedési balesetek, a sérülések és a halálesetek száma folyamatosan csökken a januárban bevezetett 30 km/órás korlátozások hatására. 2021 első félévének adatai szerint a súlyos sérülések és halálesetek száma 25 százalékkal csökkent az elmúlt öt év első féléves átlagához képest. A legfrissebb adatok még a tavalyinál is alacsonyabbak, amikor a város a pandémia miatt több hónapos korlátozásokat léptetett érvénybe. A látványos javulás ellenére nőtt a kerékpáros balesetben sérültek száma, bár ez részben azzal magyarázható, hogy az elmúlt két évben jelentősen megnövekedett a kerékpárral közlekedők száma. A városban a sebességcsökkenésnek köszönhetően jelentősen csökkent a zajszennyezés.
Egyre gyakoribbak ezek a táblák Párizsban
Németországban hét város önkormányzata is abban bízik, hogy az új kormány törvényi változásokat vezet be, amelyek révén az önkormányzatok jobban ellenőrizhetik a helyi sebességkorlátozásokat. A városok azt remélik, hogy kísérleti 30 km/órás korlátozásokat vezetnek be a környezetszennyezés és a zaj csökkentése, valamint a biztonság javítása érdekében. A hírek szerint hamarosan 20 km/órás korlátozások lépnek érvénybe Skócia egyes sűrűn lakot területein. A lépés a wales-i korlátozások sikeres tesztidőszakának köszönhető. A finn Közlekedésbiztonsági Tanács (Liikenneturva) több 30 km/órás zóna kialakítására buzdít Finnországban. A szervezet szerint összefüggés van a 30 km/órás sebességkorláttal rendelkező területek kiterjesztése és a balesetek számának csökkenése között.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!
forrás és képek: etsc.eu