Nissan Micra
Osztott kör lámpáiról könnyű lesz felismerni elölről és hátulról az új és szörnyen karakteres Nissan Micrát, oldalról azonban nehezen megkülönböztethető közvetlen testvérétől, az egyébként 2025-ben Európa Év Autója győztes Renault 5-től. A formabontó formavilágért a Nissan londoni dizájn csapata felelt és ezúttal sem okoztak csalódást. Noha a legtöbben elhagyják a nehezen megtérülő kisautó szegmenst, a Nissan még érti, hogy miről kell szólnia az európai autózásnak: bohókás színek és formák, kacsintó LED lámpák. Összesen 14 féle színben lesz elérhető az új Micra, amiket fekete vagy szürke tetővel kombinálhatnak a vásárlók.
Ahogy az manapság szokás, a komplexitás alacsony lesz, így például mindegyik felszereltség egy különböző dizájnú, de ugyanúgy 18-colos felniszettet kap. Odabent ugyanazt a dupla, 10,1-colos képernyőcsaládot kapja, mint a Renault 5 E-Tech, ahogy az AmpR Small (CMF-BEV) padlólemezen is osztoznak. A Nissan utasterében leginkább a logók és az ülésekbe nyomott Fuji-hegy teszi ki a különbséget. A csomagtartó 326 literes.
Hajtásláncok tekintetében a 121 lóerős villanymotor jelenti a belépőszintet, amit egy 40 kWh-s akksival párosítottak. A hatótávja így 308 km. A 148 lóerős változatot már egy nagyobb, 52 kWh-s akksi csomaggal kínálják, aminek akár 408 km-es hatótávot is ígérnek és akár 100 kW-tal is tölthető DC töltőről. Ma már szinte alap, hogy a Micra is képes a Vehicle-to-Load funkcióra, tehát képes visszafelé is tölteni eszközöket vagy a későbbiekben akár a háztartást. Az akkumulátorcsomag hűtött-fűtött, és ami meglepő, hogy alapáras a hőszivattyú.
A Renault-Nissan rengeteg dolgozott, hogy a tömeg lent tartsa, így a Micra is 1,4-1,5 tonna között mozog változattól függően, ráadásul hátul multi-link futóművet kap. 2025 második felében már a kereskedésekben is megjelenhet az új Micra, és állítólag a Renault 5 E-Tech fölé pozícionálják majd. Hamarosan követheti a Juke és a Leaf következő generációja is.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!