WRC

Szoros versenyben Thierry Neuville vezet a Svéd-ralin az első nap után

2022.02.26.

A Hyundai belga versenyzője kiváló délutáni formájának köszönheti az első helyet, a csapattársa viszont műszaki hiba miatt kiállni kényszerült.

Idén a Svéd-rali új helyszínen, a szokásosnál északabbra, Umeå központtal rendezik meg, hogy hóbiztosak legyenek a pályák. Fehér csapadékból tényleg nem volt hiány, a pályák szélén magas hófalak között száguldottak a pilóták, ami persze veszélyt is hordozott, és hátsó lökhárítóból szép mennyiséget törtek le, amikor megtámasztották az autókat kanyar közben. Thierry Neuville a pénteki nap penzumának utolsó kilométerein vette át a vezetést, miután a nap folyamán öt pilóta is állt az élen az összetettben. A nap végén, 125 km össztáv után a belga versenyző 4,3 másodperces előnyt épített ki a Toyoták előtt.

 

Neuville két szakasszal a nap vége előtt még csak az ötödik helyen állt, igaz, időben kicsi volt a lemaradása az első helyhez képest. Az utolsó, előtti immár sötétben tartott gyorsaságit viszont megnyerte, és az utolsón is második lett, amit annak is köszönhetett, hogy nagyon jól osztotta be délután a szöges gumikat.

„Remek nap volt! Délután sikerült vigyáznunk a gumikra, így vissza tudtunk hozni fontos másodperceket. Nagyon nehezek voltak a körülmények azok után, hogy a keskeny nyomtávú veterán versenyautók végigmentek a pályákon, már az első szakaszon sok időt vesztettünk. Most azonban vezetünk, így utólag visszatekintve nagyon erős napot zárunk, nem is vártunk ilyen jó eredményt. Nagyon boldog vagyok, a csapat miatt is. Tudom, hogy még két nap hátravan, de ez a vezető pozíció így is sokat jelent mindenkinek a csapatban, mert rengeteg dolgoztak Monte Carlo-rali után, hogy erősebben térjünk vissza. Holnap keményen fogjuk nyomni a gázt, hogy megtartsuk a vezetést!” - nyilatkozta Neuville a nap végén.

Kalle Rovanperä áll a harmadik helyen, ami remek eredmény annak fényében, hogy elsőként rajtolva egész nap neki kellett takarítania a havas pályákat a többiek előtt. Volt, amikor vezette is az összetettet, de délután sok időt vesztett, amikor a negyedik és az ötödik gyorsaságin rosszak voltak a körülmények a sok laza hó és a hiányzó nyom miatt. Az utolsó két szakaszon azonban feljött hatodikról második helyre, a hátránya csak 4,3 másodperc Neuville mögött.

Elfyn Evans, aki a visszavonult Sébastien Ogier után a Toyota első számú pilótájává lépett elő, szintén vezetett a nap egy pontján, végül kopott gumik miatt a harmadik helyre csúszott vissza, de ő is csak 7,4 másodperccel van Neuville mögött. A walesi nem volt elégedett délelőtt a GR Yaris vezethetőségével, ami arra is visszavezethető, hogy idén már nem lehet használni aktív központi differenciálművet.

A Toyotához 2018 után visszatérő Esapekka Lappi szintén jó napot zárt: szakaszt is nyert, és a nap végén negyedikként várhatta a folytatást, mindössze 1,4 másodperccel Neuville mögött. A nap meglepetésembere azonban a 20 éves Oliver Solberg volt, aki sokáig a második helyen állt az összetettben. A Hyundai fiatal tehetsége azonban rutintalanul elkoptatta a szöges gumikat a nap végére, és egyszer egy féktávot is elnézett, így az utolsó két gyorsaságin közel 30 mp hátrányt szedett össze, de még így is magabiztosan őrzi az ötödik helyet.

A hatodik helyen Kacuta Takamoto áll, a japán többször is becsúszott a hófalba, de mindig ki tudta szabadítani saját erőből a Toyotáját, akárcsak a Forddal versenyző Gus Greensmith, akinek a dolgát a rakoncátlankodó hibrid rendszer és sebességváltó is megnehezítette pénteken, utóbbit ki is cserélte az M-Sport a nap közben. Greenssmith csapattársa, Adrien Fourmaux még sosem vezetett WRC autót havon, így a lassabb tempója érhető volt.

A nap vesztese Ott Tänak, aki öt szakaszon át harcban állt az első helyért, de az utolsó két gyorsaságin nem tudott elindulni a Hyundai hibrid rendszerének meghibásodása miatt. Craig Breen viszont saját hibából esett ki, amikor a második gyorsaságin kétszer is lement az útról, és a második alkalommal végleg fennakadt a hófal tetején a Ford Pumával, még a szakaszt is megállították egy időre miatta.

Szombaton három szakaszt kell kétszer teljesíteni a mezőnynek, az össztáv 82,3 km lesz.

Az állás péntek este:

1. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) 1h02m31.2s

2. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1) +4.3s

3. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1) +7.4s

4. Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota GR YARIS Rally1) +8.8s

5. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Hyundai i20 N Rally1) +28.1s

6. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1) +1m18.9s

7. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1) +1m32.9s

8. Gus Greensmith/Jonas Andersson (Ford Puma Rally1) +1m48.1s

9. Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Škoda Fabia Rally2 evo) +3m08.9s (WRC2)

10. Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjærmoen (Volkswagen Polo GTI R5) +3m13.0s (WRC2)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....