WRC

Tänak vezet az Ausztrál-ralin, de a vb-cím félig már Ogier zsebében van

2018.11.17.

A Toyota észt versenyzője átvette a vezetést a szezonzáró verseny második napján, de ez is kevés lehet neki, hogy megszerezze élete első világbajnoki címét. A jelen állás szerint ugyanis ismét Ogier nyerheti a bajnokságot, immár hatodszor.

Ott Tänaknak egy 25 pontot érő győzelem és a Power Stage-en szerezett maximális 5 pont is kevés lehet ahhoz, hogy életében először világbajnok legyen, mivel a hátránya 23 pont Sébastien Ogier mögött, aki a hatodik helyet őrzi az Ausztrál-ralin.

A Toyota észt versenyzője azonban mindent megtett, ami rajta múlt, szombaton hat szakaszgyőzelmet szerezve átvette a vezetést az összetettben, és jó úton halad a szezonbeli ötödik győzelme felé. Tänak az ötödik helyről jött fel az elsőre, ráadásul igen tekintélyes, 21,9 másodperces előnyt autózott ki a második helyen álló csapattársa, Jari-Matti Latvala előtt a nap végére.

„Ez egy remek nap volt. Reggel visszarázódtunk a normál ritmusunkba, az autót jó volt vezetni. Megpróbáltam kicsit támadni, és sikerült is faragnunk a hátrányunkból. Délután is keményen nyomtam a gázt, hogy előnyt tudjak kiautózni a mögöttünk lévőkhöz képest. Holnap lesz pár trükkös szakasz, és az időjárás is megkavarhatja az erőviszonyokat, tehát nem lazsálhatunk. De jelen pillanatban minden a jó irányba tart, és ami rajtunk múlt, azt megtettük” – nyilatkozta szombat este Tänak.

A bajnokságot vezető Sébastien Ogier a hatodik helyen áll a Ford Fiestával, a francia rutinosan csak a pozíció tartására törekedett, mert ez is elég lehet neki a hatodik világbajnoki címe megszerzéséhez vasárnap. Hibátlanul vezetett, és nem vállalt felesleges kockázatokat, ami kifizetődő taktikának bizonyult.

Vele ellentétben a pénteken defekt miatt visszaeső Thierry Neuville-nek viszont támadnia kellett, mert a szombati napot csak a 9. helyről kezdte meg. Sajnos a szabályok értelmében az elsők között kellett rajtolnia a roppant poros pályákon, ami azt jelentette, hogy ő takarította az utat a többiek előtt, ezért reális esélye nem volt arra, hogy sokat faragjon a hátrányán. Csak a fordos Teemu Suninent tudta megelőzni, a nap végét a nyolcadik helyen zárta. Nagy igyekezetében egyszer kisodródott egy gyors balkanyarban, és amikor visszatért a pályára, megsérült a Hyundai i20-asnának a jobb hátsó futóműve.

Latvala a szombati nap felénél rövid ideig vezetett is, de aztán megbánta, hogy csak egy pótkereket vitt magával, mert a kopott abroncsok miatt nem tudott igazán jó tempót autózni délután a Toyotával. Így ismét visszacsúszott a második helyre, ezúttal már csapattársa, Tänak mögé, akit vasárnap nyilván nem fog keményen támadni, mert csapatfőnöke, Tommi Mäkinen is erre utasította.

Hayden Paddon két szakaszt is megnyert szombaton a Hyundai-jal, a nap végén 4,4 másodperc volt a lemaradása Latvala mögött. Az időjárással is szerencséje volt, mert a nap végi szuperspeciálon csak egyszer kellett esőben mennie, míg az élen állóknak kétszer.

A pénteki napot az élen záró Mads Ostberg jelentősen visszacsúszott szombaton. Elbaltázta a gumiválasztást délelőtt, délután meg a Citroën C3 balanszával volt elégedetlen. Csapattársa, Craig Breen még rosszabbul járt. Délelőtt beragadt a gázpedál az autójában, ami miatt sok időt vesztett, aztán megjavították a hibát a szerelői, de később egy jobbkanyarban eltalált egy póznát a kocsija bal hátuljával, aminek az lett a következménye, hogy eltört a felfüggesztése. Nem esett ki, mivel saját kezűleg összetákolta a futóművet, de annyi időt vesztett, hogy a napot csupán a tizedik helyen zárta.

Esapekka Lappi tartja az ötödik helyet a Toyotával, majdnem egy perccel vezetve Ogier előtt, a fordos Elfyn Evans pedig a hátvéd szerepét játssza az ötszörös világbajnok francia mögött, hogy védje őt Neuville támadásától. Vasárnap még hat gyorsasági vár a mezőnyre, az össztáv közel 84 kilométer lesz. A nap végén kiderül végre, ki lesz 2018 világbajnoka az egyéniben és a csapatok között is.



Az állás a szombati nap után:

1 Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) 2h07m52.0s

2 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +21.9s

3 Hayden Paddon/Seb Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) +26.3s

4 Mads Ostberg/Torstein Eriksen (Citroen C3 WRC) +46.6s

5 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) +50.4s

6 Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +1m44.8s

7 Elfyn Evans/Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) +2m04.6s

8 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +2m35.2s

9 Teemu Suninen/Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) +2m49.0s

10 Craig Breen/Scott Martin (Citroen C3 WRC) +6m26.8s

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....
2024.04.18
Óriási árkülönbségek vannak – írja a Kronen Zeitung. ..