BYD elektromos autó

Új autót mutat be Európában a BYD

2025.01.17.

AZ Atto 2 nevű modell februártól lesz kapható.

Az elektromos autók piaca érdekes helyzetben van, mivel egyre kevesebben döntenek úgy, hogy hagyományos üzemanyaggal működő modell helyett EV-t választanak. A gyártók azonban ennek ellenére is újabbnál újabb autókat dobnak piacra, amely részben amiatt is történik, hogy az Európai Unió károsanyag-kibocsátásra vonatkozó szabályozása 2025-től még szigorúbb, mint a megelőző években. A nem európai gyártóknak további vámokat is fizetniük kell, azonban a kínai cégeket látszólag egyik akadály sem zavarja, ugyanis sorra jelennek meg a kontinensen modelljeik.

A kínai cégeknek akár 45,3 százalékos vámot is kellhet fizetniük, az egyik legnagyobb gyártó, a BYD mégis nemrég jelentette be, hogy februárban megkezdi új SUV-jének, az Atto 2-nek értékesítését Európában. A modell a 2022-ben piacra dobott Atto 3 kisebb méretű testvére lesz és a B-szegmensben helyezkedik el, mondta a cég egyik szóvivője. Ezzel az olyan kedvelt elektromos modellek vetélytársa lesz, mint a Peugeot-2008, a Citroën e-C3 Aircross, az Opel Mokka-e, a Fiat 600e vagy a Kia Niro és még idén csatlakozik ehhez a sorhoz a Renault új R4-ese és a Ford Puma elektromos változata.

A BYD szóvivője nem mondott pontos árakat, mivel azok "sok országban néhány héten belül" kiderülnek, logikusan a nagyobb Atto 3 és a kisebb Dolphin között helyezkednek majd el. Magyarországon a Dolphin alapfelszereltségének bruttó ára jelenleg 12 624 900 forint, míg az Atto 3-é 15 990 000 forint, utóbbi egymilliós kedvezménnyel is kapható. Ezek alapján az Atto 2 13-14 millió forint körül lehet majd elérhető, ami egy 4,3 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,68 méter maas elektromos autó esetében nem is feltétlenül rossz ajánlat. Persze felmerül a kérdés, hogy szükség van-e rá, hiszen az Atto 3 egy-két millióval többért már nagyobb lábteret és csomagteret biztosít, míg a Dolphin gazdaságosabb és könnyebben elfér a városban. A kettő közötti Atto 2 így egy középső gyerek-szindróma elszenvedőjeként nem tud feltétlenül felmutatni valamiféle különleges ajánlatot.

Mindenesetre erősíteni fogja a BYD palettáját és jó opcióként szolgálhat, ha valaki mégis valami nagybbat szeretne a Dolphinnál, de olcsóbbat az Atto 3-nál. A modell a BYD "blade", azaz penge elnevezésű akkumulátorát kapja, valamint cell-to-body (CTB) konstrukciót, azaz olyan felépítést, ahol a cellák elhelyezése nem zavarja meg az autó alakját, nem foglal el sok helyet és jó esetben a jármű össztömegét sem növeli annyira.

Képek forrása: BYD

 

Forrás: 
Automotive News Europe

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
Halálosan láthatatlan: Az ÖAMTC – Osztrák Autóklub -  riasztást adott ki a silány minőségű....
2025.02.10
A Széchenyi István Egyetem meghatározó szereplője az élenjáró járműipari technológiák....
2025.02.10
Michael Breme, igazgatóságunk elnöke és Achim Grewe, vállalatunk pénzügy, IT, beszerzés, compliance....
2025.02.10
Egyre többször és egyre nagyobb mennyiségben érik el Magyarországot is a Szaharából induló....
2025.02.10
Nem csak nálunk, Ausztriában is lopják a közlekedési táblákat.   ..
2025.02.09
A japán gyártó elektrifikált hajtásláncos autóinak értékesítése 23,2 százalékkal nőtt világszerte,....
2025.02.09
A Kia legkelendőbb autója a K4 volt januárban.  ..
2025.02.09
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Erzsi néni a grátisz tolatásjelző az....
2025.02.09
Először látható igazi fotókon a Vanwall első modernkori utcai autója, ami történetesen egy....
2025.02.09
Az Ariya NISMO nagyobb teljesítményt és feszesebb kormányozhatóságot kínál. ..