alfa romeo

Új modell, vagy facelift következzen – ez a dilemma az Alfánál

2017.03.14.

Egyelőre bizonytalan az Alfa Romeo közeljövőjével kapcsolatban Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler Automobiles vezérigazgatója.

A világ hatodik legnagyobb autógyártójának második embere Genfben sajtótájékoztatón azt mondta, nem tudja, hogy melyik modellt mutassák be a Stelvio után: a nagy SUV-t, vagy a Giulietta utódját.

Fotó: reuters.com

Hangsúlyozta, egy a Stelvionál nagyobb és kisebb autóra is nagy szüksége lenne az Alfának, de két modellt egyszerre nem tudnak és nem is akarnak kifejleszteni. Hozzátette: ugyanolyan elkötelezettek a 2014-ben felállított célokhoz most, mint akkor, az Alfa Romeo pedig nagyon jó úton halad. Az autóiparban csak fekete pulcsis vezérként emlegetett Marchionne elégedetten nyilatkozott az eddigi eredményekről, szerinte a Giulia és a Stelvio is az elvárt szinten teljesít, de hogy ennek milyen kihatása lesz a jövőre nézve, az csak 2018-ban mutatkozik meg a pénzügyekben és a stratégiában egyaránt.

Arra a kérdésre, hogy a 2020-ban életbe lépő új emissziós normáknak az FCA hogyan akar megfelelni, Marchionne azt mondta, egy dolgot vetettek eddig el, a kisköbcentis dízelmotort, amelyet halottnak nevezett. Ugyanakkor azt is elmondta, hogy a hibrid technológia egy 500-as méretű modellben nem fenntartható, ezért többféle technológiával kell megpróbálni az emissziós értékeket csökkenteni.

Alfa Romeo Stelvio - nem kérdés, hogy lesz-e nagy testvére

 Az Opel GM általi eladásával kapcsolatban azt mondta, hogy ő nem így döntött volna, de a lépés nem teszi sem jobban, sem kevésbé kívánatossá számára a GM-et, mert nem akar az amerikai cégtől semmit. Ezzel kapcsolatban újra leszögezte: az FCA egyik vállalatát sem adják el sem a GM-nek, sem senkinek.

Olasz újságírói kérdésre válaszolva Marchionne kijelentette azt is, hogy a Lancia számára nincs menekvés, nem tudják megmenteni. Az FCA egyik fő problémája egyébként is az eladósodottság, amelytől igyekszik szabadulni, a Lancia felélesztése pedig eurómilliárdokba kerülne. Megjegyezte, hogy az elmúlt években egyetlen egy terméke nem volt a Lanciának, ami pénzt hozott volna, és nem született olyan terv, ami meggyőzte volna arról, hogy érdemes lenne belevágni.

 A Lancia nagyon patinás márka remek múlttal, én magam is vettem egy Delta Integralét, de a Lancia csak a hírnevéből nem tud megélni, ennyi nem elég, hogy eladja saját magát - fogalmazott Sergio Marchionne.

Forrás: alfaamore.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
Előbb kerülnek veszélybe, mint iskolába: a német kutatás azt mutatja, hogy az iskolák döntő....
2025.12.12
Tovább bővíti közös elektromosautó-töltőhálózatát az ALDI Magyarország és az E.ON Drive....
2025.12.12
A Peugeot ezzel az autóval új színt hozott a palettára.   ..
2025.12.12
Továbbra is Mohammed ben-Szulajem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke: az emirátusokbeli....
2025.12.12
A logisztika nem csupán szállítás, hanem összetett, valós idejű döntések hálózata – mondja Berta....
2025.12.12
Elárverezik a svéd autóipari és biztonságtechnikai cég, a Holmbergs Safety Systems gyárát - írja az....
2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....