dízelbotrány

Újabb dízelbotrány - Manipulációval gyanúsítja a Suzukit és a Fiatot a holland közlekedési hatóság

2017.07.10.

Hollandia közlekedési hatósága (RDW) azt gyanítja, hogy a károsanyag-kibocsátási tesztek eredményeit meghamisító szoftvert alkalmaz a Suzuki és a Fiat Chrysler autógyár egy-egy terepjáró modell esetében.

Az RDW, amely egyebek között vizsgálja és ellenőrzi, hogy a közutakon közlekedő járművek megfelelnek-e a biztonsági és környezetvédelmi követelményeknek, hétfőn közzétett jelentésében tudatta, hogy a dízelbotrány kirobbanása, 2015 szeptembere óta 16 autómárkát vontak tüzetes vizsgálat alá. A tesztek során csak a Suzuki japán autógyártó Vitara modellje és az amerikai-olasz Fiat Chrysler által gyártott Grand Cherokee bukott meg.

A károsanyag-kibocsátását szabályozó szoftver csak a motor védelmét szolgálhatja az előírások szerint. A Suzuki és a Fiat Chrysler két terepjárójának esetében viszont az RDW szakemberei azt állapították meg, hogy a program nem a motor védelmét szolgálja, és a gyártó által közölt értékeknél lényegesen több káros anyag kibocsátását eredményezi.

Az RDW átadta a megállapításokat tartalmazó jelentést az ügyészségnek, amely vizsgálatot indított a két autógyártó ellen.

Német lapértesülések szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium már tavaly szeptemberben jelezte az Európai Bizottságnak, hogy a Fiat Chrysler a károsanyag-kibocsátás kezelését kikapcsoló berendezést használ. A minisztérium és a szövetségi gépjármű-felügyelet által végzett vizsgálatok alapján konkrétan a kipufogógáz-visszacsatolás kikapcsolását és a nitrogénoxid-katalizátor néhány tisztító ciklus utáni leállítását kifogásolja a Fiat dízelmotorjainál.

Az amerikai környezetvédelmi hivatal januárban jelentette be, hogy vizsgálatot indított a Fiat Chrysler ellen, és megállapította, hogy a vállalat több mint százezer kocsiba épített be olyan szoftvert, amely meghamisította a károsanyag-kibocsátás mértékét, azt a látszatot keltve, mintha a kérdéses gépjárművek megfelelnének az amerikai környezetvédelmi előírásoknak.

A japán közlekedési minisztérium tavaly májusban annyit közölt, hogy a japán autógyárak közül csak a Suzuki és a Mitsubishi alkalmazott egyes modelljeinél szabálytalan módszereket az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás megállapítására.

A Suzuki Motor elismerte, hogy nem a szabályos módszerrel végezte el egyes modelljeinél a fogyasztási értékek megállapítását, de "a belső vizsgálat nem tárt fel csalást, olyat, mint például az adatok manipulálása lenne".

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.01.31
Hogy nem az új modellek vásárlására ösztönöz egy gigacég, ez igencsak különös. Pedig a BMW most....
2023.01.31
Elindult a Budapesti Mobilitási Terv (BMT) társadalmi egyeztetése kedden, egy hónapon keresztül....
2023.01.31
Nézze meg a videót! ..
2023.01.31
A Győri Járási Ügyészség vádat emelt egy 38 éves férfi ellen, aki a közlekedési konfliktus során....
2023.01.31
A határátkelőhelyen lefoglalt munkagépet a francia hatóság körözte – írta a Szabolcs-Szatmár-Bereg....
2023.01.31
A hátsókerék-meghajtású sportkupé megkaphatja a BMW M3/M4 CSL hathengeres turbómotorját.   ..
2023.01.31
Tavaly csaknem 700 millióan utaztak a MÁV-Volán-csoport, vagyis a MÁV-Start, a MÁV-HÉV és a....
2023.01.31
Azok a ausztriai kis- és középvállalkozások, amelyek - például a mesterséges intelligencia vagy a....
2023.01.31
Az előzetes belső kalkulációk alapján a BMW Group 2022-ben az Európa-szerte értékesített összes új....
2023.01.31
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események – itt az Útinform friss jelentése. ..