dízelbotrány

Újabb dízelbotrány - Manipulációval gyanúsítja a Suzukit és a Fiatot a holland közlekedési hatóság

2017.07.10.

Hollandia közlekedési hatósága (RDW) azt gyanítja, hogy a károsanyag-kibocsátási tesztek eredményeit meghamisító szoftvert alkalmaz a Suzuki és a Fiat Chrysler autógyár egy-egy terepjáró modell esetében.

Az RDW, amely egyebek között vizsgálja és ellenőrzi, hogy a közutakon közlekedő járművek megfelelnek-e a biztonsági és környezetvédelmi követelményeknek, hétfőn közzétett jelentésében tudatta, hogy a dízelbotrány kirobbanása, 2015 szeptembere óta 16 autómárkát vontak tüzetes vizsgálat alá. A tesztek során csak a Suzuki japán autógyártó Vitara modellje és az amerikai-olasz Fiat Chrysler által gyártott Grand Cherokee bukott meg.

A károsanyag-kibocsátását szabályozó szoftver csak a motor védelmét szolgálhatja az előírások szerint. A Suzuki és a Fiat Chrysler két terepjárójának esetében viszont az RDW szakemberei azt állapították meg, hogy a program nem a motor védelmét szolgálja, és a gyártó által közölt értékeknél lényegesen több káros anyag kibocsátását eredményezi.

Az RDW átadta a megállapításokat tartalmazó jelentést az ügyészségnek, amely vizsgálatot indított a két autógyártó ellen.

Német lapértesülések szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium már tavaly szeptemberben jelezte az Európai Bizottságnak, hogy a Fiat Chrysler a károsanyag-kibocsátás kezelését kikapcsoló berendezést használ. A minisztérium és a szövetségi gépjármű-felügyelet által végzett vizsgálatok alapján konkrétan a kipufogógáz-visszacsatolás kikapcsolását és a nitrogénoxid-katalizátor néhány tisztító ciklus utáni leállítását kifogásolja a Fiat dízelmotorjainál.

Az amerikai környezetvédelmi hivatal januárban jelentette be, hogy vizsgálatot indított a Fiat Chrysler ellen, és megállapította, hogy a vállalat több mint százezer kocsiba épített be olyan szoftvert, amely meghamisította a károsanyag-kibocsátás mértékét, azt a látszatot keltve, mintha a kérdéses gépjárművek megfelelnének az amerikai környezetvédelmi előírásoknak.

A japán közlekedési minisztérium tavaly májusban annyit közölt, hogy a japán autógyárak közül csak a Suzuki és a Mitsubishi alkalmazott egyes modelljeinél szabálytalan módszereket az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás megállapítására.

A Suzuki Motor elismerte, hogy nem a szabályos módszerrel végezte el egyes modelljeinél a fogyasztási értékek megállapítását, de "a belső vizsgálat nem tárt fel csalást, olyat, mint például az adatok manipulálása lenne".

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....