Renault Zoe

Villanyteszten a töltők bajnoka - Renault Zoe R135

2020.06.02.

Renault Zoe második generációja sokkal vonzóbb, erősebb és messzebbre is jut elődjénél. Kipróbáltuk a 100 kilowattos, 52 kilowattóra kapacitású, legfeljebb 386 kilométeres hatótávval bíró Zoe R135 villanyautót. A modellt a Renault Magyarország az Év Zöldautója 2020 díjra jelölte.

4

Hogy néz ki?

Az eleve elektromos autónak tervezett Renault Zoe új fényszórókkal, új lökhárítókkal és új motortetővel veteti észre magát, utastere a Clióból lehet ismerős, már alapáron két hatalmas digitális képernyővel tájékoztatja a vezetőt. Az anyagminőség sokat javult, a borítások egy része újrahasznosított alapanyagokból készült. Javult a villanyautó praktikuma, több a tárolóhely, a középkonzol aljára vezeték nélküli telefontöltő és két USB csatlakozó került, amiből a hátul utazók is kapnak kettőt. A Bose hangrendszer szépen szól, a navigáció megjeleníthető a vezető előtt a műszerórák közötti 9,3 hüvelykes színes és részletgazdag kijelzőn. Számos vezetősegéddel szerelték fel, nem hiányzik a repertoárból a sávtartó, a ráfutásgátló, a táblafelismerő, a parkolósegéd és az automatikus távfényvezérlés sem. Csomagtartója 338 literes, ledöntött hátsó ülésekkel 1225 liter az űrtartalma.

5

Hogy megy?

A 100 kW-os (136 lóerős) elektromotor legnagyobb forgatónyomatéka 245 Nm, a százas sprint 9,5 másodpercig tart, a legerősebb Zoe végsebessége 140 kilométer/óra. A Zoe alá az elődnél több cellát (12 modul, 192 cella, 400 V) tartalmazó 52 kilowattórás, 326 kilogrammos lítiumion-akkumulátort építettek, amivel 386 kilométer az erősebb villanymotorral. Ez a táv simán hozható még úgy is, hogy néha bekapcsoljuk alattunk az ülésfűtést, sőt néhány percig még a fűtést is bekapcsoljuk. Jó, nem túl sokszor!

3

Így gyorsulja le a 135 lovas Zoe a 204 lóerős elektromos Nirót:

IMG_8726

Milyen vezetni?

Hiába a villanyautós kezdeti meglódulás, mégsem versenyautó az üresen 1502 kilogrammos Zoe. Izmosabb motorjával magabiztosan mozog az úton, az előzés könnyed mulatság. A kormány azonban olyan, mint egy csónakban, semmi visszajelzést nem ad, az ülések hosszú távon kényelmetlenek, de a hatótávpara teljesen megszűnt, a Zoe csak megy és csak megy. A kocsit jól összerakták, csendes az utastér, a 30 kilométer/óra sebesség alatt dünnyögő elektromos hang idegesítő.

Munkában a zsűri: Katona Mátyás, Csordás Gábor és Kismartoni András
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A váltókar ügyes dizájnt kapott, P állást azonban nem így megálláskor állandó a frász, hogyan rögzítsük a kocsit. Nagy baj nincs, a motor kikapcsolásakor ugyanis azonnal aktiválódik a rögzítőfék, így nem gurul ez az autó, sőt auto hold funkció is van, amely megálláskor rögzíti. Egypedálos módban is lehet vezetni a kocsit, a B üzemmód intenzívebb visszatöltéssel és hatékonyabb lassulással jár, ami főleg szerpentineken és hegyről lefelé hasznos.

Sokat mentem a Zoéval, talán túl sokat is, mert 6000 kilométer futás fölött már nem lehet felvenni elektromosautó-vásárláskor az állami támogatást. Öröm az ürömben, hogy cikkünk megírásakor éppen nem lehet még/már pályázni állami támogatásra. A teszt során 16 kWh/100 kilométeres átlagfogyasztást mértem, ami talán a tavaszias tél számlájára írható. Nyáron ennél jóval kevesebb az elvárás!

8

Milyen tölteni?

Egyben világbajnok a Zoe, mégpedig a váltóáramú (AC) töltésben. Szinte mindenféle utcai töltőre csatlakoztathatjuk, képes otthoni 2,3 kW-os, utcai 3,2, 7,4, 11, 22 kW-os AC-töltőről és 50 kW-os DC (CCS) töltőről áramot vételezni. 11 kW-os töltőről 125 kilométerre elégséges hatótávhoz 2 óra alatt, a 22 kW-os töltőt használva 1 óra alatt, az 50 kW-os villámtöltőre csatlakozva pedig félóra alatt 150 kilométerhez juthatunk. Aki otthon szeretné 230 voltról feltölteni, az szánjon rá időt, 34,5 óra a teljes töltés, ugyanez 22 kW-os töltőről 3 óra (0-100 százalék), DC-ről pedig 1 óra 10 perc (0-80 százalék). A legjobb benne, hogy míg a villanyautók többsége csak 7,2-11 kW-tal tölt, a Zoe 22 kilowattot magába szippantó fedélzeti töltője forradalmian megváltoztatja a városi töltést. Sokszor kerültem abba a helyzetbe, hogy kellemetlenül gyorsan feltöltött az akkuja, még nem is végeztem például a vásárlással, vagy a hivatali teendőkkel, máris tele lett. Talán ezért bocsátottam meg az importőrnek, hogy nem adott a kocsihoz otthoni töltőt. Csak városban és csakis ingyen tankoltam egy héten át. Bocs.

10

Mennyibe kerül?

A Gouyancourtban fejlesztett Zoe-t a franciaországi Flins gyárában szerelik össze, a villanymotorokat a cléoni gyárban készíti a Renault. Kezdő listaára 10 399 000 forint, de gyári 1,5 millió forintos kedvezménnyel a Zoe már 9 849 000 forintért elvihető (Zen felszereltséggel) a kereskedésből (cikkünk megjelenésekor az állami támogatás éppen nem elérhető).

Így gyorsulja le a 135 lovas Zoe a 204 lóerős elektromos Nirót:

IMG_8726

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....