Renault Zoe

Villanyteszten a töltők bajnoka - Renault Zoe R135

2020.06.02.

Renault Zoe második generációja sokkal vonzóbb, erősebb és messzebbre is jut elődjénél. Kipróbáltuk a 100 kilowattos, 52 kilowattóra kapacitású, legfeljebb 386 kilométeres hatótávval bíró Zoe R135 villanyautót. A modellt a Renault Magyarország az Év Zöldautója 2020 díjra jelölte.

4

Hogy néz ki?

Az eleve elektromos autónak tervezett Renault Zoe új fényszórókkal, új lökhárítókkal és új motortetővel veteti észre magát, utastere a Clióból lehet ismerős, már alapáron két hatalmas digitális képernyővel tájékoztatja a vezetőt. Az anyagminőség sokat javult, a borítások egy része újrahasznosított alapanyagokból készült. Javult a villanyautó praktikuma, több a tárolóhely, a középkonzol aljára vezeték nélküli telefontöltő és két USB csatlakozó került, amiből a hátul utazók is kapnak kettőt. A Bose hangrendszer szépen szól, a navigáció megjeleníthető a vezető előtt a műszerórák közötti 9,3 hüvelykes színes és részletgazdag kijelzőn. Számos vezetősegéddel szerelték fel, nem hiányzik a repertoárból a sávtartó, a ráfutásgátló, a táblafelismerő, a parkolósegéd és az automatikus távfényvezérlés sem. Csomagtartója 338 literes, ledöntött hátsó ülésekkel 1225 liter az űrtartalma.

5

Hogy megy?

A 100 kW-os (136 lóerős) elektromotor legnagyobb forgatónyomatéka 245 Nm, a százas sprint 9,5 másodpercig tart, a legerősebb Zoe végsebessége 140 kilométer/óra. A Zoe alá az elődnél több cellát (12 modul, 192 cella, 400 V) tartalmazó 52 kilowattórás, 326 kilogrammos lítiumion-akkumulátort építettek, amivel 386 kilométer az erősebb villanymotorral. Ez a táv simán hozható még úgy is, hogy néha bekapcsoljuk alattunk az ülésfűtést, sőt néhány percig még a fűtést is bekapcsoljuk. Jó, nem túl sokszor!

3

Így gyorsulja le a 135 lovas Zoe a 204 lóerős elektromos Nirót:

IMG_8726

Milyen vezetni?

Hiába a villanyautós kezdeti meglódulás, mégsem versenyautó az üresen 1502 kilogrammos Zoe. Izmosabb motorjával magabiztosan mozog az úton, az előzés könnyed mulatság. A kormány azonban olyan, mint egy csónakban, semmi visszajelzést nem ad, az ülések hosszú távon kényelmetlenek, de a hatótávpara teljesen megszűnt, a Zoe csak megy és csak megy. A kocsit jól összerakták, csendes az utastér, a 30 kilométer/óra sebesség alatt dünnyögő elektromos hang idegesítő.

Munkában a zsűri: Katona Mátyás, Csordás Gábor és Kismartoni András
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A váltókar ügyes dizájnt kapott, P állást azonban nem így megálláskor állandó a frász, hogyan rögzítsük a kocsit. Nagy baj nincs, a motor kikapcsolásakor ugyanis azonnal aktiválódik a rögzítőfék, így nem gurul ez az autó, sőt auto hold funkció is van, amely megálláskor rögzíti. Egypedálos módban is lehet vezetni a kocsit, a B üzemmód intenzívebb visszatöltéssel és hatékonyabb lassulással jár, ami főleg szerpentineken és hegyről lefelé hasznos.

Sokat mentem a Zoéval, talán túl sokat is, mert 6000 kilométer futás fölött már nem lehet felvenni elektromosautó-vásárláskor az állami támogatást. Öröm az ürömben, hogy cikkünk megírásakor éppen nem lehet még/már pályázni állami támogatásra. A teszt során 16 kWh/100 kilométeres átlagfogyasztást mértem, ami talán a tavaszias tél számlájára írható. Nyáron ennél jóval kevesebb az elvárás!

8

Milyen tölteni?

Egyben világbajnok a Zoe, mégpedig a váltóáramú (AC) töltésben. Szinte mindenféle utcai töltőre csatlakoztathatjuk, képes otthoni 2,3 kW-os, utcai 3,2, 7,4, 11, 22 kW-os AC-töltőről és 50 kW-os DC (CCS) töltőről áramot vételezni. 11 kW-os töltőről 125 kilométerre elégséges hatótávhoz 2 óra alatt, a 22 kW-os töltőt használva 1 óra alatt, az 50 kW-os villámtöltőre csatlakozva pedig félóra alatt 150 kilométerhez juthatunk. Aki otthon szeretné 230 voltról feltölteni, az szánjon rá időt, 34,5 óra a teljes töltés, ugyanez 22 kW-os töltőről 3 óra (0-100 százalék), DC-ről pedig 1 óra 10 perc (0-80 százalék). A legjobb benne, hogy míg a villanyautók többsége csak 7,2-11 kW-tal tölt, a Zoe 22 kilowattot magába szippantó fedélzeti töltője forradalmian megváltoztatja a városi töltést. Sokszor kerültem abba a helyzetbe, hogy kellemetlenül gyorsan feltöltött az akkuja, még nem is végeztem például a vásárlással, vagy a hivatali teendőkkel, máris tele lett. Talán ezért bocsátottam meg az importőrnek, hogy nem adott a kocsihoz otthoni töltőt. Csak városban és csakis ingyen tankoltam egy héten át. Bocs.

10

Mennyibe kerül?

A Gouyancourtban fejlesztett Zoe-t a franciaországi Flins gyárában szerelik össze, a villanymotorokat a cléoni gyárban készíti a Renault. Kezdő listaára 10 399 000 forint, de gyári 1,5 millió forintos kedvezménnyel a Zoe már 9 849 000 forintért elvihető (Zen felszereltséggel) a kereskedésből (cikkünk megjelenésekor az állami támogatás éppen nem elérhető).

Így gyorsulja le a 135 lovas Zoe a 204 lóerős elektromos Nirót:

IMG_8726

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.13
A Csongrád-Csanád megyei rendőrök a spanyol hatóságok által körözött személyautót foglaltak le....
2020.07.13
A dunakanyari körjáratához kapcsolódva két új hajójáratot indít péntektől Esztergom és Zebegény....
2020.07.13
Öt kisrepülőgép szállt le engedély nélkül Rétság külterületén szombaton, mint kiderült, a....
2020.07.13
Az AUTÓS NAGYKOALÍCIÓ nemzetközi karikatúra pályázatot hirdetett AUTÓSZEKTOR Karikatúra Pályázat....
2020.07.13
Új közlekedésbiztonsági kampányában a sebességkorlátozások betartásának fontosságára hívja fel a....
2020.07.13
Nem lopják a napot a Toyota Racing Development részleg tervezői: alighogy megjelent a piacon a....
2020.07.13
Halálos baleset történt az 5-ös úton, Dabasnál hétfő reggel, az érintett szakaszon teljes az útzár....
2020.07.13
A bajor gyártó dingolfingi gyárának szomszédságában működő új létesítmény évente több mint....
2020.07.13
Egymást érték a súlyos karambolok a hétvégén az ország útjain – derül ki a rendőrség összesítéséből....
2020.07.13
A Lamborghini bemutatta Huracán Evo RWD Spyder elnevezésű modelljét. Az aerodinamikailag....