Egy új brit–kínai kutatás szerint a fedélzeti hangasszisztensek aktív használata jelentősen csökkentheti az elalvásos balesetek kockázatát. Az eredmények azt mutatják, hogy a sofőr és az autó közötti párbeszéd valós, mérhető éberségnövelő hatással bír.
Előbb kerülnek veszélybe, mint iskolába: a német kutatás azt mutatja, hogy az iskolák döntő többsége nem biztonságos.
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére. Ezek jellemzően nem előírásokkal kényszerítenek, inkább az érzékelésre hatnak. A felsoroltak közül Magyarországon is alkalmaznak néhány meglepő közlekedésbiztonsági megoldást.
Az ETSC közlekedésbiztonsági szakértői szerint az egyre növekvő SUV-méretek fatális gázolásokat, rosszabb levegőminőséget és nagyobb környezeti terhelést eredményeznek, miközben Európa próbál fékezni az egyre növekvő méretű autók terjedését.
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése. Különösen fontos, a leginkább védtelen motorosok biztonságát fokozni. Őket nem védi karosszéria, biztonsági öv és légzsákrendszer...
Egy svéd fejlesztés, amely a sofőr arcáról olvassa ki az alkoholos befolyásoltságot – új korszak kezdődhet a közúti biztonságban.
Az ünnepek előtti időszakban megkezdődik a vásárlási láz, Győr-Moson-Sopron vármegye útjain is megnövekedett forgalomra kell számítani - írja a police.hu.
Minden évben főszerepbe kerül évszakváltás közeledtével az idény jellegű gumiabroncs választása. Nyáron nyárival, télen télivel, szokták mondani a tapasztalt sofőrök. Meg persze vannak olyanok, akik bíznak a négyévszakosban. Kinek, mi lehet a jó választás?
Írország 2027-ig minden önkormányzatnak előírta a városi sebességhatárok felülvizsgálatát, és ahol indokolt, 30 km/órás zónák bevezetését. A cél a biztonságosabb városok, a kevesebb baleset és az élhetőbb közlekedési környezet – ám a kormány elvetette a...