Amikor egy döntés életeket ment meg, nem maradhat régiós kísérlet: Flandria példája után Vallóniának is lépnie kell. A 70 km/óra nem korlátozás – hanem bizonyítottan működő közlekedésbiztonsági eszköz.
Londonban közel felére csökkent a gyalogosokat és kerékpárosokat érintő halálos és súlyos balesetek száma a nehéz-tehergépkocsiknál. A változás kulcsa nem új útburkolat vagy kampány volt, hanem egy egyszerű elv: a sofőr lásson.
Egy új brit–kínai kutatás szerint a fedélzeti hangasszisztensek aktív használata jelentősen csökkentheti az elalvásos balesetek kockázatát. Az eredmények azt mutatják, hogy a sofőr és az autó közötti párbeszéd valós, mérhető éberségnövelő hatással bír.
Előbb kerülnek veszélybe, mint iskolába: a német kutatás azt mutatja, hogy az iskolák döntő többsége nem biztonságos.
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére. Ezek jellemzően nem előírásokkal kényszerítenek, inkább az érzékelésre hatnak. A felsoroltak közül Magyarországon is alkalmaznak néhány meglepő közlekedésbiztonsági megoldást.
Az ETSC közlekedésbiztonsági szakértői szerint az egyre növekvő SUV-méretek fatális gázolásokat, rosszabb levegőminőséget és nagyobb környezeti terhelést eredményeznek, miközben Európa próbál fékezni az egyre növekvő méretű autók terjedését.
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése. Különösen fontos, a leginkább védtelen motorosok biztonságát fokozni. Őket nem védi karosszéria, biztonsági öv és légzsákrendszer...
Egy svéd fejlesztés, amely a sofőr arcáról olvassa ki az alkoholos befolyásoltságot – új korszak kezdődhet a közúti biztonságban.
Az ünnepek előtti időszakban megkezdődik a vásárlási láz, Győr-Moson-Sopron vármegye útjain is megnövekedett forgalomra kell számítani - írja a police.hu.