fogyasztás
Plattner célja, hogy a földgázüzemű Citigo volánja mögött, nem egészen 100 eurónyi üzemanyaggal jusson el a svéd fővárosig, Stockholmig, mindvégig a lehető legtakarékosabban és leginkább környezetkímélő módon közlekedve a rendkívül gazdaságos Škoda Citigo modellel.
Rekordkísérletből már volt jó néhány, Alaszkától a Tűzföldig vagy éppen 13 alpesi hágót megjárva mindössze 24 óra alatt – Gerhard Plattner szinte mindent véghezvitt már, amit csak az autósok elképzelhetnek. Most újabb gazdaságossági rekord kihívása előtt áll: kilenc európai ország és bő 2700 kilométer egy hét alatt, nem több, mint csupán száz eurónyi üzemanyaggal a földgázüzemű Škoda kisautóval. „Számomra elsősorban az jelent különös vonzerőt, hogy első hallásra lehetetlennek tűnő dolgokat hajtsak végre a takarékos autózás terén, de természetesen a csodálatos út is csábít. Minden eshetőségre jól felkészülten indulok útnak” – jelentette ki Plattner az előtte álló feladatról.
Olaszországból Skandináviába tartva a rekorder vezető Ausztria és Magyarország mellett a Škoda Citigo CNG „szülőhelyét” is érinti. A Škoda palettájának nagysikerû legkisebb tagja ugyanis Szlovákiában, Pozsonyban készül, ahonnan 2011 vége óta immár 55.400 példányt szállítottak ki belőlük. A tisztán földgázhajtású túra ezután a cseh fővároson, Prágán át a Škoda székhelye, Mladá Boleslav, majd Lengyelországon át Németországba, Berlin felé folytatódik. A rekordkísérlet Dánia érintésével végül a következő pénteken, azaz augusztus 2-án zárul a svéd fővárosban, Stockholmban, látványosan igazolva, hogy a Škoda Citigo földgáz-technikája nem csupán hatékony, hanem kimondottan költségtakarékos is egyben.
Különleges üzemanyag-takarékossági túrái és fogyasztási rekordjai során Plattner sok ezer kilométert autózott már a világ legkülönbözőbb részein. A Guinness Rekordok Könyve „a világ legsokoldalúbb autóvezetőjeként” említi Plattnert, aki a Škoda számára már több gazdaságossági rekordot is felállított a cseh sikermárka termékeivel. A Škoda teljes modellpalettáját igen kedvező üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek jellemzik. 2005-ben Plattner egy Škoda Fabia volánja mögött nagyjából 18 ezer kilométert tett meg Európában, összesen 31 országot érintve – s mindössze ezer eurónyi üzemanyaggal. 2011 májusában a Škoda Fabia GreenLine egyetlen tanknyi üzemanyagával autózott el Ausztriából egészen Dániáig, s vissza. Az összesen 2.006 kilométeres útra végül 2,21 literes átlagfogyasztás adódott 100 kilométerenként.
A Škoda Citigo CNG modellel most újabb gazdaságossági rekord felállítását tûzte ki célul az osztrák vezető, amely során a lehető legkevesebb földgázzal kíván elautózni Vicenzából Stockholmba. S hogy mi motivál valakit ilyen különleges rekordokban? „Azt szeretném megmutatni, hogy nemcsak ideális körülmények között és lezárt tesztpályán lehet egy-egy autó takarékos. A megfelelő közlekedéssel egy Škoda még akár télen is a szabvány szerinti átlagfogyasztása alatt használható” – hangsúlyozta Plattner.
A Citigo CNG változat bevezetését az importőr a hazai CNG kúthálózat fejlesztésétől teszi függővé.