autósport

Dakar: Rápihentek Mauritániára

2014.01.05.

A szünnap mindig a pihenésé. A versenyzõk számára legalábbis. Mert a szervizcsapatok reggeltõl estig dolgoznak – átnézik ezt, kicserélik azt, nem nyugszanak, amíg nem hozzák száz százalékos állapotba a jármûveket.

Az Opel Dakar Team szerelõi is engedélyeztek maguknak egy kis lazítást (nem dolgoztak éjszakáig és nem keltek hatkor), de nyolckor már mindenki talpon volt, s miután megreggeliztek (tükörtojás, sonka, müzli a menü már napok óta, mert a változatosság gyönyörködtet...), elkezdték a munkát. Darabokra szedték a Mokkát, és elkezdték tüzetesen átvizsgálni. Különösebb gond eddig nem volt vele (leszámítva a defekteket, de az nem „testi hiba”), úgyhogy csak a szokásos ellenõrzés zajlott.
Olykor Szalay Balázs is beszállt a munkába, miközben Bunkoczi László már a hétfõi itineren dolgozott. Érdekes, hogy máskor már alig várják a versenyzõk a pihenõnapot, most azonban (talán a remek részeredményeknek köszönhetõen) már alig várják, hogy folytatódjon a küzdelem. 
„Talán azért van ez, mert ha nem is sokkal, de rövidebbek ezek a szakaszok, mint a Dakar-távok, s jól is megy a versenyzés, úgyhogy egyik nap sem jutottunk el a végkimerülés határáig – mondta Szalay, aki ötbõl négyszer volt második és az összetett hatodik helyrõl várja a mauritániai folytatást. – A fiúk most átnézik az autót, mert szerintem most jön a neheze: a mauritániai dûnék között. Én nagyon szeretek homokon autózni, és úgy érzem, tudok is, de a Szahara bárkit meglephet, még a rutinróka Jean-Louis Schlesser is ezt mondta, és én is így gondolom. Egy rossz döntés, és nagyon mélyre kerülhet az ember a sivatagban, de azt is tapasztalatból mondom, hogy mindig van ki út. Valahogy mindig ki lehet mászni a slamasztikából.”
 
Nos, azért mindannyian azt remélik, hogy erre nem lesz szükség. 
A versenybõl 2664 kilométer van hátra, ebbõl 1493 km a szelektív szakaszok hossza. Ennyit teljesít a mezõny, mire megérkezik Dakar közelében lévõ, legendás Rózsaszín-tó partjára.

Játék az élet!

Szalay Balázs, Bunkoczi László és a kamionos Kovács Miklós megmérkõzött egymással vasárnap reggel. Mielõtt bárki azt hiszi, hogy versenyt futottak volna, szögezzük le gyorsan, ennek is a technikához van köze, vagyis a technikai sportokhoz: a három említett úriember távirányítós Carrera autókkal mérte össze a tudását a sivatagban.
 
Volt rajtkapu (két savanyúságos vödör képében), volt cél (magyar zászlóval) és közben akadályok, még „dûnék” is. Minden alkalommal Szalay nyert – pedig, mint mondta, még autót is cseréltek, hogy azonosak legyenek a feltételek. 
 
Persze folyamatosan zrikálták egymást. „A többiek csúfos vereséget szenvedtek” – mondta Szalay. „Persze, mert te egész éjszaka tréningeztél” – vágott vissza Bunkoczi.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.13
A legjobb zenészek után a legjobb újságírók téptek Trabantokkal a Hungaroringen és jó néhány....
2024.09.13
Megszerezheti a magyar állam a Strabag tulajdoni részesedését a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt.-....
2024.09.13
Rétegmárkaként nem tehetik meg, hogy nem reagálnak az ügyfelek igényeire. Akik viszont egyáltalán....
2024.09.13
Három év munkálatai után az Isztriai-félszigeten pénteken átadják a forgalomnak az Ucka alagút új,....
2024.09.13
Tizenharmadik évébe lépő sikeres együttműködés folytatódik az OTP Bank – PICK Szeged férfi....
2024.09.13
- Autóbusz és személykocsi ütközött össze Becsehely és Borsfa között - adta hírül a....
2024.09.13
- Véget ért a sztrájk az Audi autógyár brüsszeli üzemében, a szakszervezetek és a vezetőség péntek....
2024.09.13
A Guinness is elismerte, hogy nincs olyan autó, ami kevesebb benzin elégetésével tenné meg a bő....
2024.09.13
A Bridgestone bemutatja a Potenza Sport A-t, a vállalat első olyan, sorozatgyártásban készült....
2024.09.13
Három kínai autógyár,  a Geely, a Chery és a JAC elindítja modelljeinek gyártását Algériában, hogy....