közlekedésbiztonság

Égetővé vált a súlyos sérüléses közúti balesetek visszaszorítása

2015.10.14.

Az Európai Parlament ismételten felhívta a figyelmet a súlyos balesetek visszaszorítására vonatkozó európai célkitűzésekre. Szeptember 9-én, az Európai közlekedési stratégia 2011 óta eltelt időszakának felülvizsgálatával kapcsolatos szavazáson a tagországok gyors elfogadását kérték a 2020-ra kitűzött célokkal kapcsolatban, melyek a közúti közlekedési balesetben súlyosan megsérültek 40%-os csökkentését irányozza elő.

Sajnálatos tény, hogy 2010 óta a közúti közlekedési balesetben megsérültek száma csupán 1,6%-kal csökkent, míg a halálos áldozatok számában sikerült 18%-os csökkenést produkálni. 2014-ben ráadásul romlott a statisztika, hiszen mintegy 3%-kal, 203500-ra ugrott meg a sérültek száma. Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) régóta küzd azért, hogy a súlyos sérültekre vonatkozóan külön legyenek meghatározva a közlekedésbiztonsági célkitűzések, mintegy kiegészítve a közúti balesetek halálos áldozatainak feleződésére vonatkozó 2001-es (később 2010-es) célokat.

Úgy tűnik, az Európai Bizottság megakadt az üggyel kapcsolatban

Az Európai Bizottság elkötelezte magát fenti célkitűzés teljesítése érdekében. Két évvel ezelőtt meghatározták és elfogadták a sérülések típusaira vonatkozó egységes definíciókat. Akkor a célok meghatározását akkor 2015 első félévre irányozták elő, és márciusban meg is jelent a Bizottságnak egy ezzel kapcsolatos rövid közleménye.

De úgy tűnik, az Európai Bizottság visszatáncolt, és jelenleg egyáltalán nem világos, mikor fogják kitűzni a teljesítendő célokat. Az ETSC 70 szakértő, közlekedésbiztonsági szervezet, és az áldozatokat képviselő csoportok, valamint 12 Európai Parlamenti tag nevében levélben fordult Jean-Claude Juncker-hez, a Bizottság elnökéhez, hogy megsürgesse a célok meghatározását.

A támogatók között van az F1 legenda Gerhard Berger is (forrás: ETSC Twitter)

Egyébként szeptemberben várhatóan az Egyesült Nemzetek Szervezete lefekteti a fenntartható fejlesztéssel foglalkozó célkitűzéseit, mely magában foglalja a közúti balesetben meghaltak számának, és a súlyos sérültek számának visszaszorítását is. A sors fura fintora, hogy ez a célkitűzés – elfogadása esetén – érvényes lesz minden európai uniós tagországra.

Lehet, hogy az Egyesült Nemzetek Szervezete beelőz?

„A szavazás, valamint az Egyesült Nemzetek Szervezete által kijelölt – és szeptember végéig várhatóan elfogadásra kerülő – bátor célok új lendületet adhatnak az Európai Bizottságnak arra, hogy még 2015 év végéig meghatározza a súlyos sérültek számának visszaszorítására vonatkozó céljait, és az ezzel kapcsolatos intézkedéseket. A közúti balesetben súlyosan megsérültek óriási teherként nehezednek az Európai Unió vállára. A célok meghatározásával egyértelműen kifejezhetővé válik a politikai szándék arra vonatkzóan, hogy ezzel a helyzettel mihamarabb kezdeni kell valamit.” – mondta Antonio Avenoso, az ETSC elnöke.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....