közlekedésbiztonság

Égetővé vált a súlyos sérüléses közúti balesetek visszaszorítása

2015.10.14.

Az Európai Parlament ismételten felhívta a figyelmet a súlyos balesetek visszaszorítására vonatkozó európai célkitűzésekre. Szeptember 9-én, az Európai közlekedési stratégia 2011 óta eltelt időszakának felülvizsgálatával kapcsolatos szavazáson a tagországok gyors elfogadását kérték a 2020-ra kitűzött célokkal kapcsolatban, melyek a közúti közlekedési balesetben súlyosan megsérültek 40%-os csökkentését irányozza elő.

Sajnálatos tény, hogy 2010 óta a közúti közlekedési balesetben megsérültek száma csupán 1,6%-kal csökkent, míg a halálos áldozatok számában sikerült 18%-os csökkenést produkálni. 2014-ben ráadásul romlott a statisztika, hiszen mintegy 3%-kal, 203500-ra ugrott meg a sérültek száma. Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) régóta küzd azért, hogy a súlyos sérültekre vonatkozóan külön legyenek meghatározva a közlekedésbiztonsági célkitűzések, mintegy kiegészítve a közúti balesetek halálos áldozatainak feleződésére vonatkozó 2001-es (később 2010-es) célokat.

Úgy tűnik, az Európai Bizottság megakadt az üggyel kapcsolatban

Az Európai Bizottság elkötelezte magát fenti célkitűzés teljesítése érdekében. Két évvel ezelőtt meghatározták és elfogadták a sérülések típusaira vonatkozó egységes definíciókat. Akkor a célok meghatározását akkor 2015 első félévre irányozták elő, és márciusban meg is jelent a Bizottságnak egy ezzel kapcsolatos rövid közleménye.

De úgy tűnik, az Európai Bizottság visszatáncolt, és jelenleg egyáltalán nem világos, mikor fogják kitűzni a teljesítendő célokat. Az ETSC 70 szakértő, közlekedésbiztonsági szervezet, és az áldozatokat képviselő csoportok, valamint 12 Európai Parlamenti tag nevében levélben fordult Jean-Claude Juncker-hez, a Bizottság elnökéhez, hogy megsürgesse a célok meghatározását.

A támogatók között van az F1 legenda Gerhard Berger is (forrás: ETSC Twitter)

Egyébként szeptemberben várhatóan az Egyesült Nemzetek Szervezete lefekteti a fenntartható fejlesztéssel foglalkozó célkitűzéseit, mely magában foglalja a közúti balesetben meghaltak számának, és a súlyos sérültek számának visszaszorítását is. A sors fura fintora, hogy ez a célkitűzés – elfogadása esetén – érvényes lesz minden európai uniós tagországra.

Lehet, hogy az Egyesült Nemzetek Szervezete beelőz?

„A szavazás, valamint az Egyesült Nemzetek Szervezete által kijelölt – és szeptember végéig várhatóan elfogadásra kerülő – bátor célok új lendületet adhatnak az Európai Bizottságnak arra, hogy még 2015 év végéig meghatározza a súlyos sérültek számának visszaszorítására vonatkozó céljait, és az ezzel kapcsolatos intézkedéseket. A közúti balesetben súlyosan megsérültek óriási teherként nehezednek az Európai Unió vállára. A célok meghatározásával egyértelműen kifejezhetővé válik a politikai szándék arra vonatkzóan, hogy ezzel a helyzettel mihamarabb kezdeni kell valamit.” – mondta Antonio Avenoso, az ETSC elnöke.

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.06.02
Az "MM" kód: Soha ne vegyél ilyen autót! ..
2023.06.02
Ha a fenntarthatóságról van szó, a hamburgi székhelyű intralogisztikai szolgáltató, a Still, halad....
2023.06.02
Olaszországban országos sztrájkot jelentettek be a légiforgalmi irányítók és a földi kiszolgálók....
2023.06.02
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. idén a szokásosnál is nagyobb energiát fektet az út menti növényzet....
2023.06.02
Bizonyos Tesla modelleknél gyakran észlelnek nyikorgó hangokat a futómű területéről. Mi a probléma....
2023.06.02
Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a....
2023.06.02
Dunaharaszti rendőr segített kiszabadítani az autóban rekedt Lénát - írja a police.hu ..
2023.06.02
A Bridgestone bemutatja a prémium kategóriás VX-R TRACTOR abroncscsaládot, amelynek fejlesztésénél....
2023.06.02
A Repülőtéri Rendőr Igazgatóság vezetője illetékességi területére kiterjedő fokozott ellenőrzést....
2023.06.02
Azzal ajándékozott meg a sors távol-keleti szerencséje, hogy volt alkalmam napokig tesztelni végre....