Audi A6

Ez még nagybetűs Autó! – Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro teszt

2024.05.15.

Erősen megleckézetett Audi A6 tesztautóm, ami nem a hatásos első benyomásra megy rá, hanem szinte utolsóként tartja be a hagyományos autózás értékeit.

Egy kicsit nem figyel az ember, és máris elcsavarja a fejét a fény és a csillogás. Pont én vagyok az, aki ellenzi a mai digitális tömegtermékeket, amiket nem élvezetes, vagy még rosszabb, kifejezetten kellemetlen vezetni, és én vagyok a legnagyobb szószólója annak, hogy ne a hatásvadász külsőségek, hanem a vezethetőség és technikai felkészültsége alapján ítéljünk meg egy autót. Manapság több szó esik egy autó szoftveres felhasználási élményéről, mint a hajtáslánc összhangjáról. Erre mit csinálok? Beülök Audi A6 Avant tesztautómba és elkezdek fanyalogni az elavult hangulatú utasterén.

Elavult? Ugyan már! Attól, mert nem egy nagy kijelző a műszerfal, mint az E-osztályban, és nem folyik keresztül grafikus hangulatvilágítás a kabinon, mint az 5-ösben, még lehet, hogy az Audi A6 is üzen valamit. Be kellett ismernem, hogy a modern digitális kütyük valóban elvitték a hangsúlyt és mostanra szokatlan a hiányuk, de ez nem jelenti azt, hogy egy autó elavult. Sőt! Az Audi A6-ba a legtöbb modern, de még a régebbi iskola szerint alkotott autók után is egyfajta hazatérés élményt ad visszaülni. Ez még igazi német autó, ahol az ergonómia és a technika összhangja mindennél fontosabb.

Oké, ha a közvetlen vezetési élmény fontos, akkor még mindig az 5-ös BMW a léc, ugyanakkor lázadó külsőjével tett egy öles léptet az európai ízléstől, ráadásul öt méter feletti hosszával indokolatlanul nehézkes lett vele a városi manőverezés a versenytársaihoz képest. A Mercedes-Benz E-osztály továbbra is elsősorban a kényeztetésről szól, a legjobb hangrendszerrel és a legfelkészültebb infotainment élménnyel, de teljesen semleges az irányítása. Mostanra pedig azt is tudom, hogy a régi felállás a mai napig érvényes, mert az Audi A6 továbbra is a legprecízebb műszer mindközül.

2017-ben vezették be az Audi jelenlegi formavilágát és kabin elrendezését. Akkoriban igazi űrhajónak hatott, ma viszont hozzá kell lassulni, meg kell érni rá, hogy értékelni tudjuk mennyire igazi autó maradt a mostani zajban, amit a villanyos átállás és a kínai térhódítás jelent. Ültünk a párommal egy réten, előttünk pedig laposan simult a tájba az A6 Avant, mígnem elszólta magát: gyönyörű ez az autó. És valóban! Hiányzott már a szemünknek egy hatékony, logikus sziluett. Semmi nagyzolás, mégis megkérdőjelezhetetlenül határozott kiállás. Nem kell emelt hasmagasság vagy meghökkentő formai megoldás ahhoz, hogy tudjuk, mennyire fenséges lehet létezni benne.

Finoman megérinted a kilincset, az ajtó a kezedbe ugrik, aztán beülsz és elkezded értékelni a magától értetődő ergonómiát, ami mára az autók nagy részéből kezd kikopni, de még a versenytársak is egyre inkább feláldozzák a divat oltárán. Belesimulsz és eggyé válasz a kabinnal. Illesztési hézagok nincsenek, a középkonzol pedig olyan, mintha betonból öntötték volna. Őszintén lenyűgözött, hogy minden mennyire megkomponált és átgondolt. Ahogy a fizikai gombok pontosan annyira és olyan hanggal kattannak, mint a haptikus kijelzők. Ahogy a könyöklő pont kellően puha, és onnan pont kézre esik a stabil váltógomb, amiről pont ujjnyújtásnyira van a digitális klímapanel. Valaki ezt átgondolta és kitalálta.

Itt minden ismerős: ugyanazok a kapcsolók, ugyanaz a képernyő felbontás, ugyanazokkal a steril grafikákkal és ugyanaz az ujjlenyomatgyűjtő, félfényes műkróm mindenhol. Tárolási lehetőség nem igazán akad odabent. Viszont ez tényleg az a kabin, ahol suttogva is beszélgethetünk a mellettünk ülővel, és a külvilágra csak valami furcsa valóságként tekintünk ki. Alacsonyra kell beülni, és a versenytársakhoz képest szokatlanul alacsony az egész építése. Ez viszont nem jelenti azt, hogy ne lenne hatalmas a fej- és lábtér odabent, elől és hátul egyaránt.

Ahogy a Volkswagen-csoport minden márkájánál, az Audinál is sportosra veszik a hangulatot a plug-in hybridek esetében, úgyhogy a most nálam járt konnektoros A6-hoz is alapáron jár a komplett S-Line csomag, vagy a 19-colos felniszett, mögöttük vörös féknyergekkel, amit a 367 lóerős rendszerteljesítmény indokol is. Motorterében egy 2,0 literes, 265 lóerős, turbós benzinmotor, a 7-fokozat DSG váltó házában pedig egy 140 lóerős villanymotor dolgozik, amit egy, a csomagtartó alá telepített 14,4 kWh-s akkumulátor táplál, mindezt a híres quattro összkerékhajtással megspékelve.

Olyan könnyedséggel ugrik 50-ről 130-ra egy szempillantás alatt, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga. Ugyanilyen természetességgel megy négy kerékkel keresztbe a körforgalomban, miközben odabent végtelen nyugodt és koordinált minden. Stabilan és laposan fordul. Selymes, kényelmes a futóműve. Egyel több visszajelzést küld az útfelületről a versenytársainál, cserébe egy percre sem unalmas vezetni. Ráadásul az egyik leghatékonyabb plug-in hybrid hajtás dolgozik benne, amit valaha próbáltam.

Magától lassít a forgalomban, és finoman felemeli a pedált, mint a Porsche Panamera, amikor feleslegesen nagy a gázállás. Grafikákban nem erős, az ilyen apró finomságokban viszont nagyon is. Teljesen lemerült akkumulátorral vettem át, mégis villanyról teljesítette a városi utak felét. Egyszerűen ennyire hatékony a visszatermelése, amit a verseny villanymotorok remek hangja kísér. Gyárilag 64 km-es hatótávot ígérnek neki, én pedig teljesen feltöltött akkumulátorral indulva végül 63,6 km-t mentem el 18,0 kWh/100 km-es fogyasztás mellett, pedig az út nagy részén még klímáztam is.

Lemerült akkumulátor mellett a városi fogyasztása 6,3 liter/100 km, városon kívül a 8 liter feletti érték jellemzőbb, a 360 lóerőt kihasználva pedig könnyen 10 liter fölé csúszik a fogyasztás. Jelenlegi konfigurátora szerint 29,8 millióról indít az A6 55 TFSI e, ami a modern követelmények szerint hangolt hajtásláncával is tartja még a fáklyát a hagyományos autózásért.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....
2025.12.11
Miről is van szó pontosan?   ..
2025.12.11
De a nyolc versenyautó közül csak három lesz a legújabb, kilencedik generációs utcai Hiluxra....
2025.12.11
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek....
2025.12.11
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Bosch Global Business Services – írja az economedia.ro a....