közlekedésbiztonság

Jól vizsgáztak a Lexus biztonsági rendszerei

2013.11.16.

A Lexus Fejlett Ütközés Előtti Biztonsági Rendszere segít megóvni a gyalogosok életét – amint az a legutóbbi ADAC Aktív Gyalogosvédelmi Teszt során is bebizonyosodott. A tesztelők kiemelten méltatták a rendszer részeként működő Fejlett Akadályfelismerést, az Ütközés Előtti Fékasszisztenst és az Éjjellátó Rendszert.

A teszt igazolta, hogy a Lexus A-PCS időben felfedezi a gyalogosokat, és az önálló fékezéssel akár 50 km/órás sebességig képes megakadályozni a gázolást.

A Lexus Fejlett Ütközés Előtti Biztonsági Rendszere (A-PCS – Advance Pre-Crash Safety) - részletesen

A biztonság alapvető fontosságú a Lexus számára, ezért a márka mindig is a kifinomult, összetett aktív és passzív biztonsági technológiák széles skáláját kínálta.

A 2012-ben továbbfejlesztett, ütközéselkerülő asszisztenssel kiegészített Fejlett Ütközés Előtti Biztonsági Rendszer (A-PCS) az iparág egyik legmodernebb ütközés előtti biztonsági berendezése. A rendszer széles sebességtartományban, városi vagy autópálya-forgalomban, éjjel-nappal segít elkerülni a jármű- és gyalogosbaleseteket, vagy csökkenteni azok súlyosságát.

Az A-PCS alapja a Fejlett Akadályfelismerő Rendszer, ami elemzi a milliméteres hullámhossz-tartományban működő radar, az infravörös-közeli tartományban működő világítótestek és a sztereó kamera jeleit, s ezek alapján nagy pontossággal képes felismerni az úton felbukkanó akadályokat. A berendezés éjjel és nappal egyaránt felismeri a mozgó vagy álló gyalogosokat.

Ha az A-PCS akadályt észlel az autó előtt, akkor annak helyzete, sebessége és mozgásiránya alapján felméri az ütközés valószínűségét. Ha a rendszer magasnak értékeli az ütközés esélyét, hangjelzéssel és a műszeregység Multifunkciós Kijelzőjén felvillanó, vörös ‘BRAKE’ (fékezz) felirattal figyelmezteti a vezetőt a veszélyre.

Ezzel egyidőben az új A-PCS több integrált biztonsági rendszert is automatikusan aktivál:

  1. A Változó Áttételezésű Kormánymű (VGRS) vész-kormányrásegítőjét, hogy a jármű gyorsabban reagáljon a vezető kormánymozdulatára,
  2. Az Adaptív Változó Felfüggesztést (AVS), hogy felkeményítse a lengéscsillapítást, megelőzve az autó orrának bólintását, amikor az Ütközés Előtti Fékrendszer működésbe lép, így a jármű közvetlenebbül reagál az ütközés elkerülését célzó kormánymozdulatokra,
  3. Az Integrált Járműdinamikai Vezérlőrendszert (VDIM), hogy a jármű a kitérő manőver során is stabil maradjon,
  4. Az Ütközés Előtti Fékasszisztenst (PBA), hogy azonnal rendelkezésre álljon a vészfékezéshez szükséges fékerő, amikor a vezető lenyomja a pedált.

Ha a rendszer mindezek után úgy értékeli, hogy az ütközés elkerülhetetlen, ám a vezető nem reagál, az A-PCS automatikusan fékez, és a sebességkülönbségtől függően akár teljesen meg is állíthatja az autót, megakadályozva ezzel a balesetet.

A rendszer célja, hogy segítséget nyújtson az autó vezetőjének; a forgalom figyelemmel kísérése azonban a vezető feladata. A rendszer nem képes minden baleset elkerülésére, s teljesítménye az időjárási és útviszonyoktól, valamint a jármű állapotától függ.

Lexus Éjjellátó Rendszer

A Lexus Night View (éjjellátó) rendszere egy infravörös kamerából és szintén infravörös-közeli tartományban működő fémyszóróból, valamint egy Éjjellátó Vezérlőegységből áll, amelyek az autó előtti útszakasz képét a műszerfali kijelzőn jelenítik meg.

A kamera folyamatosan működik, az infravörös jelsugárzók pedig 15 km/órás sebesség fölött kapcsolódnak be; a Lexus Éjjellátó Rendszer a jármű előtt nagyjábó a távolsági fényszóró által bevilágított távolságban képes megjeleníteni az út képét.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....