közlekedésbiztonság
A teszt igazolta, hogy a Lexus A-PCS időben felfedezi a gyalogosokat, és az önálló fékezéssel akár 50 km/órás sebességig képes megakadályozni a gázolást.
A Lexus Fejlett Ütközés Előtti Biztonsági Rendszere (A-PCS – Advance Pre-Crash Safety) - részletesen
A biztonság alapvető fontosságú a Lexus számára, ezért a márka mindig is a kifinomult, összetett aktív és passzív biztonsági technológiák széles skáláját kínálta.
A 2012-ben továbbfejlesztett, ütközéselkerülő asszisztenssel kiegészített Fejlett Ütközés Előtti Biztonsági Rendszer (A-PCS) az iparág egyik legmodernebb ütközés előtti biztonsági berendezése. A rendszer széles sebességtartományban, városi vagy autópálya-forgalomban, éjjel-nappal segít elkerülni a jármű- és gyalogosbaleseteket, vagy csökkenteni azok súlyosságát.
Az A-PCS alapja a Fejlett Akadályfelismerő Rendszer, ami elemzi a milliméteres hullámhossz-tartományban működő radar, az infravörös-közeli tartományban működő világítótestek és a sztereó kamera jeleit, s ezek alapján nagy pontossággal képes felismerni az úton felbukkanó akadályokat. A berendezés éjjel és nappal egyaránt felismeri a mozgó vagy álló gyalogosokat.
Ha az A-PCS akadályt észlel az autó előtt, akkor annak helyzete, sebessége és mozgásiránya alapján felméri az ütközés valószínűségét. Ha a rendszer magasnak értékeli az ütközés esélyét, hangjelzéssel és a műszeregység Multifunkciós Kijelzőjén felvillanó, vörös ‘BRAKE’ (fékezz) felirattal figyelmezteti a vezetőt a veszélyre.
Ezzel egyidőben az új A-PCS több integrált biztonsági rendszert is automatikusan aktivál:
Ha a rendszer mindezek után úgy értékeli, hogy az ütközés elkerülhetetlen, ám a vezető nem reagál, az A-PCS automatikusan fékez, és a sebességkülönbségtől függően akár teljesen meg is állíthatja az autót, megakadályozva ezzel a balesetet.
A rendszer célja, hogy segítséget nyújtson az autó vezetőjének; a forgalom figyelemmel kísérése azonban a vezető feladata. A rendszer nem képes minden baleset elkerülésére, s teljesítménye az időjárási és útviszonyoktól, valamint a jármű állapotától függ.
Lexus Éjjellátó Rendszer
A Lexus Night View (éjjellátó) rendszere egy infravörös kamerából és szintén infravörös-közeli tartományban működő fémyszóróból, valamint egy Éjjellátó Vezérlőegységből áll, amelyek az autó előtti útszakasz képét a műszerfali kijelzőn jelenítik meg.
A kamera folyamatosan működik, az infravörös jelsugárzók pedig 15 km/órás sebesség fölött kapcsolódnak be; a Lexus Éjjellátó Rendszer a jármű előtt nagyjábó a távolsági fényszóró által bevilágított távolságban képes megjeleníteni az út képét.